11 van de 19
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
-niels-‘s BX 1.6 TGi progress - total los
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 14 januari 2009 12:29 AM
  [ # 151 ]

Niet zo’n best exemplaar meer zo te horen.
Maar iedere auto op leeftijd heeft onderhoud nodig. BX 16v heeft over t algemeen dezelfde kwaaltjes en een CX is veel duurder en cx heeft meer last van de roestduivel.

Wil je echt goedkoop citroen rijden> ax, en saxo’s zijn ook al betaalbaar.

Oja als bx rijder is een opel niet te doen qua comfort en zitten

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 januari 2009 03:57 AM
  [ # 152 ]

Wanneer is de olie voor het laatst ververst, dwz de oude troep eruit en nieuwe erin? Als je de slurrie maar blijft bijvullen wordt het namelijk nooit wat.

Wat ook vaak gebeurt: koelsysteem overvullen. Als ie halverwege blijft staan en er geen lampjes aanpinken is er niets aan de hand, hooguit een slechte dop.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 14 januari 2009 09:57 AM
  [ # 153 ]

ja auto rijden kost gewoon geld en toch zeker waneer je een oudere wagen koopt.
spaar eens flink wat geld en koop dan een jonge auto dan is de kans nl veel groter dat je minder zorgen hebt qua onderhoud.

niels-  Geplaatst: 13 Jan 2009 19:35   Onderwerp: 
dus ik ben nu op zoek naar een andere auto, nog niet echt een idee wat voor een. ik twijfel nog tussen een grote zoals een bx 16v of een cx. of een kleine zoals een visa of een opel a corsa met een calibra blok

ik zal je 1 ding meegeven als je nu al mekkerd over onderhoud van je bx
zou ik de bovengenoemde auto’s al helemaal niet kopen een bx 16v daar koop je met jou budged alleen ellende mee en loop je qua financieen helemaal op leeg al je pech hebt:
een visa ? je houd toch niet van sleutelen?
opel corsa met een calibra? man je gaat toch geen zelfbouw project aanschaffen dat is vragen om problemen.

als ik jou was kocht ik een saxo van 2001 tot 2003, dan heb je een zuinige jonge auto waarmee je hopelijk minder problemen zou kunnen hebben

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 14 januari 2009 10:30 AM
  [ # 154 ]
-niels- schreef:

hier de huidige problemen:

adals zijn echt op

Ik heb adals gezien die ECHT op waren….. die stonden letterlijk /—- \ Maar een goed setje van een sloper is ook een optie… is gewoon onderhoud

-niels- schreef:

de koelvloeistof daalt na net bijvullen binnen 2 dagen naar de helft van het niveau en blijft daar dan staan, geen plassen onder de auto gezien en geen lekage kunnen vinden.

Mogelijk vul je hem te veel bij… hij moet namelijk niet tot de rand vol Wink

-niels- schreef:

verbruikt olie, na 3 maanden van volledig vol naar volledig leeg

Hierbij denk ik dat je van max naar min bedoelt…. en met 2500 km in 2 maand rij je in 3 maand bijna 4 000 km.. net olieverbruik toch?

-niels- schreef:

d-riem moet worden vervangen

riempje is een paar tientjes….. en anders hegru? (en waneer moet die vervangen worden?)

-niels- schreef:

v snaar piept moet ook worden vervangen

goed zelf te doen… ook paar tientjes… maar span hem eerst maar is dan kan je nog waarschijnlijk een tijd verder.

-niels- schreef:

veer systeem is minstens 5 jaar verwaarloosd ongeloofelijke zooi, octopus dubieus.

Je zei geen plasjes onder de auto etc… lijkt me dan nog lekvrij?

-niels- schreef:

qua uiterlijk redelijk veel kleine plekjes enz.

auto is niet van 2008….

-niels- schreef:

dus ik ben nu op zoek naar een andere auto, nog niet echt een idee wat voor een. ik twijfel nog tussen een grote zoals een bx 16v of een cx. of een kleine zoals een visa of een opel a corsa met een calibra blok of een rover mini. liefst een wat bijzondere auto, iets met turbo’s of een cabrio.

Ik heb het idee dat de punten die je hierboven noemt meer een reden zoeken is om een andere auto aan te kunnen schaffen. Echt mega onderhoud is het mischien in eerste instantie nog niet eens. Als je goedkoop auto wil rijden, rijd je je bx gewoon nog even door. Dan kan je sparen voor een leuke auto wat je graag wilt.

Ik ben benieuwd wat je gaat doen…. lees dat van stan nog maar is een keer Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 14 januari 2009 12:11 PM
  [ # 155 ]

Voor de klussen zoals distririem en adals kun je goed naar de Hegru. Zal je vast een paar honderd euro kosten, maar dan ben je al van de grootste ‘ellende’ af. V-snaartje kan dan meteen wel gespannen worden.

Het lijken mij geen punten om een auto voor weg te doen, of je moet naast dat deze auto volgens jou niet al te goed meer is ook gewoon graag een andere auto willen kopen.

