Ik heb net contact gehad met citroklassiek ivm taxatie en prolongatie van de polis….
Destijds was het. minimaal ouder dan ‘95
daarna werd het, elke xm is welkom
en nu is het MINIMAAL 15 jaar en ouder
toen was het voor all risk
min + 3% van de getaxeerde waarde mety ene minimum van 500 euro
Nu is het MINMAAL 3% van 6500 euro..
resultaat , mijn premie gaat 25% omhoog
In het gesprek gaf de, overigen serg leuk klinkende, dame toe dat mijn conclussie dat men graag wil dat mensen vertrekken met een dergelijke polis niet door haar zou worden tegengesproken..
over diplomatiek gesproken
Wat is het probleem.. Zekregen allemaal 18, 19 jarige dodo’s met ouwe xm etc die massaal wa schades aan het claimen waren. Nedasco heeft er toen ene punt achter gezet.
Lopende polissen kunnen ze echter niet dumpen. Wat schijnbaar wel mag, is de polis premie per jaar met max. 100% verhogen. Je mag dan blijven maar goed…
Wat overigens ook mag… : is een object wissel op bestaande polis. Dus mijn xm polis loopt, ik koop een nieuwe uit 2000 en prop die de polis in en trek de andere eruit… Geen enkel probleem en zolang ik onder een tax waarde van 6500 blijf is er zelfs niets aan de hand voor het lopende premie jaar….
needles to say.. Hefner is ook in prisj gestegen voor een taxatie
Deed Mr Wassermann geen taxaties ?
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Nou volgens mij zijn er wel degelijk grenzen aan prijsverhogingen en zoniet dan zullen ze altijd nog marktconform moeten zijn…....
Maar ja, verzekeringsmaatschappijen, ‘t blijven boeven…..
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: richting einde van citroklassiek verzekering ?
gompy58 schreef:Deed Mr Wassermann geen taxaties ?
Nee, die is daar mee gestopt. Niet te combineren met zijn werk in het vastgoed
Overigens kan een maatschappij verhogen zoveel ie wel. De klant hoeft het er niet mee eens te zijn en mag weg per premie verval datum.
De reden voor de prijsvehogingen in de xm-sfeer is duidelijk én op cijfers gebaseerd. Ik heb begrepen dat de schadelast op de xm-polissen de pan uit rees….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Bij dezelfde verzekeraar ging de premie van de DS (een jaar of vijf geleden) ook en één jaar met meer dan 50% omhoog. Ook hier een soortgelijk verhaal: bij één DS moesten ze een exorbitant hoog bedrag uitkeren en dat moest het daaropvolgende jaar door alle DS rijders gedragen worden. Ja, dagdag! Niet door mij…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het grote probleem van club cq oldtimerverzekeringen is volgens mij dat het voor een verzekeraar alleen aantrekkelijk is als de schadelast laag blijft. Stijgt die schadelast, dan maakt men verlies, en da’s niet leuk…
Tentijde van de start van de voordelige Bx en Xm verzekeringen werkte ik veel voor CitroKlassiek/NVR. Ik heb toen een uitgebreid advies geschreven, met risicoanalyse. Ik was toen al zeer kritisch tegenover het goedkoop verzekeren van Bx/Xm. Die auto’s zijn (over het algemeen) goedkoop te verkrijgen, en worden omdat ze (meestal) goed rijden veel gebruikt. Goedkope auto’s worden veelal door jonge mensen gekocht, en met goed rijdende auto’s worden doorgaans veel kilometers gemaakt. Veel kilometers met relatief jonge bestuurders: Voor een verzekeraar veel risico, hetgeen nu ook bewezen is aan de hand van de toch wel hoge schadelast.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
hmm, ik zat er net over te denken om de CX over te zetten naar Citroklassiek temeer omdat je hier (tegen een hogere premie) je kms kan afkopen (we rijden met de Limousine makkelijk 10 duizend per jaar en bij een gemiddelde klassiekerverzekering mag je meestal max 7500kms p/j rijden).
Ik zal binnenkort eens opvragen wat dit gaat kosten voor de CX…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Check ook eens http://www.oldtimerstad.nl waar ik mijn wagens grotendeels naar tevredenheid heb ondergebracht na een citroklassiek-avontuur.
Je kunt ook gewoon elk jaar een premievergelijking maken bij bv. www.fx.nl
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik denk niet dat daarin young- en oldtimerverzekeringen in worden meegenomen.
25trd schreef:hmm, ik zat er net over te denken om de CX over te zetten naar Citroklassiek temeer omdat je hier (tegen een hogere premie) je kms kan afkopen (we rijden met de Limousine makkelijk 10 duizend per jaar en bij een gemiddelde klassiekerverzekering mag je meestal max 7500kms p/j rijden).
Ik zal binnenkort eens opvragen wat dit gaat kosten voor de CX…
Als je je cx wilt verzekeren kan dat ook goed via de cx club. Zie http://www.citroen-cxclub.nl/clubverzekering.htm voor info
Ik blijf wel bij citroklassiek. Zolang ik de polis houd kunnen ze me er niet uit mikken, wel wegjagen met de prijs….
Ik ben het wel eens met Waterman, jochies die in een xm van 500 gaan raggen met alle schade van dien.
Wat dat betreft zou het realischer zijn als je als eis neemt dat niet alleen de auto, maar ook de polishouder aan bepaalde eisen moet voldoen. Minimale leeftijd, minimaal aantal jaar je rijbewijs, ongeacht de leeftijd. Meerdere auto hebben gehad etc. Ik noem maar wat.
Ik heb overigens nog even met meeuwis gebeld. Of ze een xm als klassieker wilde verzekeren.
Xm moest 20 jaar oud zijn en dan nog.. Men wilde niet verder gaan dan dat ze wel een claussule wilde opnemen dat ze in het geval van… rekening zouden houden met de taxatie waarde..
Ja doei…
patje74 schreef:Check ook eens http://www.oldtimerstad.nl waar ik mijn wagens grotendeels naar tevredenheid heb ondergebracht na een citroklassiek-avontuur.
ziet er prima uit maar heeft een max van 15k km per jaar…
Ik doe 3 keer zoveel
Jonge rijders betalen toch al een hogere premie vanwege hogere risico´s.
De verzekeraar vraagt toch eerst of de nieuwe verzekerde schade´s heeft gehad de afgelopen jaren.
Elke verzekering verhaalt toch de schade op degene die de schade veroorzaakt dus schade betekent hogere premie. Dan ga je andere verzekerde toch niet benadelen.
Vandaag zijn er ook minder schades door de rotondes maar dat zien de meeste mensen ook niet terug in hun premie behalve als je ernaar vraagt of dreigt met oversluiten van je polis.
Heffener rekent € 115,- voor een taxatie.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gompy58 schreef:patje74 schreef:Check ook eens http://www.oldtimerstad.nl waar ik mijn wagens grotendeels naar tevredenheid heb ondergebracht na een citroklassiek-avontuur.
ziet er prima uit maar heeft een max van 15k km per jaar…
Ik doe 3 keer zoveel
dan moet je helemaal niet zeuren over een hoge premie. Veel rijden is veel risico en dus veel betalen. Een oldtimer/youngtimer verzekering is niet bedoeld voor veel rijders. Daar is de reguliere polis voor. Door misbruik te maken van dit soort polissen, wordt het onbetaalbaar voor de doelgroep waar deze polissen wél voor bedoeld zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik vind dat Nederlanders nog van geluk mogen spreken dat in het geval van een XM, julie nog een all risk verzekering kunnen krijgen.
Bij ons luid het: de wagen is ouder dan 10 jaar en waardeloos. Dus de prijs van het afval,en daar kunnen ze geen all risk op geven. om dan een klassiekers verzekering aan te gaan,is de XM dan net weer te jong.Dus er zit hier een gat in de markt.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Kakelbont schreef:25trd schreef:hmm, ik zat er net over te denken om de CX over te zetten naar Citroklassiek temeer omdat je hier (tegen een hogere premie) je kms kan afkopen (we rijden met de Limousine makkelijk 10 duizend per jaar en bij een gemiddelde klassiekerverzekering mag je meestal max 7500kms p/j rijden).
Ik zal binnenkort eens opvragen wat dit gaat kosten voor de CX…
Als je je cx wilt verzekeren kan dat ook goed via de cx club. Zie http://www.citroen-cxclub.nl/clubverzekering.htm voor info
Hier mag je max 7500 kms p/j rijden, incidenteel meer is over te praten, maar als je het ieder jaar doet, is het geen incident meer.
Ik ga m`n licht eens opsteken bij oldtimerstad.nl…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa