Hallo,
Vandaag ben ik bij een paar sloperijen in de buurt van Roosendaal geweest, en daar stonden zomaar 2 zusjes: een van de eerste ZX Volcane’s met kenteken ZX-77-DG (met nieuwe APK!!!!! ) en een groene ZX Aura met kenteken ZX-78-DG.
Vooral de Volcane is bijzonder, aangezien ie op kleine onderdelen na nog geheel compleet is.
Hier wat foto’s:
De namen van de 2 sloperijen zijn Van der Ven en Natterman als ik me goed herinner. Het gaat in ieder geval om de 2 sloperijen die aan de A58 liggen tussen Sint Willebrord en Roosendaal.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Sterke auto zo’n ZX, hij kan zelfs een xantia op z’n dakkie hebben
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:Sterke auto zo’n ZX, hij kan zelfs een xantia op z’n dakkie hebben
Ja, daar sta ik ook versteld van te kijken
Ik heb vorig jaar op de sloop gezien dat een Xantia op een Golf-2 werd geparkeerd, meteen sprongen alle ruiten
Blijft triest dat een ZX snel op de sloop terecht komt, terwijl het kwalitatief een goede auto is, veel beter dan een Golf.
Humfff sorry,ik wil niemand tenmin doen of kwetsen,maar zo’n ZX op de sloop…het doet me erg weinig. En dan ben ik toch een behoorlijke citrofiel. Okay een BX is ook niet je van het…maar die heeft tenminste nog HP…
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ZX1.4i schreef:Blijft triest dat een ZX snel op de sloop terecht komt, terwijl het kwalitatief een goede auto is, veel beter dan een Golf.
Helaas zijn ZX-en en BX-en geen drol meer waard in de autohandel. De eigenaren steken liever hun geld in een nieuwere wagen dan dat ze hun ZX opknappen.
Ik heb dat zelf ook meegemaakt met een 205, hij is naar de sloop gegaan omdat ik voor €350 aan onkosten zou krijgen. Over een aantal jaren dan gaan “we” die kosten er weer dubbel en dwars in steken om hem maar rijdend te houden.
Ik ken verhalen over goede GS-en die de pers in zijn gegaan omdat er geen kopers voor waren! Op een of andere manier moeten vele Citroëns eerst zwaar ondergewaardeerd worden om vervolgend gewilde objecten te worden….
En als ik heel eerlijk moet zijn dan heb ik persoonlijk ook weinig gevoel bij zo’n ZX…
ZX-Cruiser schreef:Hey pas op he
De zx heeft Citroën door moeilijkere jaren geleid
Zo is dat, de ZX heeft in één klap een eind gemaakt aan alle vooroordelen zoals onbetrouwbare blikkerige roestbakken.
Ik ben gek op de ZX en ik mis mijn vorige ZX :20
ZX1.4i schreef:Ik ben gek op de ZX en ik mis mijn vorige ZX :20
Niet huilen….je hebt nu toch een mooie Xantia ?
Ik vind het toch wel triest hoor als je zo’n zx ziet staan op de sloop, ik vind het toch echt wel leuke auto’s.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Ik vind het toch wel triest hoor als je zo’n zx ziet staan op de sloop, ik vind het toch echt wel leuke auto’s.
Sterker nog….er is helemaal niks mis met een ZX….het is dat mijn vorige 1.9 D een 3-deurs was (en dus achteraf Onpraktisch voor mij gebleken)....en toch ook wel wat olie lekte op straat want verder was het een prima auto hoor !
Stuurt lekker licht….ligt vast op de weg, de stoelen zitten goed….simpel maar duidelijk dashbord…enz.
Alleen jammer dat hij niet dat vakje bovenop heeft, als de BX….waar je een koffiebeker-houder in kunt zetten….maar dat is een kleinigheidje.
Totaal aantal Berichten: 17
- C4 (2004-heden) phase 1,1.6 Berline
Beste mensen,
Kan iemand mij vertellen of deze sloop telefonisch bereikbaar is,
ik kom zelf uit Den Haag, (Aura Gris Gabon) en ben onwijs opzoek naar spatbord en portier… ik kan niet zo goed aan de foto zien of het dezelfde kleur groen is, maar zou graag daarzo eens langsgaan, weet iemand meer!!?
ZX Aura 1.6i ‘92 Gris Gabion 130.000
van 0-100 in 63 sec.
Klabakka schreef:Beste mensen,
ik kom zelf uit Den Haag, (Aura Gris Gabon) en ben onwijs opzoek naar spatbord en portier… ik kan niet zo goed aan de foto zien of het dezelfde kleur groen is, maar zou graag daarzo eens langsgaan, weet iemand meer!!?
Gebr. Natterman v.o.f.
Ettenseweg 84
4706 PB Roosendaal
tel: 0165 537878
fax: 0165 558631
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Bram schreef:ZX1.4i schreef:Ik ben gek op de ZX en ik mis mijn vorige ZX :20
Niet huilen….je hebt nu toch een mooie Xantia ?
Das waar ik heb nu een mooie Xantia, hoe meer ik er aan sleutel hoe meer ik van haar ga houden
@Bram, de koffiebekerhouder mis ik ook in mijn Xantia
Ik ga binnenkort eens iets inelkaar knutselen voor een Xantia.
Bij sloperij ‘de kinderen’ in Geldrop schijnen trouwens een stuk of 5 xantia’s te staan
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Bij sloperij ‘de kinderen’ in Geldrop schijnen trouwens een stuk of 5 xantia’s te staan
Ik weet al wat ik volgende week Zaterdag ga doen, effe naar Geldrop zweven
XBXG schreef:Klabakka schreef:Beste mensen,
ik kom zelf uit Den Haag, (Aura Gris Gabon) en ben onwijs opzoek naar spatbord en portier… ik kan niet zo goed aan de foto zien of het dezelfde kleur groen is, maar zou graag daarzo eens langsgaan, weet iemand meer!!?Gebr. Natterman v.o.f.
Ettenseweg 84
4706 PB Roosendaal
tel: 0165 537878
fax: 0165 558631
Dank Dank Dank!!!
van 0-100 in 63 sec.
Beste mensen,
erg blij was ik toen ik hoorde dat ik misschien wel een ander portier zou kunnen kopen op de sloop voor mijn Aura, helaas klopte de naam niet die bij de foto’s van de sloop horen…
wie oh wie kan mij aan de gegevens helpen van de sloop waar deze auto’s staan???
Ze staan namelijk NIET bij gebr. Natterman in Rosmalen…....
van 0-100 in 63 sec.