René van Maren schreef:Ik dacht dat je die ontheffing al had?
Hij rijdt illegaal zo
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
René van Maren schreef:Ik dacht dat je die ontheffing al had?
Dat betreft een briefje van diezelfde Reumatoloog, waarin hij aanraad om geen gordel te dragen i.v.m. het bij een evt botsing afbreken van mijn hoofd van de romp.
(ik heb niet alleen Bechterew, maar ook Ostheoporose….botontkalking in de nekwervel)
Ik ben, sinds ik dat briefje in bezit heb, al zo’n 4X aangehouden omdat ik de gordel niet droeg.
Kreeg geen bekeuring, omdat ze het wel snapten….en omdat er op mijn rijbewijs allemaal vreemde code’s staan waar ze geen bal van snapten ....maar de laatste agent zei tegen mij, dat ik beter een officieele ontheffing kan aanvragen…dan laat ik die gewoon zien bij een controle….en klaar!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Bram schreef:....Als dat zo is…..zal ik zeker naar een andere auto moeten gaan kijken….ik had het daar toevallig vanavond met Erik al over….tijdens onze Mini-meeting.
Dat zou dan een 5-deurs Xsara (of ZX) moeten worden…maar dat is weer geen HP Citroen.
Nou ja…ik houd jullie wel op de hoogte.
Nou ja, HP is niet heilig hoor. Mijn Visaatje reed als de gesmeerde bliksem, ondanks het veredelde Peugeot onderstel (waar dus ook helemaal niets mis mee is). Desondanks: een Xantia is misschien wel wat zwaarder, maar mijn ervaring is dat de grootste kostenpost bij een auto toch wel het onderhoud is. Je kunt beter een zware auto hebben met lage onderhoudskosten dan andersom. En het leuke van grotere/ zwaardere auto’s is dan weer dat ze relatief heel goedkoop zijn, omdat iedereen graag een klein licht autootje wil hebben (ga maar eens shoppen voor een occasion-Peugeot 206, je schrikt je de blubber van de prijzen ). Voor iemand die zoveel kilometers draait als jij is een goed onderhouden Xantia helemaal zo’n gek idee nog niet. Wat niet wegneemt dat een BX toch wel wat meer karakter heeft!! (> schop!) .
HOERA !!!....het is verholpen.
Gisteravond trok ik voor de zekerheid ook maar eens even de RECHTERkant van de vloerbedekking in de Kofferbak eruit…....en wat zag ik :
Een GAT van ca. 10 x 4 cm ....je keek ZO op straat
Was helemaal verrot in die hoek.
Ben dus meteen aan de slag gegaan…...had nog wat vloerbedekkingkit staan….en een plastic plaatje van die grootte…...heb het helemaal dicht gemaakt…..en ben daarna even gaan proefrijden.
WEG…..de uitlaatgas-lucht
Ik had anderhalve week geleden de LINKERkant even weggehaald (dus vlak boven de Uitlaat)....en daar was/is hij gaaf.
Enfin…..ben vanmorgen desondanks toch maar even naar Renard (in Beneden-Leeuwen) gereden….Rene zette hem op de brug en heeft hem verder nog bekeken op mogelijk *verdachte* plekken waar hij nog door zou kunnen lekken….maar verder was het helemaal dicht !
Mooi duo die twee .......ik had nog een discussie met Nard over wel of niet Spoelolie (LHM) wat Chyparse bij mijn BX heeft ververst…..Renard is weer voorstander van Blauwe LHM…iets wat ze ook in de Space-shuttle schijnen te gebruiken of zo.
Ik herinner me vaag nog die discussie tentijde dat ik het XCnl forum onveilig maakte.
Maar de opmerking van Nard dat hij mijn tzd-turbo boven-gemiddeld mooi vond….deed mij weer tevreden grijnzen.
Uiteraard ontkwamen we er niet aan om ook even over de Xantia te babbelen…..hij heeft nog een TD staan met airco (groene)....maar die heeft zelfs geen in hoogte verstelbare stoel….en had 260k gereden.
Maar enfin…...tijdens de terugreis heb ik de BX eens even op zijn staart getrapt…..en zat op een gegeven moment op de 180
Waarom ik dat deed ?.....Rene zei dat deze BX…. EN een Boschpomp heeft ...EN een Garret turbocompressor…...die pas laat opkomt maar wel een hoge top heeft…..”“het zou me niks verbazen als ie de 200 zou halen”” aldus Nard.
Nou…zover kon ik hem niet eens uittesten…...want er zat weer zo’n *trage* Audi voor me die ‘slechts’ 150 reed.
Maar nu komt de clou…....hij is dus weer helemaal voor elkaar….en nu komen er morgenmiddag mensen langs uit Friesland….die hem willen kopen :48
Tsja….... :44
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
gewoon afbellen !!
erik wijngaarden schreef:gewoon afbellen !!
Tsja…..ik twijfel nog.. :rainbow
Want Nard vertelde mij ook…..dat de Xantia TD’s eigenlijk probleemloze auto’s zijn…..komen zelden met HP-problemen (zoals Oktopus e.d.) en veerpoten verrot…...en het zijn gewoon mooie auto’s….dat verkondig ik al 2,5 jaar.
Ik kan natuurlijk ook mooi vergelijken…..heb nu een paar duizend km’s gereden met de Xant van Renz ....hij klonk lichtelijk ongerust gisteravond, toen hij me weer belde vanuit Afghanistan en ik zei dat hij *al* op 228.000 staat
En als je dan weer met de BX aan het rijden gaat…merk je pas hoeveel windgeruis er meer is…ik verwacht nog een bedragje van de Staat terug, dus ik zie nog wel.
En die *** stoelen dan?
en de WB?
en die zijn lang niet zo snel als de bx
en de xantia’s hebben weer hun eigen problemen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Bram, met alle respect, maar ik begrijp je niet meer…
Bram, je hebt nou een prima TZD-T, stankprobleem opgelost, de Vrienden van Renard hebben de loftrompet over je voiture gestoken, je hebt je goede stoel. Gewoon de potentiële kopers afbellen.
Rij voorlopig probleemloos in je BX en als-ie dan aan vervanging toe is kun je eventueel gericht gaan kijken naar een Xantia TD. La’ je nie gekmake
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Bram wordt xantia gek het moet niet gekker worden, straks wil ie nog naar een zeker forum toe….
Maar bram, zou die kopers gewoon afbellen, je bx verkopen kan altijd nog en xantia kopen kan ook altijd nog. Tenzij je natuurlijk die bx met vette winst kunt verkopen
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Laat nou net het geld dat hij de afgelopen tijd erin heef tgestoken zijn vraagprijs zijn, dus een vette winst zie ik er niet in zitten..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Simpele Ziel schreef:Laat nou net het geld dat hij de afgelopen tijd erin heef tgestoken zijn vraagprijs zijn, dus een vette winst zie ik er niet in zitten..
Dus, bx houden
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
renz schreef:En waag het niet om mijn Xant aan die Friesen te verkopen!!!!! JE LAAT HET UIT JE HOOFD!!!!!!!
Ik volg je ook vanaf hier ouwe!
Respect voor friezen he
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
een bx blijft toch een mooie auto he? altijd die zaken waar je eigenlijk niet aan denkt waar het mis kan zijn daar is het mis.
bij mijn bx ook met remmen stinken de remmen heel erg bleek er nog van die ouwe antipiep strips op te zitten die weggerookt waren
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Je moet de mensen uit Friesland maar afbellen, hoe rot het ook is, en zelf met de BX gaan rijden. Als je hem nu weer verkoopt krijg je natuurlijk een ban op het forum , en moet je weer naar dat andere leuke forum .
Maar, denk goed na en rij nu eerst met deze BX minstens 20k km, en kijk dan wat je verder wilt. Anders kom je weer in dezelfde problemen als vorigjaar (xant, slechte tzd turbo, benzine versie die ook niet bevalt, nog eens een andere nog slechtere turbo, en dan een ax diesel of zo ...)