Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Ik heb bij mijn zx een koelvloeistof lek, het lekt uit een van de slangen van de kachelradiateur, als je er voor staat de linker.
Nu lijkt het dat de slang gewoon door ouderdom is afgescheurd, nu wil ik graag weten hoe ik de slang er van af kan krijgen en of deze slang eventueel in te korten is, of dat het dus een nieuw setje slangen en een nieuwe kachel aansluiting wordt.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
kapotte stuk eruit snijden -> en stuk slang ertussen doen dmv stukje buis tussen aansluitingen en setje slangenklemmen
kan je als tijdelijk doen eerst.. en dan alst het wat warmer is mischien ff nieuwe slang regelen.
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
tja, als het zo simpel was had ik het zelf al wel gedaan, maar helaas, schijn bedriegt.
De slang is namelijk afgescheurd net op de aan sluiting van de kachel radiateur, als je op het schutbord kijkt komen er twee slangen uit die in je motor compartiment verdwijnen, daar waar de twee slangen er uit komen zit eerst een hard plasticen bocht op en net onderaan die aansluiting is de slang gedeeltelijk afgescheurd.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Daar kan het prima.
Probeer een hoekstukje van koperbuis te pakken te krijgen of pvc. Niet te kort, een cm of 4 de slang in aan elke kant. 2 slangklemmen erop et voila, je hebt je koelsysteem doorgelusd en de kachelradiator ff buitengesloten.
zo doet de anwb het ook.
Nu ook ff slim zijn, de juiste slang voor een zx heb je in 2 formaten. Althans voor mijn zx 1.8i furio uit 93. De ene kost 150, de ander 50. Het verschil is minimaal…
Overigens, na dat dorolussen ook ff ontluchten he.
Mischien is het handig als je even een foto plaatst.
C3 Pluriel 2003
foto is nie nodig hoor, dit is een bekende kwaal/zwakke plek. Slang vervangen of doorlussen en ontluchten.
Ik adviseer de vervanging want met dit weer zonder kachel zitten is niet verstandig. Niet alleen om de kou maar ook om de ramen die je niet onwassemt krijgt.
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Eindelijk na een gekken huis op het werk tijd gevonden om de kachel weer op orde te krijgen.
De aansluiting op de kachel was echt gaar zoals je kunt zien.
Nu is het nogal een drama om voor een 1.8 andere slangen te vinden op de sloop, dus heb van een 1.4 de slangen verwijdert en alleen de aansluiting op de kachel radiateur gebruikt.
Heb de oude slangen door gesneden en de nieuwe er weer aan gezet en zoals je ziet is alles gelukt
De slang verbinders kosten bij de lokale auto zaak 7.50 euro en de donor slangen kosten 15 euro.
Na alles weer ontlucht te hebben leek alles weer goed , totdat er ineens een verbrande olie lucht zich in de auto verspreide.
Het kleppendeksel pakking is dus ook gaar, er lekte olie over het hitteschild van de uitlaat en belande zo dus op het uitlaatsptuitstuk en begon dus lekker te stinken.
Een goed begin van 2009, ik hoop alleen dat we voorlopig weer even vooruit kunnen.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Jij blij dat het de koppaking niet is
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
inderdaad blij van, maar wat niet is kan nog komen, ik weet namelijk niet of de pakking ook op zijn donder heeft gehad door de koelvloeistof lekkage, keep my fingers crossed
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
een nagel nieuwe slang bij de troen dealer had je 5 tientjes gekost…. incl nieuwe O ringen….
en ook al moet je officieel de dure van 150… de goedkope van 50 past ook.
Die zit er bij mij nu dus op… Voor die 27,50 was ik niet op de sloop gaan struinen.
Die kleppendeksel pakkingen gaan iets teveel stuk .
Gelukkig heb je die voor 20€.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Ik had ook wel geinformeerd bij de dealer, maar daar werd mij verteld dat ik de slang van 150 euro moest hebben, dus vandaar het rondje sloop.
En ja de pakking kost inderdaad maar 20 euro, als iets nieuw maar zo weinig kost ga ik ook liever voor nieuw dan voor iets van de sloop!
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
markwerkman schreef:Ik had ook wel geinformeerd bij de dealer, maar daar werd mij verteld dat ik de slang van 150 euro moest hebben, dus vandaar het rondje sloop.
En ja de pakking kost inderdaad maar 20 euro, als iets nieuw maar zo weinig kost ga ik ook liever voor nieuw dan voor iets van de sloop!
ja ja, dat had ik al gemeld, maar die goedkope past dus ook…
maar goed, het werkt weer en daar gaat het om
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
inderdaad
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt