Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Is vast ergens in te stellen op je camera.
Is er niet iemand met comfortbollen waar je een proefritje mee kunt maken?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Elmer (Lelijke Eend) heeft meen ik comfortbollen op zijn break, mijn oude om precies te zijn.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Elmer (Lelijke Eend) heeft meen ik comfortbollen op zijn break, mijn oude om precies te zijn.
Heb je de afgelopen tijd geslapen? Of heb ik iets gemist? Elmer’s Break is gebroken, toch?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Elmer heeft al een Criezel 2. Die heb ik vandaag in het echt mogen aanschouwen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
GoofBlikscha schreef:Zal dat te maken hebben met de wielophanging? de CX/GS/DS hebben andere voorwielophanging..
En de Xantia is veel zwaarder dan een BX, misschien dat die daarom beter veert? (een afgeladen BX veert ook heerlijk)
Ik denk het. Volgens mij wordt een McPhersonpoot, met HP of niet, zeg maar weggeslagen door een scherpe richel. Overlangse draagarmen (DS etc.) moeten dan gewoon omhoog. h.h. technici, voeg toe en verbeter mij filosofietje…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Zo, vandaag ben ik bij Chyparse geweest.
Geweldig! Je mag gewoon meekijken, alles wordt uitgelegd wat die gaat doen. Daar hou ik van.
Om 14.00 moest ik er zijn. Om 13.50 was ik er al. ops: Ze zaten nog aan hun bammetjes. Aangezien ze een prachtige DS hadden staan voor de balie, zei ik dat ik me hier wel even vermaakte.
Na enkele minuten kwam die weer tevoorschijn, en zei dat ik mijn auto bij de rechterdeur mocht neerzetten.
Eenmaal op de brug werd de BX in de hoogste stand gezet, toen die daar aangekomen was, werd die gelijk naar de laagste stand gezet. Aangezien dit mij verteld was dit nooit te doen, stond ik daar wel even met kromme tenen. Dat ding valt dan gewoon met een noodgang naar beneden. Arme leidingen. Dit werd enkele keren herhaald, en ja hoor: lekkage! Het was teveel geworden voor een veerpootretour. Die ik enkele weken geleden tegen gekomen was, en even had voorzien van een tijdelijke oplossing. Die tijdelijke oplossing had het nu dus begeven. Nouja, werd die gelijk gemaakt. Scheelt mij weer.
Plasje LHM en het vervangen van de slang:
Als ik zag hoe hij al zat te klooien om die speciale klem vast te krijgen aan de nieuwe retourslang, ben ik blij dat hij bezig was, en niet ik. ops: Pas na 2 klemmen vern*ukt te hebben, zat die eindelijk. (3 keer scheepsrecht).
Toen naar de veerbollen.
Voorraadbol was nog helemaal goed (Had ik ook wel verwacht, was in Februari 2008 vernieuwd), voorste veerbollen moest een beetje druk bij, maar niet zo veel. Achter had nog maar 13 bar i.p.v. ongeveer 40. Die waren dus wel nodig.
Hier staat de BX op de brug bij Chyparse, tijdens de bollencheck:
Dan de voorste hoogteregelaar….......
Er gebeurde nou PRECIES waar ik zo bang voor was. De BX staat daar op de brug, en die beste man zet de BX van de laagste stand naar rijstand, en ja hoor: Daar kwam de voorkant.
Nu deed die het dus WEL. Nouja, ik uitleggen wat die deed etc. Toen zei hij, momentje. Hij kwam terug met een hoogterelaar. Begon helemaal aan mij uit te leggen & te laten zien hoe het allemaal werkt, en hoe enorm klein de gaatjes in een hoogteregelaar zijn.
Hij zei inderdaad dat er dan weer nieuw vuil in de hoogteregelaar is gaan zitten. Maar hij wist vrijwel zeker, dat als hij de mijne zou schoonmaken/vervangen, dat hetzelfde liedje begon, dat die dan weer vuil zou worden. Hij raadde aan, om het nog een paar weken aan te kijken. Mocht er dan nóg geen verbetering zijn, kon ik alsnog bellen, als ik dat wilde. Hij rijdt en veert nog gewoon goed. Ook als je op de motorkap drukt, komt die wel weer gewoon naar rijhoogte binnen enkele seconde. Het is alleen bij het wegrijden als de motor uit gestaan heeft. Als je instapt, zakt die altijd iets in. Start ik dan de BX. dan weigert die om te corrigeren En net bij thuiskomt nog even aan het gymnastieken geslagen, toen bleef die dus weer wel omlaag staan bij het naar rijstand komen.
Een nieuwe hoogteregelaar was 6 tientjes, ongeveer 3 kwartier werk om erin te zetten. Ook de kosten niet dus. Schoonmaken was ongeveer een half uurtje/3 kwartier werk, en dan was het maar hopen dat die dus wel weer goed werkte. Anders kon die er alsnog uit. Maar, de kans bestaat dan dus dat daar ook weer gewoon vuil in gaat zitten. Dan zou het dus eigenlijk een gebed zonder eind worden…...
Ik weet niet hoe jullie daarover denken, maar bij mij kwam het erg geloofwaardig over?
Verder kreeg ik nog complimenten over de onderkant van de BX. De onderkant & de leidingen zagen er hardstikke goed uit! Dat is natuurlijk erg prettig om te horen. Had zelf nog nooit de onderkant van mijn BX gezien, dus dat was ook wel erg leuk!
Verder veert de BX nu dus echt fantastisch! Ik heb nog gevraagd hoe hij over comfortbollen dacht, maar hij gaf mij het advies absuluut geen comfortbollen op een BX te zetten. Ik zou knettergek worden van het gedein constant, wat maar niet ophoudt. BX 14 bollen, schijnen wel weer erg lekker te veren..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Mooi! Ziet er allemaal prima uit BX 14 bollekes vind ik weer niet zo leker veren. Maar het exemplaar waar ik toen in zat had ook een heel telefoonboek aan achterstallig onderhoud
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Is die plas LHM van jou? Is dat nu al weer zo vies…....
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Timo1990 schreef:Eenmaal op de brug werd de BX in de hoogste stand gezet, toen die daar aangekomen was, werd die gelijk naar de laagste stand gezet. Aangezien dit mij verteld was dit nooit te doen, stond ik daar wel even met kromme tenen. Dat ding valt dan gewoon met een noodgang naar beneden. Arme leidingen.
Ik denk dat dat overal gebeurt.
Als je auto nog koud ik denk ik ook niet dat ze hem eerst netjes warm gaan rijden voordat het gas erop gaat…
Als er iets getest moet worden dan wordt dat gewoon gedaan denk ik.
Een diesel moeten ze volgens mij met de APK ook flink intrappen voor de roetmeting, als het blok dan toevallig koud is heb je gewoon pech denk ik
Netjes hoor. Ook leuk dat je erbij bent blijven kijken. Zo leer je toch weer een hele hoop over je auto.
Je carterpannetje is ook nog mooi droog.
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Arjan Verkade schreef:Een diesel moeten ze volgens mij met de APK ook flink intrappen voor de roetmeting, als het blok dan toevallig koud is heb je gewoon pech denk ik
Volgens mij moet een diesel op bedrijftemperatuur zijn voor de roettest. En ik zou de hork die hem koud voluit stampt ook even gaan stampen, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar we gaan een beetje fftopic
Timo: zwaar vervuilde LHM systemen krijg je alleen schoon door zeer regelmatig opnieuw te verversen en te spoelen, zeg om de 7500 a 10000 km. Na een keer of drie zou het echt veel beter moeten zijn. Verder kun je natuurlijk nog overwegen om hydrincage (schrijf je dat zo? ) te gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hee, je hebt je bericht ge-edit naar wat ik wilde vragen.
Nouja, ik wilde vragen of spoelolie het proberen waard zal zijn, maar hieruit begrijp ik van wel dus?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Lijkt me leuk op die manier bij chyparse.
Ik denk dat die hoogteregelaar toch gedaan moet worden.
Prijs lijkt me heel erg reeel. Zit vrij rottig bij bx met xu.
Spoelolie, ieder zijn mening maar heb er niet zo super ervaring mee, 2 collega’s oud citroenmonteurs raadden het mij laatst af
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik heb inderdaad gezien waar die zit. Achter is die vrij makkelijk bereikbaar, maar voor…. Daarom begin ik er ook lekker niet zelf aan.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Timo1990 schreef:Ik heb inderdaad gezien waar die zit. Achter is die vrij makkelijk bereikbaar, maar voor…. Daarom begin ik er ook lekker niet zelf aan.
Precies, en 60 euro voor splinternieuwe of revisie?
Ik heb het vorig jaar bij een gti automaat gedaan, op de grond, afzien
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge