michel-16v schreef:fuseekogels komen ook regelmatig voor.
controle door met een bandijzertje de draagarm te bewegen thv de fusee
Die zien er nog mooi uit en hebben geen “voelbare speling” maar ik denk er wel ook aan, ik hoop niet dat het uiteindelijk toch wel de fusee is.
Wat bedoel je met het bandijzertje?
C3 Pluriel 2003
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Bandijzer word veelal in de garage gebruikt. Het is een lange staaf.
Volgens mij is een andere omschrijving ook wel breekijzer, koevoetje.
Hiermee kun je kracht zetten en de draagarm iets naar beneden drukken en je voelt dan of er speling zit in het bandijzer. Dit is de methode die voor apk ook word gebruikt.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Zo’n ding heet bandenlichter. Bandijzer is dat spul wat om pallets met stenen zit.
o.k. wist niet dat dat ook een naam was voor dit gereedschap, heb de fusees ook op deze manier gecontroleerd, houd het zeker in gedachten om maar preventief te vervangen.
De zx heeft heeft 115.000 gelopen
C3 Pluriel 2003
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
C15GrandVolume schreef:Zo’n ding heet bandenlichter. Bandijzer is dat spul wat om pallets met stenen zit.
ook goed hier in de volksmond ook bandenijzer.
Als de fusee’s zo gecontroleerd zijn moet t goed zijn. Ook door aan de wielen te bewegen uitgeveerd kun je speling ontdekken, stuurkogel en zijdelings van de fusee.
Preventief zou ik niet doen bij die km stand
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Vandaag de schuifbussen van mijn linker remklauw overgezet naar mijn rechter, en geluid is van links naar rechts gegaan, dus dat was het probleem, alleen een beetje jammer dat ze alleen bij de dealer te krijgen zijn 48,-!!! voor 2 staafjes en een zakje vet.
Ik heb wel eens zitten denk als je met orginele onderdelen van de dealer eens zelf een kale carosserie van een zx gaat opbouwen dan kom je rijklaar op een bedrag van 2 a 300.000 euro!
Vind je het gek dat ze allemaal zonder schade en met lullige gebreken op de sloop staan.
C3 Pluriel 2003
Ik dacht een 40€ maar die prijzen blijven natuurlijk niet stil staan.
Even een anekdote : in 1972 kocht mijn pa een nieuwe Wartburg, die koste toen ongeveer 2500€, in onderdelen koste die zowat 7500€ (het driedubbele), die werden door de garagisten heel gekocht om in onderdelen te verkopen.
Het is dus niet enkel Citroën.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Heerlijk een wartburg, veel leuker dan een trabant, echte stalen DDR auto met een dikke 2 takt!
In belgie zijn meer ddr auto’s verkocht dan in nederland. , dat met die onderdelenprijzen heb ik nog meegemaakt met mz motoren.
C3 Pluriel 2003
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Mooi dat je het hebt gevonden.
Heb dit weinig meegemaakt trouwens.
Erg dure busjes, sloop?
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Ga morgen bij de ooyevaar ff kijken in blokker n-h. de sloop dus.
C3 Pluriel 2003