Hou wel in gedachten dat wanneer je de auto gaat verkopen met bovenstaande minpunten je er niet veel meer voor gaat krijgen dan een paar honderd euro.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 14 januari 2009 03:52 PM
  [ # 156 ]
Poekoek schreef:

Hou wel in gedachten dat wanneer je de auto gaat verkopen met bovenstaande minpunten je er niet veel meer voor gaat krijgen dan een paar honderd euro.

Shocked een paar honderd nog wel.
50 euro sloopwaarde zal je bedoelen… Wink

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 14 januari 2009 05:01 PM
  [ # 157 ]

Optimistisch blijven hè, 200 is ook nog altijd een paar honderd Wink

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 14 januari 2009 07:00 PM
  [ # 158 ]

Distributieriem kost je bij Hegru 125 Euro. Drie jaar geleden hebben ze bij mijn oude BX het veersysteem helemaal gereviseerd en op druk gebracht voor zo’n 150 Euro. Het olieverbruik vind ik bepaald niet alarmerend, is gewoon vrij normaal. Koelvloeistof, kan inderdaad zijn wat ze hier allemaal zeggen: te vol gegoten, de bovenste tien centimeter of zo fungeren namelijk als expansievat. Als ergens een toch miniem lekje zit, helpt een busje Bar’s Leak (geen andere troep als die van Holts of zo gebruiken) van minder dan een tientje om dat te dichten en het smeert ook nog meteen je waterpomp. Is echt prima spul. Als ik het zo bekijk, dan heb je je auto als je wat goed en waarschijnlijk al lang noodzakelijk onderhoud laat plegen, voor minder dan 500 euro weer in een prima conditie, stukken minder dan je voor een andere gaat betalen. En vlekjes? Ach die kun je je wegwerken en denk niet dat je een al wat bejaarde auto van een ander merk helemaal vlekvrij kunt kopen. De BX is naar mijn ervaring juist heel erg lang in staat om zijn carrosserie in elk geval aan de buitenkant in een goede staat te houden.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 14 januari 2009 08:33 PM
  [ # 159 ]

Je kan beter even je koelsysteem afpersen als je echt vermoedt dat hij lek is…

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 14 januari 2009 08:57 PM
  [ # 160 ]

Ben het met alle anderen eens. Dit is gewoon wat achterstallig onderhoud, geen rampenbak die niet meer te redden is. Neem je toch een andere auto, prima, zolang je het maar kan betalen. Als je niet van sleutelen houdt, neem dan zeker geen BX of CX, maar een goedkope Xantia (heb je het HP comfort nog) of anders een Saxo/Xsara. Wink Dat zijn redelijk probleemloze auto’s als je een goede uitvoering/motor hebt.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 14 januari 2009 09:44 PM
  [ # 161 ]

mocht je toch nog vinden dat deze bx niks meer is… en je wilt graag een 2.0 16V…. dan bouw je deze BX toch om? past prima!

een 2.0 16V uit een xsara met 167 pk bijvoorbeeld!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 14 januari 2009 09:56 PM
  [ # 162 ]

Een distributieriempje is al teveel moeite voor de TS om te (laten) vervangen en Daan begint gelijk over een ombouwproject waar de honden geen brood van lusten. Lekker realistisch weer Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 14 januari 2009 10:07 PM
  [ # 163 ]
bearwil schreef:

Als ergens een toch miniem lekje zit, helpt een busje Bar’s Leak (geen andere troep als die van Holts of zo gebruiken) van minder dan een tientje om dat te dichten en het smeert ook nog meteen je waterpomp. Is echt prima spul. .

Never never NOOIT die rotzooi gebruiken!!! Shocked
Ik heb met eigen ogen gezien wat dat doet met koelkanalen in de motor / kop. NOOIT doen!!! Altijd het lek opsporen en het defect repareren. Bar’s en aanverwanten dus ook NIET als noodoplossing gebruiken!!!

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 14 januari 2009 10:30 PM
  [ # 164 ]
McDean schreef:

mocht je toch nog vinden dat deze bx niks meer is… en je wilt graag een 2.0 16V…. dan bouw je deze BX toch om? past prima!

een 2.0 16V uit een xsara met 167 pk bijvoorbeeld!

Wat Prutser zegt, de TS kan dit waars nooit zelf, en hoe duur is dit om te laten doen? met zijn budget? Koop dan gewoon een Xsara VTS, als dat niet te duur is. Sorry hoor.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 14 januari 2009 10:37 PM
  [ # 165 ]
Tjerk schreef:
McDean schreef:

mocht je toch nog vinden dat deze bx niks meer is… en je wilt graag een 2.0 16V…. dan bouw je deze BX toch om? past prima!

een 2.0 16V uit een xsara met 167 pk bijvoorbeeld!

Wat Prutser zegt, de TS kan dit waars nooit zelf, en hoe duur is dit om te laten doen? met zijn budget? Koop dan gewoon een Xsara VTS, als dat niet te duur is. Sorry hoor.

Was ook niet mijn idee maar het idee van de TS, die begon over een 2.0 16V in een AX dan is in een BX al een stuk rieeler wat al voorbereid is op XU motoren.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
11 van de 19
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook