Mijn Zx slaat op hol…
David01
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223

- ZX 1.6i
Gepost: 11 januari 2009 08:36 PM

Ik heb afgelopen zaterdag een Zx 1.6 Avoriaz gekocht. Op een gescheurde voorbumper na ziet ‘ie er heel netjes uit. Er zijn wel twee problemen mee, met name het schommelen in toeren maar daar was de prijs ook naar. Smile

Hij schommelt soms behoorlijk in toeren, van 1100 toeren, naar 2500 en soms naar 4000. Is dit de stappenmotor, of het gasklephuis? Of iets anders? Ik heb de accu er al een kwartier uit gehad, na de diverse topics hier te hebben gelezen. Heeft echter niet geholpen. Kabel van de stappenmotor losgehaald, toen gestart, en dat maakte het er alleen maar slechter op. Rolling Eyes

Tweede probleem, waar ik pas vandaag achterkwam… Confused De Zx lekt benzine uit het gasklephuis, op de overgang van die grote dikke zwarte kunststof slang naar het gasklephuis. Dit gebeurt als de motor uitstaat nadat ‘ie heeft aangestaan. Overigens stopt het lekken wel weer op een gegeven moment. Wat kan dit zijn? Zou het te maken kunnen hebben met het schommelen in toeren?

Wat kan ik nu het best als eerste proberen, stappenmotor loshalen en schoonmaken?

p.s.: Heeft er iemand een voorbumper in de kleur amazone groen te koop? (kleurcode: KQA)

Profiel  

David01
> 200 berichten
RankRankRank

- ZX 1.6i
Gepost: 12 januari 2009 08:58 PM
  [ # 1 ]

Heb de stappenmotor losgehaald…
Hoe en wat moet ik hier nu precies aan schoonmaken? Alleen het bovenste gedeelte wat uitsteekt? Ik neem aan dat ik voorzichtig moet zijn dat er geen remmenreiniger in het motortje zelf druipt?

Profiel  

michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1349

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 12 januari 2009 09:08 PM
  [ # 2 ]

t belangrijkste is dat eerst de benzinelekkage verholpen is. dat stoppen is doordat de druk uit de gallerij is.

Stappenmotor is waarschijnlijk kapot. Dat regelstiftje in of uittrekken wil wel eens helpen

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  

David01
> 200 berichten
RankRankRank

- ZX 1.6i
Gepost: 12 januari 2009 09:15 PM
  [ # 3 ]
michel-16v schreef:

t belangrijkste is dat eerst de benzinelekkage verholpen is. dat stoppen is doordat de druk uit de gallerij is.

Gasklephuis schoonmaken? Dat gaat me zelf niet lukken ben ik bang. Shocked 
Kan het zijn dat er een membraam in dat gasklephuis zit, net voor die dikke zwarte buis waardoor hij lekt?

Dat regelstiftje in of uittrekken wil wel eens helpen

Hoort dat stiftje normaal soepel naar boven en naar benden te gaan? Want ik moet echt kracht zetten om het in beweging te krijgen. Confused

Profiel  

majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 767

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 13 januari 2009 03:56 PM
  [ # 4 ]

Re: Mijn Zx slaat op hol…

David01 schreef:

p.s.: Heeft er iemand een voorbumper in de kleur amazone groen te koop? (kleurcode: KQA)

ik ga je een email adres mailen van iemand waarvan ik een grill heb gekocht, dit moet denk ik qua kleur aardig in de buurt komen.. Desnoods kan jij hem mailen voor een kleurcode. En ik kan je ook wel een foto mailen van die sloper…

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  

michel-16v
> 1300 berichten

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 14 januari 2009 12:47 AM
  [ # 5 ]
David01 schreef:
michel-16v schreef:

Gasklephuis schoonmaken? Dat gaat me zelf niet lukken ben ik bang. Shocked 
Kan het zijn dat er een membraam in dat gasklephuis zit, net voor die dikke zwarte buis waardoor hij lekt?

Dat regelstiftje in of uittrekken wil wel eens helpen

Hoort dat stiftje normaal soepel naar boven en naar benden te gaan? Want ik moet echt kracht zetten om het in beweging te krijgen. Confused

Dat stift je hoort zwaar te gaan, meestal komt het motortje dan terug ‘los’
Schoonmaken, t gat en stiftje.

Is de benzinelek ookal opgelost? slangen goed controleren

Profiel  

David01
> 200 berichten
RankRankRank

- ZX 1.6i
Gepost: 14 januari 2009 08:56 PM
  [ # 6 ]

@majestic3jay
heb je een pb gestuurd!

@michel-16v

Stappenmotor is echt gesloopt nu ben ik bang. Trok dat stiftje eruit. Toen ik hem terug erin zette was het nog veel erger dan voorheen. Surprisedops: 

Ben nu hier een nieuwe aan het bestellen, omdat ik zeker wil weten dat ik een goedwerkende stappenmotor heb:  
Was lang zoeken voordat ik de goede had gevonden, maar volgens mij moet dat ‘m zijn. Overigens wel een nette prijs dacht ik zo!

Met dat benzinelek zit ik nog steeds in m’n maag, benzine druppelt vanuit de overgang van het gasklephuis naar die grote dikke zwarte buis (haha, zal vast wel een naam hebben). Weet nog niet hoe ik dat moet gaan oplossen. Ik hoop eigenlijk dat met die nieuwe stappenmotor dat lekken ook ophoud. Smile

Profiel  

katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 15 januari 2009 10:29 AM
  [ # 7 ]

HAAHHAHAHAHA

iedereen monteerd een compleet nieuw gasklephuis omdat die dingen in nederland niet los te koop zijn en hij zoekt en vindt er meteen 1 op ebay hahahahhahaha

humor van de bovenste plank Very Happy

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  

jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1119

Gepost: 15 januari 2009 02:31 PM
  [ # 8 ]

Volgens mij komt dat schomelen zo erg omdat i dan die benzine op zuipt die waneer je je motor uit hebt uit het gasklephuis lekt.
Of is dit een verkeerde logica.

Profiel  

michel-16v
> 1300 berichten

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 15 januari 2009 03:45 PM
  [ # 9 ]

@katuut
Deze motortjes zijn bij bijna alle motoren altijd los leverbaar, gassensoren daarintegen niet. Denk dat je die bedoelt.

@david,
Dat was iets te ver getrokken, maar je kunt ze gewoon terug inelkaar zetten.
Ps die prijs is goedkoop.

Benzinelek is bij de benzinegallerij. Ik hoop dat het de leiding is voor je.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook