2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Emissie storing C5ph2 V6
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 13 januari 2009 11:14 PM
  [ # 16 ]

Zoals jullie dat schetsen zijn het toch 2 aparte zaken.

Eerst moet een auto goed ontworpen zijn, altijd zijn er zaken die niet goed zijn aan een auto. De perfecte auto bestaat niet. Maar er is heus wel een verschil tussen een erg slecht ontworpen auto(door het bezuinigen op kwaliteit) en een redelijk ontworpen auto waarvan relatief kleine dingen aan kunnen zitten die vervangen moeten worden.

Met de C5ph1 heeft Citroën nog nooit zoveel terugroepacties moeten voeren, omdat die auto in de basis erg goedkoop ontworpen was.

Om zulke (basis)problemen te voorkomen en een gevoel van kwaliteit te geven heeft PSA de nieuwe C5 en C4 Picasso serieus ontworpen. Desondanks kan er wel iets gebeuren, zoals op dit forum te lezen is maar in de basis klopt het in ieder geval.

Het ander pobleem wat jullie beschijven klopt ook, de service en afhandeling bij klachten van veel Citroën dealers is zwaar onder de maat Evil or Very Mad . Misschien is het in België erger dan in Nederland, zoals ik jullie Belgische reacties lees.
Mogelijk komt dit doordat Citroën een omwenteling maakt van betaalbare/relatief goedkope auto`s naar de hogere prijsklasses waarbij de klanten hogere eisen stellen. De slechte Citroëndealers gaan niet met de tijd mee en blijven hun klanten op dezelfde manier behandelen.

Hetzelfde geld voor de technische kennis, ondanks verplichte cursussen blijkt toch dat veel problemen niet serieus genomen worden en/of te moeilijk zijn.
Voor vage klachten heeft Citroën een forum opgericht waar dealers onderling elkaar op de hoogte houden over het probleem en hoe die goed op te lossen. Je zou toch denken dat er op dit gebied een verbetering moet zijn.

Een andere mogelijkheid is dat er grote dealerbedrijven zijn en daardoor arrogant, je bent maar een nummer ipv een klant. Helaas zal er in de nabije toekomst alleen maar van die “reuzen"overblijven en de kleine bedrijven worden overgenomen.

Het is erg triest dat PSA door dit soort zaken hun klanten verliezen, ik denk ook dat zowel Peugeot als Citroën hun eisen veel meer moeten verscherpen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 13 januari 2009 11:29 PM
  [ # 17 ]

Idd de ontwikkeling heeft men op zijn frans gedaan.
Net op het moment dat de franse naam wat minder negatief werd hebben alle fransen merken plots erg hun best gedaan met deze slechte reputatie opnieuw waar te maken:

- citroen: de eerste C5/C8 waren echte rampenbakken, er zitten ook goede bij, maar algemeen kan je dit stellen
- peugeot 307/407 (ook de eerste) problemen langs alle mogelijke kanten
- renault: ieder model was een rampenbak en niet alleen op electronica

Telkens gaat het om de eerste versies, nadien kwam het weer (deels) goed.
andere merken hebben ook serieuze fouten gemaakt (mercedes met hun electronica in het begin, toyota hun avensis was ook merkonwaardig van kwaliteit)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 januari 2009 12:35 PM
  [ # 18 ]

Citroën zou meer moeten investeren in het opleiden van hun dealernetwerk,met de nieuwigheden die uitkomen.Zoals ik ook al veel gemerkt heb zijn sommige eigenaren van citroën’s meerwetend over sommige zaken,dan de dealer,en dit gewoon door allerhande fora af te schuimen. Wink

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 14 januari 2009 06:13 PM
  [ # 19 ]
Citrophile schreef:

: . Misschien is het in België erger dan in Nederland, zoals ik jullie Belgische reacties lees.
Mogelijk komt dit doordat Citroën een omwenteling maakt van betaalbare/relatief goedkope auto`s naar de hogere prijsklasses waarbij de klanten hogere eisen stellen. De slechte Citroëndealers gaan niet met de tijd mee en blijven hun klanten op dezelfde manier behandelen.

Hetzelfde geld voor de technische kennis, ondanks verplichte cursussen blijkt toch dat veel problemen niet serieus genomen worden en/of te moeilijk zijn.
.

ik denk dat nederland niet beter of slechter scoort..
het grootste probleem is dat er dealers zijn die alleen storing zoeken via de lexia en als die niks aangeeft is er niks aan de hand..

toevallig heb ik na enig speurwerk een hele fatsoenlijke dealer gevonden
maar dat is iets dat je als klant helemaal niet zou moeten doen.

ik heb ooit bij een ander merk een dealer gehad en die stuurde mij aan het eind van de garantie termijn een brief of ik de auto even wilde aanbieden dan kon hij hem nog ff controleren op eventuele gebreken die konden komen of er waren nu er nog garantie opzat….
Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook