3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Pietje Bell en het Raadsel van de Stalen Motorkappen
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 juni 2005 01:27 AM
  [ # 31 ]
vortex schreef:

de 16 TRS is na een frontale aanrijding met een vrachtwagen gerepareerd in griekenland tijdens vakantie. standaard zat er een kunststof exemplaar op en is daar vervangen voor een stalen exemplaar.
wat ik wel te weten ben gekomen is dat het per land verschilt wat voor kap er op ligt.
zo hebben ze in griekenland ook stalen achterkleppen !!!  Shocked

Net als op de dommage dus! Wink

vortex schreef:

daar betaal je naar cilinder inhoud, en niet naar gewicht. dus die hebben stalen kapen enz, zo ook duitsland, italie en nog wat landen.
in koude landen worden ook vaak stalen exemplaren geleverd omdat deze beter de warmte vast houden.

de laatste jaren hebben ze de voorraad gewoon opgemaakt en alles door elkaar gebruikt.

zo zit standaard op de multi-point injectie modellen en turbo diesel modellen een korte kap met een roostertje, en alle andere modellen een lange kap, maar dat is de laatste jaren dat de BX geproduceerd is ook door elkaar gebruikt.

Nou, van dat laatste heb ik nooit iets van gemerkt overigens. Meeste late berlines hebben een lange kap, behalve GTI’s en alle breaks. Er zijn natuurlijk wel mensen die een grilletje stoerder vinden en dus e.e.a. vervangen.
Tijd voor een nieuw lijstje?

vortex schreef:

als eenkap gespoten is kan je kijken naar de verf, kijk naar stofjes, of plekken waar stofjes zijn uitgepoets. die kan je zo zien in de zon. kijk naar productie data’s en montage punten.
als je het niet vertrouwd kijk op randen of de binnenkant van bv het scherm naar plakranden, staan alle geverfde nummers er nog in (orga nummer bv), zitten alle stickers nog orrigineel, kijk onder de rubbers naar de lasnaden, kan je ook zo zien of de schermen of panelen zijn vervangen. let op kitnaden. daar kan je het ook aan zien.  Wink

ik hoop dat het een beetje nuttige info is voor de mensen hier.

Die stickers zijn goed te faken, voor ong 15 eur heb je een compleet setje nieuw.
Maar het schuurwerk en spuitwerk valt vaak door de mand bij nagespoten delen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 12 juni 2005 01:46 AM
  [ # 32 ]
René van Maren schreef:
deur63 schreef:

Als Bram hier gaat posten is de lijst meteen 3x zo lang Cool

Bram post hier niets….
Dan zit meteen de harddisk van de server vol!

Very Happy Very Happy Very Happy

Ik zeg maar niets…...anders slaat dit forum meteen op tilt Twisted Evil

(alleen mijn TRD-turbo berline uit 88 had stalen kap, weet ik nog….de rest was allemaal plastic, zowel de TZD als de TZD-turbo’s)

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 13 juni 2005 11:50 PM
  [ # 33 ]

/vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic

14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TRS /01-1985/ o / p
16 TRS/08-1985/ n / s
Sport /07-1986/ o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
16 RS / 09-1986/ o /p

16 TRI / 6-1987/ o / p

GTi 16v/ 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p

19RD break/1-1989/j/p
nix / 9-1989/n/p

19TGD break 1990/o/p

14 TE / 02-1991/ o /p
CHIC / 03-1991/n/s

16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTi/08-1991/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TGI break / 12-1991/j/p

19 TGD break/ 1-1992/j/p
19 TZI break/01-1992/o/s
19 TGI / 04-1992 / o / s
TZD T/07-1992/o/p
19D/8-1992/j/s
14 Deauville / 09-1992 / o/ s
TZD T / 11-1992 / o / s
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TZI / 12-1992 / o / s

14 Deauville / 02-1993 / o/ s
TZD TURBO break/7-1993/n/p
19 RD break 12-1993/j/s

19 rd break/01-1994/o/p
19 TGD break/ 7-1994/j/s

16 TRS /1980 (LD-51-BL )/j/s
19 GTi /02-1988/n/p

de 16 TRS is na een frontale aanrijding met een vrachtwagen gerepareerd in griekenland tijdens vakantie. standaard zat er een kunststof exemplaar op en is daar vervangen voor een stalen exemplaar.

wat ik wel te weten ben gekomen is dat het per land verschilt wat voor kap er op ligt.
zo hebben ze in griekenland ook stalen achterkleppen !!!

en mijn 16 TRS uit 85komt uit spanje, met een stalen motorkap, en die lijkt niet overgespoten

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
MikeB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 12-06-2005

Gepost: 14 juni 2005 12:22 AM
  [ # 34 ]

/vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic

14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TRS /01-1985/ o / p
16 TRS/08-1985/ n / s
Sport /07-1986/ o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
16 RS / 09-1986/ o /p

16 TRI / 6-1987/ o / p

GTi 16v/ 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p

19RD break/1-1989/j/p
nix / 9-1989/n/p

19TGD break 1990/o/p

14 TE / 02-1991/ o /p
CHIC / 03-1991/n/s

16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTi/08-1991/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TGI break / 12-1991/j/p

19 TGD break/ 1-1992/j/p
19 TZI break/01-1992/o/s
19 TGI / 04-1992 / o / s
TZD T/07-1992/o/p
19D/8-1992/j/s
14 Deauville / 09-1992 / o/ s
TZD T / 11-1992 / o / s
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TZI / 12-1992 / o / s

14 Deauville / 02-1993 / o/ s
TZD TURBO break/7-1993/n/p
19 RD break 12-1993/j/s

19 rd break/01-1994/o/p
19 TGD break/ 7-1994/j/s

16 TRS /1980 (LD-51-BL )/j/s
19 GTi /02-1988/n/p
16 Chic / 1991 / o / p

Citroen BX 1.6 Chic ‘91 - Renault 19 1.7 Latitude ‘95, Peugeot 205 1.1 Accent ‘90

Profiel  
 
tinustilburg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 14 juni 2005 02:27 AM
  [ # 35 ]

/vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic

14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TRS /01-1985/ o / p
16 TRS/08-1985/ n / s
Sport /07-1986/ o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
16 RS / 09-1986/ o /p

16 TRI / 6-1987/ o / p

GTi 16v/ 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p

19RD break/1-1989/j/p
nix / 9-1989/n/p

19TGD break 1990/o/p

14 TE / 02-1991/ o /p
CHIC / 03-1991/n/s

16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTi/08-1991/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TGI break / 12-1991/j/p

19 TGD break/ 1-1992/j/p
19 TZI break/01-1992/o/s
19 TGI / 04-1992 / o / s
TZD T/07-1992/o/p
19D/8-1992/j/s
14 Deauville / 09-1992 / o/ s
TZD T / 11-1992 / o / s
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TZI / 12-1992 / o / s

14 Deauville / 02-1993 / o/ s
TZD TURBO break/7-1993/n/p
19 RD break 12-1993/j/s

19 rd break/01-1994/o/p
19 TGD break/ 7-1994/j/s

16 TRS /1980 (LD-51-BL )/j/s
19 GTi /02-1988/n/p
16 Chic / 1991 / o / p
19 TZI / 07-1992 / n / s

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 juni 2005 02:33 AM
  [ # 36 ]
MikeB schreef:

/vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic

14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TRS /01-1985/ o / p
16 TRS/08-1985/ n / s
Sport /07-1986/ o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
16 RS / 09-1986/ o /p

16 TRI / 6-1987/ o / p

GTi 16v/ 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p

19RD break/1-1989/j/p
nix / 9-1989/n/p

19TGD break 1990/o/p

14 TE / 02-1991/ o /p
CHIC / 03-1991/n/s

16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTi/08-1991/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TGI break / 12-1991/j/p

19 TGD break/ 1-1992/j/p
19 TZI break/01-1992/o/s
19 TGI / 04-1992 / o / s
TZD T/07-1992/o/p
19D/8-1992/j/s
14 Deauville / 09-1992 / o/ s
TZD T / 11-1992 / o / s
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TZI / 12-1992 / o / s

14 Deauville / 02-1993 / o/ s
TZD TURBO break/7-1993/n/p
19 RD break 12-1993/j/s

19 rd break/01-1994/o/p
19 TGD break/ 7-1994/j/s

16 TRS /1980 (LD-51-BL )/j/s
19 GTi /02-1988/n/p
16 Chic / 1991 / o / p

Uh, 1980 kan niet, toen bestond de BX nog niet; LD is iets van 1984 ofzo.
En fijn dat het op datum gesorteerd blijft ja Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
MikeB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 12-06-2005

Gepost: 14 juni 2005 03:33 AM
  [ # 37 ]
karel schreef:
MikeB schreef:

/vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic

14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TRS /01-1985/ o / p
16 TRS/08-1985/ n / s
Sport /07-1986/ o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
16 RS / 09-1986/ o /p

16 TRI / 6-1987/ o / p

GTi 16v/ 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p

19RD break/1-1989/j/p
nix / 9-1989/n/p

19TGD break 1990/o/p

14 TE / 02-1991/ o /p
CHIC / 03-1991/n/s

16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTi/08-1991/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TGI break / 12-1991/j/p
16 Chic / 1991 / o / p

19 TGD break/ 1-1992/j/p
19 TZI break/01-1992/o/s
19 TGI / 04-1992 / o / s
TZD T/07-1992/o/p
19D/8-1992/j/s
14 Deauville / 09-1992 / o/ s
TZD T / 11-1992 / o / s
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TZI / 12-1992 / o / s

14 Deauville / 02-1993 / o/ s
TZD TURBO break/7-1993/n/p
19 RD break 12-1993/j/s

19 rd break/01-1994/o/p
19 TGD break/ 7-1994/j/s

16 TRS /1980 (LD-51-BL )/j/s
19 GTi /02-1988/n/p

En fijn dat het op datum gesorteerd blijft ja Wink

Done…

Citroen BX 1.6 Chic ‘91 - Renault 19 1.7 Latitude ‘95, Peugeot 205 1.1 Accent ‘90

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 14 juni 2005 06:59 AM
  [ # 38 ]

/vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic

16 TRS / 10-1983 / o / p

14RE (type 1)/ 04-1984 / n / p
16 TRS / 05-1984 / j / s

16 TRS / 01-1985/ o / p
19 GT / 07-1985 / n / p
16 TRS / 08-1985/ n / s
19 Digit / 11-1985 / j / p
19 Digit / 11-1985 / o / p

Sport / 07-1986/ o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
16 RS / 09-1986/ o /p

16 TRI / 6-1987/ o / p

19 GTI / 02-1988 / n / p
19 GTI 16v / 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p

19RD break / 01-1989 / j / p
BX 14 / 9-1989 / n / p

19TGD break / 1990 / o / p
14 TE / 04-1990 / o / p
TRD Turbo / 05-1990 / o / p

14 TE / 02-1991 / o /p
CHIC / 03-1991 / n / s
16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTI / 08-1991 / n / p
16 TGI Progress / 09-1991 / o / p
19 TZI / 11-1991 / n / p
16 TGI break / 11-1991 / n / p
16 TGI break / 12-1991 / j / p
16 Chic / 1991 / o / p

19 TGD break / 01-1992 / j / p
19 TZI break / 01-1992 / o / s
19 TGI Routière / 04-1992 / o / s
19 TGI Routière / 05-1992 / o / p
TZD Turbo / 07-1992 / o / p
19D / 08-1992 / j / s
14 Deauville / 09-1992 / o / s
TZD Turbo / 11-1992 / o / s
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TZI / 12-1992 / o / s

14 Deauville / 02-1993 / o / s
TZD TURBO break / 07-1993 / n / p
19 RD break / 12-1993 / j / s

19 RD break / 01-1994 / o / p
19 TGD break / 07-1994 / j / s


Zo, ff de lay-out aangepast.
Alles staat nu netjes op chronologische volgorde.

Al mijn BX’en hebben/hadden kunstof motorkappen.
Afgelopen zaterdag kwam ik op sloperij v/d Dam in Oldeberkoop in Friesland een 14E uit april 1985 tegen met stalen motorkap…

Profiel  
 
christianvandenbergh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 17-06-2004

Gepost: 14 juni 2005 04:06 PM
  [ # 39 ]
vortex schreef:

wat ik wel te weten ben gekomen is dat het per land verschilt wat voor kap er op ligt.
zo hebben ze in griekenland ook stalen achterkleppen !!!  Shocked
daar betaal je naar cilinder inhoud, en niet naar gewicht. dus die hebben stalen kapen enz, zo ook duitsland, italie en nog wat landen.
in koude landen worden ook vaak stalen exemplaren geleverd omdat deze beter de warmte vast houden.

Dat was dus al wat ik dacht….. Ik heb in Duitsland een behoorlijk aantal BX-en (voornamelijk 16v MK1’s) bekeken en die hadden allemaal een stalen kap. Kan me niet voorstellen dat die allemaal frontschade gehad hebben…...

Profiel  
 
christianvandenbergh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 17-06-2004

Gepost: 14 juni 2005 04:07 PM
  [ # 40 ]
vortex schreef:

wat ik wel te weten ben gekomen is dat het per land verschilt wat voor kap er op ligt.
zo hebben ze in griekenland ook stalen achterkleppen !!!  Shocked
daar betaal je naar cilinder inhoud, en niet naar gewicht. dus die hebben stalen kapen enz, zo ook duitsland, italie en nog wat landen.
in koude landen worden ook vaak stalen exemplaren geleverd omdat deze beter de warmte vast houden.

Dat was dus al wat ik dacht….. Ik heb in Duitsland een behoorlijk aantal BX-en (voornamelijk 16v MK1’s) bekeken en die hadden allemaal een stalen kap. Kan me niet voorstellen dat die allemaal frontschade gehad hebben…...

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 14 juni 2005 04:11 PM
  [ # 41 ]

Mijn twee BXen met stalen kap lijken dus echt nooit voorschade gehad te hebben. Heb er gisteren nog speciaal naar staan kijken met Kees (van Hesselink), die zei ook dat ‘t wel de originele kap moest zijn.

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 14 juni 2005 04:40 PM
  [ # 42 ]

Nog snel de mijne er even bij

BX 16RS / 12-1985 / n / plastic

Groets Sam

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 14 juni 2005 04:45 PM
  [ # 43 ]

type/bouwmaand/vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic

16 TRS / 10-1983 / o / p

14RE (type 1)/ 04-1984 / n / p
16 TRS / 05-1984 / j / s

16 TRS / 01-1985/ o / p
19 GT / 07-1985 / n / p
16 TRS / 08-1985/ n / s
19 Digit / 11-1985 / j / p
19 Digit / 11-1985 / o / p
16RS / 12-1985 / n / p

Sport / 07-1986/ o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
16 RS / 09-1986/ o /p

16 TRI / 6-1987/ o / p

19 GTI / 02-1988 / n / p
19 GTI 16v / 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p

19RD break / 01-1989 / j / p
BX 14 / 9-1989 / n / p

19TGD break / 1990 / o / p
14 TE / 04-1990 / o / p
TRD Turbo / 05-1990 / o / p

14 TE / 02-1991 / o /p
CHIC / 03-1991 / n / s
16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTI / 08-1991 / n / p
16 TGI Progress / 09-1991 / o / p
19 TZI / 11-1991 / n / p
16 TGI break / 11-1991 / n / p
16 TGI break / 12-1991 / j / p
16 Chic / 1991 / o / p

19 TGD break / 01-1992 / j / p
19 TZI break / 01-1992 / o / s
16 Chic / 01-1992 / o / p
19 TGI Routière / 04-1992 / o / s
19 TGI Routière / 05-1992 / o / p
TZD Turbo / 07-1992 / o / p
19D / 08-1992 / j / s
14 Deauville / 09-1992 / o / s
TZD Turbo / 11-1992 / o / s
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TZI / 12-1992 / o / s

14 Deauville / 02-1993 / o / s
TZD TURBO break / 07-1993 / n / p
19 RD break / 12-1993 / j / s

19 RD break / 01-1994 / o / p
19 TGD break / 07-1994 / j / s


edit: Sam erbij

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 15 juni 2005 04:06 AM
  [ # 44 ]
christianvandenbergh schreef:
vortex schreef:

wat ik wel te weten ben gekomen is dat het per land verschilt wat voor kap er op ligt.
zo hebben ze in griekenland ook stalen achterkleppen !!!  Shocked
daar betaal je naar cilinder inhoud, en niet naar gewicht. dus die hebben stalen kapen enz, zo ook duitsland, italie en nog wat landen.
in koude landen worden ook vaak stalen exemplaren geleverd omdat deze beter de warmte vast houden.

Dat was dus al wat ik dacht….. Ik heb in Duitsland een behoorlijk aantal BX-en (voornamelijk 16v MK1’s) bekeken en die hadden allemaal een stalen kap. Kan me niet voorstellen dat die allemaal frontschade gehad hebben…...

Die land-afhankelijkheid zal vast met de belastingklassen te maken hebben zoals eerder betoogd.
In NL loont het duidelijk om een auto zo licht mogelijk te maken; ik denk dat er daarom voornamelijk kunststof geleverd is.

Ter overweging: voor de latere 19 D break modellen weet ik het precies, er werd gewoon het typegoedkeuringsgewicht van de oudere modellen genomen ofschoon hier geen bal meer van kan hebben geklopt; er zaten immers meer opties op zoals centrale vergrendeling en elektrische ramen. En als klap op de vuurpijl ook nog een stalen kap.
Dat maakt een auto toch al met al enkele tientallen kiloos zwaarder; op kenteken zie je dat dus helemaal niet terug! Maf wel. Misschien is er een slimmerik geweest die dit bedacht heeft om zo met een laag typegewicht toch een zwaardere (maar goedkopere) auto op de markt te brengen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 15 juni 2005 04:28 AM
  [ # 45 ]

Dat heet nou klantvriendelijkheid!! (behalve voor de staatskas Laughing )

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook