Lederen Interieur
dirkveenstra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 13 januari 2009 03:02 PM

Hoi,

Ik heb een DS21 met een lederen interieur, en nu is het leer wat vaal en dof. Heeft iemand hier wat tips om mijn interieur weer mooi en glad te krijgen?

gr. Dirk

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7315

- SM 2.7 carb
Gepost: 13 januari 2009 03:14 PM
  [ # 1 ]

Er bestaan al veel draadjes/linkjes over op dit forum o.a. bij CX en ID/DS. het is fff zoeken maar er dus al veel over geschreven Wink

Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 844

Gepost: 13 januari 2009 03:15 PM
  [ # 2 ]

Leer hoort natuurlijk wel een beetje dof te zijn hè.

Ik behandel de leren bekleding in mijn XM als volgt: schoonmaken (indien nodig) met ouderwetse groene zeep (sopje), daarna goed droog wrijven met een microvezeldoek en daarna zet ik de boel in de ledercrème van Welkoop (voor paardenzadels). Tijdje in laten trekken en daarna goed uitwrijven, weer met een microvezeldoek.

Ben altijd erg tevreden met het resultaat.

Citroënloos

Profiel  

dirkveenstra
< 100 berichten
Rank

Gepost: 13 januari 2009 08:40 PM
  [ # 3 ]
XMine schreef:

Ik behandel de leren bekleding in mijn XM als volgt: schoonmaken (indien nodig) met ouderwetse groene zeep (sopje), daarna goed droog wrijven met een microvezeldoek en daarna zet ik de boel in de ledercrème van Welkoop (voor paardenzadels). Tijdje in laten trekken en daarna goed uitwrijven, weer met een microvezeldoek.

Juist, dit heb ik vorig jaar ook al eens geprobeerd met een beetje een tegenvallend resultaat Sad . Eerst heb ik de voorstoelen en achterbank helemaal met groene zeep gereinigd. Toen heb ik er leder olie en leder dressing van Rapide (ook voor paardenzadels )meerdere malen op gesmeerd en zag niet veel verandering. Aan de hoeveelheid zal het wel niet gelegen hebben want de flacon van een liter is nu bijna leeg. Ik had eigenlijk dit in gedachten:http://www.koolhaas.demon.nl/restauratie.htm
(derde plaatje) . Zou leder crème zoveel verschillen van de olie en dressing die ik erop gedaan heb?

Gr. Dirk

Profiel  

langeveld
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

Gepost: 13 januari 2009 10:08 PM
  [ # 4 ]

Ik heb bij De Leerlooier in Den Haag een reparatieset voor lederen meubelen aangschaft. Bestaat uit een reinigingsmiddel, “plamuur”, verf en twee beschermlagen. Is mij erg goed bevallen. Kijk maar eens op het internet Google De Leerlooier in Den Haag en je zult het zien.
Idea
john

Profiel  

XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 844

Gepost: 13 januari 2009 10:45 PM
  [ # 5 ]
dirkveenstra schreef:
XMine schreef:

Juist, dit heb ik vorig jaar ook al eens geprobeerd met een beetje een tegenvallend resultaat Sad . Eerst heb ik de voorstoelen en achterbank helemaal met groene zeep gereinigd. Toen heb ik er leder olie en leder dressing van Rapide (ook voor paardenzadels )meerdere malen op gesmeerd en zag niet veel verandering. Aan de hoeveelheid zal het wel niet gelegen hebben want de flacon van een liter is nu bijna leeg. Ik had eigenlijk dit in gedachten:http://www.koolhaas.demon.nl/restauratie.htm
(derde plaatje) . Zou leder crème zoveel verschillen van de olie en dressing die ik erop gedaan heb?

Gr. Dirk

Dat middeltje van mij is ook van het merk Rapide. Moet er wel bij zeggen dat mijn leer in nieuwstaat is en ik het dus als onderhoudsmiddel gebruik.

Citroënloos

Profiel  

dirkveenstra
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 januari 2009 10:09 PM
  [ # 6 ]

Allereerst bedankt voor de gegeven tips! Eerst ben in vanmorgen even langs Fokkens in Warffum gegaan, een groothandel in dierbenodigdheden om wat leder crème te halen. Ik heb 2 soorten crème meegenomen de gewone blanke en een bruinachtige. Ik heb het leer eerst behandeld met de bruine crème, en dit moet volgens de instructies 24 uur lang intrekken alvorens het uitgeborsteld kan worden. Dat doen we morgen. Afhankelijk van het resultaat behandel ik het leer dan nog een keer met de kleurloze crème. Zie hier de eerste stap

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook