Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Fluide-T hebben ze in het magazijn van de GS-vereniging volgens mij. Nog een reden om lid te worden van de club.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb eens een klantje gehad die er iets anders in gesmeten had Dat was een Gsa NO-matic geworden…. wat een puinhoop
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb een keer een kurk pakkingkje van Fl 1,20 kapot gehad. leuk klusje Bouwde g een druk meer op. Moter met bak hoefden er alleen maar uit
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
patje74 schreef:citro-power schreef:Om de vulplug eruit te draaien moet de handrembediening van de remklauw afgedraaid worden , op zich niet lastig.
Niet als je daar een tooltje voor fabriekt. Dat bedoelde ik. Niet dat ik daar erg duidelijk in was, maar het was dan ook niet vroeg meer…
Nee , duidelijk was het niet. Als je het leest dan bedoel je toch echt de vulplug aan de zijkant. Maar het is je vergeven
Enn tooltje ervoor maken is wel handig maar kost tijd. En die tijd kun je ook gebruiken om de hendel eraf te draaien.
Het is maar waar je voor kiest.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:Fluide-T hebben ze in het magazijn van de GS-vereniging volgens mij. Nog een reden om lid te worden van de club.
Ja , dat is er. En lid is ie ook bijna
Zoo kleine update
vandaag boel gemonteerd, de ventilateur en behuizing en de slangen die er bij horen etc. ontsteking er op! eerst maar eens draaien voordat we de boel maar eens verder gingen opbouwen. motor loopt maar mist 1 cilinder Welgenoemd cilinder 2 (als je er voor straat rechts de meest voorste cilinder) lang bezig geweest met ontsteking en verdeler. maar hij vonkt gewoon. volgorde is goed. maar hij ratelt vreselijk vervelend. nou alles maar demonteren en de distributieriem nog eens nalopen. met me pa die wou het met ze eigen ogen zien dat t goed was. nou fijn boel nog maar eens gedaan. alles weer monteren en weer maar is starten zelfde probleem. alles gedaan en gewisseld om cilinder 2 aan de praat te krijgen. maar dat geratel voeld niet fijn.
ben nu bang dat het volgende heeft plaatsgenomen.
bij de 1e keer monteren is 1 van mijn 2 krukastandwielen er af gelopen. maar dit had ik op dat moment nog niet in de gaten. was toen bezig de krukas te draaien. op een bepaald moment ging hij heel zwaar( ik wist toen nog niet dat dat tandwiel er af lag) dus ik dacht compressie. toch wat kracht gezet !!!!Let op!!!!! al deze krachten zijn geleverd met de slinger. maar wou niet dus ik heb toen gewacht op een maat van mij die zou komen en toen hebben wij geconsateerd dat dat ene tandwiel er af lag.
DUS:
Ben bang dat ik 1 van mijn kleppen verpoerd heb.
Gevolg
Je hoort getik als de motor draaid.
cilinder 2 kan geen slag maken omdat zei compressie verliest!
klinkt vrij logisch.
ben nu bezig om compressiemeter te regelen zodat ik de compressie kan meten en kan kijken of mijn theorie inderdaad klopt.
Stel dat mijn theorie klopt.
Complete kop vervangen? van een “donor” motor of nieuwe klep bestellen en monteren * mits de kop niet teveel beschadigd is uiteraard.
Mensen met goede ideeen of goede theorieen. hulp is heel hard welkom ops:
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het lijkt inderdaad op een kromme klep…
Da’s niet zo mooi! Ik weet niet of de kop makkelijk van de motor af gaat zonder de motor uit te bouwen, want ik haalde voor dat soort klusjes de motor er standaard uit….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je kunt het beste opzoek gaan naar een andere kop. Makkelijker dan nieuwe kleppen.
Je zult nu de motor moeten demonteren , anders krijg je de kop er niet af. En een motor demonteren is niet leuk werk bij een C- Matic !! Gaat moeilijker dan een handbak.
Als je de motor gedemonteerd hebt kun je beter ook de motor droog maken met nieuwe pakkingen en keerringen.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad, het demonteren van een c-matic blok is niet zo leuk, omdat je vrij slecht bij de bouten van de koppelomvormer kunt komen.
Tja, er zal niets anders op zitten dan de hele motor uit te bouwen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
waterman771 schreef:Inderdaad, het demonteren van een c-matic blok is niet zo leuk, omdat je vrij slecht bij de bouten van de koppelomvormer kunt komen.
Tja, er zal niets anders op zitten dan de hele motor uit te bouwen…
Om bij die bouten van de koppelomvormer te kunnen moet je de carburateur emet inlaatspruitsukken eraf halen en de startmotor. Door het gat in de bak waar de startmotor inzit kom je bij de erg tere boutjes van de koppelomvormer.
Maar omdat je een redelijk vroege GS hebt kun je misschien je binnenscherm nog demonteren. Ik weet zo de datum niet wanneer de vaste binnenschermen zijn gekomen. Dus wat dat betreft kun je nog geluk hebben. Het is omstreeks bouwjaar ‘73 veranderd.
Maar dat neemt niet weg dat het verstandiger is om de gehele motor uit te bouwen , kun je gelijk alles aanpakken.
Ciao Jasper, dat klinkt niet goed allemaal Het lijkt me vreemd dat je zuiger hebt geplet tijdens het draaien van de krukas, dan heb je wel erg veel kracht gebruikt. Maar het eerste tandwiel van de krukas (wat eraf is gelopen) drijft inderdaad cylinder 1 en 2 aan. Dus helaas concludeer ik hetzelfde als mijn voorgangers.
Inderdaad zijn de spatschermen los te nemen, zijn pas gelast vanaf modeljaar 1975.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DoctorPallas schreef:Ciao Jasper, dat klinkt niet goed allemaal Het lijkt me vreemd dat je zuiger hebt geplet tijdens het draaien van de krukas, dan heb je wel erg veel kracht gebruikt. Maar het eerste tandwiel van de krukas (wat eraf is gelopen) drijft inderdaad cylinder 1 en 2 aan. Dus helaas concludeer ik hetzelfde als mijn voorgangers.
Inderdaad zijn de spatschermen los te nemen, zijn pas gelast vanaf modeljaar 1975.
Ahh , kijk , het was nog wat later dan ik dacht. Modeljaar ‘75 dus.
Maar dat neemt nietw eg dat het toch wel verstandig is om de gehele motor eruit te halen om alles in 1 keer goed klaar te maken.
Hij heeft ook geen zuiger geplet maar waarschijnlijk wel een klep krom gedrukt. Daar is niet zo heel veel kracht voornodig.
Misschien een goede tip :
Zoek iemand op die ervaring heeft met de techniek en het sleutelen aan de GS en dan samen je GS klaarmaken.
Voordat er nog meer sneuveld en jij leert ervan.
Misschien een goede tip :
Zoek iemand op die ervaring heeft met de techniek en het sleutelen aan de GS en dan samen je GS klaarmaken.
Voordat er nog meer sneuveld en jij leert ervan.
Ja, maar zoals jullie hebben gezien is mijn werkruimte nogal beperkt. en moet de auto binnenkort de garage uit. i.v.m ruimte. de branche waarin mijn vader werkt is seizoensgebonden dus binnenkort staat hele schuur weer vol. dus ik kan niet heel lang meer in de schuur blijven.
En iemand die ervaring heeft met GS ken ik niet, dus zal lastig worden. ja ken alleen bonhoff maar dan gaat t me alleen maar geld kosten.
dus moet nu de boel zien te fixen. en kijken of ik iemand kan vinden met verstand er van.
zeischerm komt inderdaad los met boutjes.
mischien stom vraagje, maar als je motor er uit is. hoeveel tijd kost het dan nog om alle keerringen en pakkingen te vervangen waar jullie het steeds over hebben?
Vrg Jasper
Owja Open solicitatie voor mensen die tijd en zin hebben mij te helpen
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:
mischien stom vraagje, maar als je motor er uit is. hoeveel tijd kost het dan nog om alle keerringen en pakkingen te vervangen waar jullie het steeds over hebben?
Vrg Jasper
Owja Open solicitatie voor mensen die tijd en zin hebben mij te helpen
Als de motor eruit ligt is het vervangen van de nodige pakkingen en keerringen een makkie. Dat is in 1 uur wel gedaan.
Ik zal eens dit bespreken met Bonhof , hij is echt een schappelijk man en wil je vast wel meehelpen tegen gereduceerd tarief.
En voor diegene die mij aanwijzen , ik heb teveel tijd nodig die ik niet heb voor mijn eigen projecten.
Heb ook aan bonhoff zitten te denken, maar mijn schuur voldoet niet. en de auto slepen naar epe vond ik ook niet zo geschikt idee.
motor demonteren incl transmissie is dat niet makkelijker? aangezien jullie het net hadden over lastige boutjes die fragiel waren? of zeg ik dan domme dingen?
en ff eerlijk ops: heb totaal geen zin aan dit avontuur. laten we het zo zeggen niet nu. net auto gekocht heb er nog maar 2km mee kunnen rijden. doe je goed door preventief werk te verrichten gaat je klep naar de donder en heb ondertussen wel zin om eens te rijden in me auto. want zoals sommige van jullie zullen begrijpen en andere vast ook niet maar het is een boel geld en tot nu toe staat het stil in de garage en heeft t tramalant…... maarja t zal wel moeten.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone