13 van de 41
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Timo’s BX 16 TGi Progress
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 januari 2009 11:46 AM
  [ # 181 ]

Is vast ergens in te stellen op je camera.

Is er niet iemand met comfortbollen waar je een proefritje mee kunt maken?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 januari 2009 12:01 PM
  [ # 182 ]

Elmer (Lelijke Eend) heeft meen ik comfortbollen op zijn break, mijn oude om precies te zijn.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 10 januari 2009 07:24 PM
  [ # 183 ]
knäckor schreef:

Elmer (Lelijke Eend) heeft meen ik comfortbollen op zijn break, mijn oude om precies te zijn.


huh
Heb je de afgelopen tijd geslapen? Of heb ik iets gemist? Elmer’s Break is gebroken, toch?  Confused

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 januari 2009 09:43 PM
  [ # 184 ]

Elmer heeft al een Criezel 2. Die heb ik vandaag in het echt mogen aanschouwen. Smile

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 januari 2009 11:09 AM
  [ # 185 ]
GoofBlikscha schreef:

Zal dat te maken hebben met de wielophanging? de CX/GS/DS hebben andere voorwielophanging..
En de Xantia is veel zwaarder dan een BX, misschien dat die daarom beter veert? (een afgeladen BX veert ook heerlijk)

Ik denk het. Volgens mij wordt een McPhersonpoot, met HP of niet, zeg maar weggeslagen door een scherpe richel. Overlangse draagarmen (DS etc.) moeten dan gewoon omhoog. h.h. technici, voeg toe en verbeter mij filosofietje…  Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 14 januari 2009 09:05 PM
  [ # 186 ]

Zo, vandaag ben ik bij Chyparse geweest. Smile

Geweldig! Je mag gewoon meekijken, alles wordt uitgelegd wat die gaat doen. Daar hou ik van. Smile

Om 14.00 moest ik er zijn. Om 13.50 was ik er al. Surprisedops: Ze zaten nog aan hun bammetjes. Aangezien ze een prachtige DS hadden staan voor de balie, zei ik dat ik me hier wel even vermaakte. Cool

Na enkele minuten kwam die weer tevoorschijn, en zei dat ik mijn auto bij de rechterdeur mocht neerzetten.

Eenmaal op de brug werd de BX in de hoogste stand gezet, toen die daar aangekomen was, werd die gelijk naar de laagste stand gezet. Shocked Aangezien dit mij verteld was dit nooit te doen, stond ik daar wel even met kromme tenen. Laughing Dat ding valt dan gewoon met een noodgang naar beneden. Arme leidingen. Dit werd enkele keren herhaald, en ja hoor: lekkage! Het was teveel geworden voor een veerpootretour. Die ik enkele weken geleden tegen gekomen was, en even had voorzien van een tijdelijke oplossing. Die tijdelijke oplossing had het nu dus begeven. Laughing Nouja, werd die gelijk gemaakt. Scheelt mij weer. Very Happy

Plasje LHM en het vervangen van de slang:

 

Als ik zag hoe hij al zat te klooien om die speciale klem vast te krijgen aan de nieuwe retourslang, ben ik blij dat hij bezig was, en niet ik. Surprisedops: Pas na 2 klemmen vern*ukt te hebben, zat die eindelijk. (3 keer scheepsrecht).

Toen naar de veerbollen.
Voorraadbol was nog helemaal goed (Had ik ook wel verwacht, was in Februari 2008 vernieuwd), voorste veerbollen moest een beetje druk bij, maar niet zo veel. Achter had nog maar 13 bar i.p.v. ongeveer 40. Die waren dus wel nodig.

Hier staat de BX op de brug bij Chyparse, tijdens de bollencheck:

 

 

Dan de voorste hoogteregelaar….......
Er gebeurde nou PRECIES waar ik zo bang voor was. De BX staat daar op de brug, en die beste man zet de BX van de laagste stand naar rijstand, en ja hoor: Daar kwam de voorkant. very angry
Nu deed die het dus WEL. Nouja, ik uitleggen wat die deed etc. Toen zei hij, momentje. Hij kwam terug met een hoogterelaar. Begon helemaal aan mij uit te leggen & te laten zien hoe het allemaal werkt, en hoe enorm klein de gaatjes in een hoogteregelaar zijn.
Hij zei inderdaad dat er dan weer nieuw vuil in de hoogteregelaar is gaan zitten. Maar hij wist vrijwel zeker, dat als hij de mijne zou schoonmaken/vervangen, dat hetzelfde liedje begon, dat die dan weer vuil zou worden. Rolling Eyes Hij raadde aan, om het nog een paar weken aan te kijken. Mocht er dan nóg geen verbetering zijn, kon ik alsnog bellen, als ik dat wilde. Hij rijdt en veert nog gewoon goed. Ook als je op de motorkap drukt, komt die wel weer gewoon naar rijhoogte binnen enkele seconde. Het is alleen bij het wegrijden als de motor uit gestaan heeft. Als je instapt, zakt die altijd iets in. Start ik dan de BX. dan weigert die om te corrigeren En net bij thuiskomt nog even aan het gymnastieken geslagen, toen bleef die dus weer wel omlaag staan bij het naar rijstand komen. Evil or Very Mad

Een nieuwe hoogteregelaar was 6 tientjes, ongeveer 3 kwartier werk om erin te zetten. Ook de kosten niet dus. Schoonmaken was ongeveer een half uurtje/3 kwartier werk, en dan was het maar hopen dat die dus wel weer goed werkte. Anders kon die er alsnog uit.  Maar, de kans bestaat dan dus dat daar ook weer gewoon vuil in gaat zitten. Dan zou het dus eigenlijk een gebed zonder eind worden…... Rolling Eyes

Ik weet niet hoe jullie daarover denken, maar bij mij kwam het erg geloofwaardig over?

Verder kreeg ik nog complimenten over de onderkant van de BX. De onderkant & de leidingen zagen er hardstikke goed uit! Dat is natuurlijk erg prettig om te horen. Smile Had zelf nog nooit de onderkant van mijn BX gezien, dus dat was ook wel erg leuk!

 

Verder veert de BX nu dus echt fantastisch! Ik heb nog gevraagd hoe hij over comfortbollen dacht, maar hij gaf mij het advies absuluut geen comfortbollen op een BX te zetten. Ik zou knettergek worden van het gedein constant, wat maar niet ophoudt. BX 14 bollen, schijnen wel weer erg lekker te veren..

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 14 januari 2009 09:26 PM
  [ # 187 ]

Mooi! Ziet er allemaal prima uit Smile BX 14 bollekes vind ik weer niet zo leker veren. Maar het exemplaar waar ik toen in zat had ook een heel telefoonboek aan achterstallig onderhoud Rolling Eyes

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 14 januari 2009 09:55 PM
  [ # 188 ]

Is die plas LHM van jou?  Is dat nu al weer zo vies….... Shocked

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 januari 2009 09:55 PM
  [ # 189 ]
Timo1990 schreef:

Eenmaal op de brug werd de BX in de hoogste stand gezet, toen die daar aangekomen was, werd die gelijk naar de laagste stand gezet. Shocked Aangezien dit mij verteld was dit nooit te doen, stond ik daar wel even met kromme tenen. Laughing Dat ding valt dan gewoon met een noodgang naar beneden. Arme leidingen.

Ik denk dat dat overal gebeurt.

Als je auto nog koud ik denk ik ook niet dat ze hem eerst netjes warm gaan rijden voordat het gas erop gaat…
Als er iets getest moet worden dan wordt dat gewoon gedaan denk ik.

Een diesel moeten ze volgens mij met de APK ook flink intrappen voor de roetmeting, als het blok dan toevallig koud is heb je gewoon pech denk ik Confused

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 14 januari 2009 10:14 PM
  [ # 190 ]

Netjes hoor. Ook leuk dat je erbij bent blijven kijken. Zo leer je toch weer een hele hoop over je auto.

Je carterpannetje is ook nog mooi droog.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 14 januari 2009 10:15 PM
  [ # 191 ]
Arjan Verkade schreef:

Een diesel moeten ze volgens mij met de APK ook flink intrappen voor de roetmeting, als het blok dan toevallig koud is heb je gewoon pech denk ik Confused

Volgens mij moet een diesel op bedrijftemperatuur zijn voor de roettest. En ik zou de hork die hem koud voluit stampt ook even gaan stampen, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar we gaan een beetje Surprisedfftopic

Timo: zwaar vervuilde LHM systemen krijg je alleen schoon door zeer regelmatig opnieuw te verversen en te spoelen, zeg om de 7500 a 10000 km. Na een keer of drie zou het echt veel beter moeten zijn. Verder kun je natuurlijk nog overwegen om hydrincage (schrijf je dat zo?  huh ) te gebruiken.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 januari 2009 12:18 AM
  [ # 192 ]

Hee, je hebt je bericht ge-edit naar wat ik wilde vragen. Laughing

Nouja, ik wilde vragen of spoelolie het proberen waard zal zijn, maar hieruit begrijp ik van wel dus?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 15 januari 2009 12:31 AM
  [ # 193 ]

Lijkt me leuk op die manier bij chyparse.
Ik denk dat die hoogteregelaar toch gedaan moet worden.
Prijs lijkt me heel erg reeel. Zit vrij rottig bij bx met xu.

Spoelolie, ieder zijn mening maar heb er niet zo super ervaring mee, 2 collega’s oud citroenmonteurs raadden het mij laatst af

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 januari 2009 12:33 AM
  [ # 194 ]

Ik heb inderdaad gezien waar die zit. Achter is die vrij makkelijk bereikbaar, maar voor…. Shocked Daarom begin ik er ook lekker niet zelf aan. Laughing

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 15 januari 2009 12:42 AM
  [ # 195 ]
Timo1990 schreef:

Ik heb inderdaad gezien waar die zit. Achter is die vrij makkelijk bereikbaar, maar voor…. Shocked Daarom begin ik er ook lekker niet zelf aan. Laughing

Precies, en 60 euro voor splinternieuwe of revisie?

Ik heb het vorig jaar bij een gti automaat gedaan, op de grond, afzien

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
 
13 van de 41
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook