![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6816.jpg)
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik heb het instructieboekje er even bijgepakt.
(Die heb jij niet?)
Controlelamp zelfdiagnose.
Het knipperen of gaan branden van deze lamp duidt op een storing van de werking aan het injectie- of ontstekingssysteem. Raadpleeg zo snel mogelijk een Citroën werkplaats!
Hmm…
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
-niels- schreef:vandaag ging er op de rijksweg ene lampje branden, een oranje met een tekentje erin en in dat tekentje staat een k, het lampje zit links onder de toerenteller, wat is dat? koelvloeistof?
Geen koelvloeistof. Is een lampje onder het STOP lampje ergens… (dat heeft bij mij namelijk al gebrand, samen met het (i) lampje en het temp-lampje ;D )
Dat is geen K, dat is een transistor.
Er staat nu een foutcode opgeslagen, die kan je uitlezen:
een HOW-to : http://home.wanadoo.nl/neilllvanderhorn/index1.htm
foutje, dubbelpost
kej, het lampje brande maar vrij kort, toen het ging branden reed ze niet harder dan 140 terwijl ze dat normaal wel doet (niet dat ik harder dan 140 rijd maar toch). ik zal haar zsm uitlezen, als het meezit morgen wel even tijd. is dit ernstig? kan het zijn dat ze er mee stopt en is het een zware reparatie of kan het ook iets simpels zijn?
en ik heb idd geen instructie boekjes enz. alleen een boekje waar alle adressen instaan of zo iets.
Het is trouwens toch normaal dat dit lampje brandt bij het omdraaien van de sleutel? Want ik zie telkens dat ik hem start dat lampje branden .
BunnY schreef:Het is trouwens toch normaal dat dit lampje brandt bij het omdraaien van de sleutel? Want ik zie telkens dat ik hem start dat lampje branden
.
Volgens mij wel, dan weet je dat het lampje nog werkt.
@niels, dat lampje brandt omdat 1 sensor iets onmogelijks heeft verteld aan de ECU, of dat erg is weet je pas na het uitlezen, maar elke bx geeft wel eens vals alarm
er branden we meer lampjes als je je sleutel omdraaid he , als ze blijven branden dan zou ik me wel zorgen gaan maken
-niels- schreef:er branden we meer lampjes als je je sleutel omdraaid he
, als ze blijven branden dan zou ik me wel zorgen gaan maken
Inderdaad . Maar better safe then sorry
Wie weet gaf hij wel elke keer een storing waar ik niks van wist
ik heb even een poging gewaagd tot het uitlezen van mijn ecu maar in de how to staat dat er maar 1 pinnetje is, ik heb er dus 2 welke moet ik hebben? of allebei?
verder zag ik dat mijn koelvloeistof bijna op is, aangezien ik het 2 maanden gelden heb bijgevuld vrees ik voor mijn kop pakking.
Hoeveel km heb je de afgelopen 2 maanden gereden? Laat je systeem eens afpersen of pers hem zelf af. Dan hoef je niets te vrezen, maar kun je het als het goed is zien. Koppakking lijkt hij mij een beetje te langzaam leeglopen. Het kan ook je radiateur zijn. Zwakke plek daar aan de zijkanten van het koelgedeelte naar het kunststof
ongeveer 2500 km, ze lekt nergens dus ik ga er niet vanuit dat dat het is, afpersen? wat is dat, hoe doe je dat?
maar weer eens een update, ik heb besloten om de BX weg te doen.
er gaat steeds meer aan mankeren en om haar weer helemaal goed te krijgen moet er erg veel geld tegen aan gegooid gaan worden en dat vind ik haar niet waard.
hier de huidige problemen:
adals zijn echt op
de koelvloeistof daalt na net bijvullen binnen 2 dagen naar de helft van het niveau en blijft daar dan staan, geen plassen onder de auto gezien en geen lekage kunnen vinden.
verbruikt olie, na 3 maanden van volledig vol naar volledig leeg
d-riem moet worden vervangen
v snaar piept moet ook worden vervangen
veer systeem is minstens 5 jaar verwaarloosd ongeloofelijke zooi, octopus dubieus.
qua uiterlijk redelijk veel kleine plekjes enz.
dus ik ben nu op zoek naar een andere auto, nog niet echt een idee wat voor een. ik twijfel nog tussen een grote zoals een bx 16v of een cx. of een kleine zoals een visa of een opel a corsa met een calibra blok of een rover mini. liefst een wat bijzondere auto, iets met turbo’s of een cabrio.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6816.jpg)
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
-niels- schreef:een kleine zoals een visa of een opel a corsa met een calibra blok of een rover mini.
Als ik het zo lees, denk ik dat je daar maar verder mee moet gaan. Jouw BX heeft wat achterstallig onderhoud, wat de CX en de BX GTi 16V ook vrijwel zeker zal hebben!
Over de koelvloeistof: Het is zeker weten tot de helft? Wat die namelijk teveel heeft aan koelvloeistof, gooit die er weer uit. Na het bijvullen van mijn koelvloeistof, heeft die er ook wat uitgegooit. Nu staat het ongeveer een centimeter of 5 à 7 onder de rand, en daar blijft het ook.
En ja, deze motoren staan bekend om hun olieverbruik. De mijne heeft dat gelukkig (vrijwel) niet..
Even een pure interesse vraag: Heeft jouw BX sludge bij de olievuldop zitten?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik denk dat jij helemaal geen bx meer moet kopen. Je moet gewoon niet te beroerd zijn om de auto te onderhouden. Het enige wat jij dus hebt gedaan aan de auto is een spoiler en kansloze spatlappen.
En dat snap ik dan juist niet. Je weet dus dat die technische mankementen heeft maar dan is de oplossing toch niet allerlei accesoires te monteren? Dat is nou gewoon zonde.
Veersysteem en d-riem wist je al. Dan denk ik doe dat gewoon eerst en zoals ik al eerder zei zo’n spoiler maakt een trage wagen echt niet sneller.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.