Bull Frog Bleu schreef:citroen BX ..een van de laatste bouwjaar 1992 /1993 als ik me niet vergis.
Maar inderdaad er is helemaal geen regelmaat in daar bij citroen ...dus is altijd afwachten wat er op je voorkantje ligt te rusten ...stuk blik op plastic kapje. Voorkeur gaat uit naar ijzer kapje verkleurd ook veel minder dan de plastic versie
Ruilen ruilen ruilen? Doet u mij dan maar snel een paar korte kunststoffen kappen in de juiste kleur. Bij stalen kappen heb je altijd last van steenslag en rot van binnenuit. Rommel.
Ich bin ein Breaker
jah ..roest dat is inderdaad wel een probleem bij de ijzeren kappen..alleen hoe zit het met het bijwerken en spuiten van kunstof motorkap ??
Citroen rolls better then a Rolls!!
BX type / bouwmaand /vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
19 GTi/08-1991/n/p
19 Sport / 09-1986 / n / p
GTi 16v/ 04-1988/ o / s
Sport /07-1986/ o / s
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TRI / 6-1987/ o / p
16 TRS /01-1985/ o / p
14 RE / 11-1988 / n / p
16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TGI / 04-1992 / o / s
19 TZI / 12-1992 / o / s
TZD T / 11-1992 / o / s
Bull Frog Bleu schreef:jah ..roest dat is inderdaad wel een probleem bij de ijzeren kappen..alleen hoe zit het met het bijwerken en spuiten van kunstof motorkap ??
Geen problemen mee, het hoeft helemaal niet. Er gaat niks rotten of verpulveren of wat ook; zelfs na een aanrijding kan het ding nog terugveren.
Beetje bijstippen met een lakstift is voldoende als je het wit weg wilt hebben en anders kun je ook nog met kleurwas aan de slag.
Nooit gemerkt dat de lak op kunststof kappen slechter is dan op ijzer, in tegendeel juist.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
BX type / bouwmaand /vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
19 GTi/08-1991/n/p
19 Sport / 09-1986 / n / p
GTi 16v/ 04-1988/ o / s
Sport /07-1986/ o / s
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TRI / 6-1987/ o / p
16 TRS /01-1985/ o / p
16 RS / 09-1986/ o /p
14 TE / 02-1991/ o /p
14 RE / 11-1988 / n / p
16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TGI / 04-1992 / o / s
19 TZI / 12-1992 / o / s
TZD T / 11-1992 / o / s
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
BX type / bouwmaand /vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
19 GTi/08-1991/n/p
19 Sport / 09-1986 / n / p
GTi 16v/ 04-1988/ o / s
Sport /07-1986/ o / s
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TRI / 6-1987/ o / p
16 TRS /01-1985/ o / p
16 RS / 09-1986/ o /p
14 TE / 02-1991/ o /p
14 RE / 11-1988 / n / p
16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TGI / 04-1992 / o / s
19 TZI / 12-1992 / o / s
TZD T / 11-1992 / o / s
14 Deauville / 02-1993 / o / s
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
BX type / bouwmaand /vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TRS /01-1985/ o / p
16 RS / 09-1986/ o /p
16 TRI / 6-1987/ o / p
19 Sport / 09-1986 / n / p
Sport /07-1986/ o / s
GTi 16v/ 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p
19RD break/1-1989/j/p
nix / 9-1989/n/p
14 TE / 02-1991/ o /p
16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTi/08-1991/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TGI break / 12-1991/j/p
19 TGD break/ 1-1992/j/p
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TGI / 04-1992 / o / s
19D/8-1992/j/s
TZD T / 11-1992 / o / s
19 TZI / 12-1992 / o / s
TZD TURBO break/7-1993/n/p
19 TGD break/ 7-1994/j/s
Eh, ideetje, laten we ze dan gelijk op bouwjaar sorteren!
Tis btw kunststof, niet zomaar “plastic”. Meja. Mensen met plastic kozijnen vinden dat ook nooit zo leuk om dat zo te horen
Ich bin ein Breaker
Dan doe ik het even opnieuw, want Karel was net aan het sorteren toen ik de mijne postte denk ik
BX type / bouwmaand /vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TRS /01-1985/ o / p
16 RS / 09-1986/ o /p
16 TRI / 6-1987/ o / p
19 Sport / 09-1986 / n / p
Sport /07-1986/ o / s
GTi 16v/ 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p
19RD break/1-1989/j/p
nix / 9-1989/n/p
14 TE / 02-1991/ o /p
16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTi/08-1991/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TGI break / 12-1991/j/p
19 TGD break/ 1-1992/j/p
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TGI / 04-1992 / o / s
19D/8-1992/j/s
TZD T / 11-1992 / o / s
19 TZI / 12-1992 / o / s
14 Deauville / 02-1993 / o/ s
TZD TURBO break/7-1993/n/p
19 TGD break/ 7-1994/j/s
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Ehhm
1.9 rd break/01,94/0/p
Rien
BX type / bouwmaand /vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TRS /01-1985/ o / p
16 RS / 09-1986/ o /p
16 TRI / 6-1987/ o / p
19 Sport / 09-1986 / n / p
Sport /07-1986/ o / s
GTi 16v/ 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p
19RD break/1-1989/j/p
nix / 9-1989/n/p
14 TE / 02-1991/ o /p
16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTi/08-1991/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TGI break / 12-1991/j/p
19 TGD break/ 1-1992/j/p
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TGI / 04-1992 / o / s
19D/8-1992/j/s
TZD T / 11-1992 / o / s
19 TZI / 12-1992 / o / s
14 Deauville / 02-1993 / o/ s
TZD TURBO break/7-1993/n/p
19 TGD break/ 7-1994/j/s
1.9 rd break/01,94/0/p
14 Deauville / 09-1992 / o/ s
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
BX type / bouwmaand /vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TRS /01-1985/ o / p
Sport /07-1986/ o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
16 RS / 09-1986/ o /p
16 TRI / 6-1987/ o / p
GTi 16v/ 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p
19RD break/1-1989/j/p
nix / 9-1989/n/p
19TGD break 1990/o/p
14 TE / 02-1991/ o /p
CHIC / 03-1991/n/s
16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTi/08-1991/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TGI break / 12-1991/j/p
19 TGD break/ 1-1992/j/p
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TGI / 04-1992 / o / s
19D/8-1992/j/s
14 Deauville / 09-1992 / o/ s
TZD T / 11-1992 / o / s
19 TZI / 12-1992 / o / s
14 Deauville / 02-1993 / o/ s
TZD TURBO break/7-1993/n/p
19 RD break 12-1993/j/s
19 rd break/01-1994/o/p
19 TGD break/ 7-1994/j/s
(ik was er nog eentje vergeten….)
(eh, nog 2…)
Ich bin ein Breaker
/vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TRS /01-1985/ o / p
Sport /07-1986/ o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
16 RS / 09-1986/ o /p
16 TRI / 6-1987/ o / p
GTi 16v/ 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p
19RD break/1-1989/j/p
nix / 9-1989/n/p
19TGD break 1990/o/p
14 TE / 02-1991/ o /p
CHIC / 03-1991/n/s
16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTi/08-1991/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TGI break / 12-1991/j/p
19 TGD break/ 1-1992/j/p
19 TZI break/01-1992/o/s
19 TGI / 04-1992 / o / s
TZD T/07-1992/o/p
19D/8-1992/j/s
14 Deauville / 09-1992 / o/ s
TZD T / 11-1992 / o / s
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TZI / 12-1992 / o / s
14 Deauville / 02-1993 / o/ s
TZD TURBO break/7-1993/n/p
19 RD break 12-1993/j/s
19 rd break/01-1994/o/p
19 TGD break/ 7-1994/j/s
Hoe kun je controleren of de stalen klep een vervangen exemplaar is?
cwg schreef:
Hoe kun je controleren of de stalen klep een vervangen exemplaar is?
Niet of nauwelijks lijkt me, of je moet de geschiedenis van de auto vrij nauwkeurig kennen. Daarom heb ik ook “o” aangegeven. Ik heb de indruk dat-ie origineel is bij mijn BX maar hij is van ‘93 en ik heb ‘m sinds ‘03, dus…..
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:cwg schreef:
Hoe kun je controleren of de stalen klep een vervangen exemplaar is?
Niet of nauwelijks lijkt me, of je moet de geschiedenis van de auto vrij nauwkeurig kennen. Daarom heb ik ook “o” aangegeven. Ik heb de indruk dat-ie origineel is bij mijn BX maar hij is van ‘93 en ik heb ‘m sinds ‘03, dus…..
Waar je het vaak ook best aan kunt zien is aan de kwaliteit van het spuitwerk. Als dat al te netjes is, is het zeker niet origineel. Zakkers e.d. kwamen ook niet echt voor, er werd vrij dun gespoten. En sommige auto’s “vertellen” je gewoon dat het nog de originele lak is.
Ich bin ein Breaker
/vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TRS /01-1985/ o / p
Sport /07-1986/ o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
16 RS / 09-1986/ o /p
16 TRI / 6-1987/ o / p
GTi 16v/ 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p
19RD break/1-1989/j/p
nix / 9-1989/n/p
19TGD break 1990/o/p
14 TE / 02-1991/ o /p
CHIC / 03-1991/n/s
16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTi/08-1991/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TGI break / 12-1991/j/p
19 TGD break/ 1-1992/j/p
19 TZI break/01-1992/o/s
19 TGI / 04-1992 / o / s
TZD T/07-1992/o/p
19D/8-1992/j/s
14 Deauville / 09-1992 / o/ s
TZD T / 11-1992 / o / s
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TZI / 12-1992 / o / s
14 Deauville / 02-1993 / o/ s
TZD TURBO break/7-1993/n/p
19 RD break 12-1993/j/s
19 rd break/01-1994/o/p
19 TGD break/ 7-1994/j/s
16 TRS /1980 (LD-51-BL )/j/s
19 GTi /02-1988/n/p
de 16 TRS is na een frontale aanrijding met een vrachtwagen gerepareerd in griekenland tijdens vakantie. standaard zat er een kunststof exemplaar op en is daar vervangen voor een stalen exemplaar.
wat ik wel te weten ben gekomen is dat het per land verschilt wat voor kap er op ligt.
zo hebben ze in griekenland ook stalen achterkleppen !!!
daar betaal je naar cilinder inhoud, en niet naar gewicht. dus die hebben stalen kapen enz, zo ook duitsland, italie en nog wat landen.
in koude landen worden ook vaak stalen exemplaren geleverd omdat deze beter de warmte vast houden.
de laatste jaren hebben ze de voorraad gewoon opgemaakt en alles door elkaar gebruikt.
zo zit standaard op de multi-point injectie modellen en turbo diesel modellen een korte kap met een roostertje, en alle andere modellen een lange kap, maar dat is de laatste jaren dat de BX geproduceerd is ook door elkaar gebruikt.
als eenkap gespoten is kan je kijken naar de verf, kijk naar stofjes, of plekken waar stofjes zijn uitgepoets. die kan je zo zien in de zon. kijk naar productie data’s en montage punten.
als je het niet vertrouwd kijk op randen of de binnenkant van bv het scherm naar plakranden, staan alle geverfde nummers er nog in (orga nummer bv), zitten alle stickers nog orrigineel, kijk onder de rubbers naar de lasnaden, kan je ook zo zien of de schermen of panelen zijn vervangen. let op kitnaden. daar kan je het ook aan zien.
ik hoop dat het een beetje nuttige info is voor de mensen hier.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap