2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Veersysteem C6
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 15 januari 2009 11:02 AM
  [ # 16 ]

De TS moet naar een dealer om een veringstest te laten doen met de lexia,en dat betekend niet gewoon uitlezen,maar effectief de vering testen door alle kleppen,pompen en sensoren handmatig te bedienen via de lexia.
Hebben ze ooit bij mijn C5 gedaan ook vroeger,na het ontvangen van een brief van citroën. Wink

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 15 januari 2009 01:38 PM
  [ # 17 ]
ambijajance schreef:

Let wel, ik weet weinig van de C6 of AMVAR

wees dan wat voorzichtiger in je uitspraken… Rolling Eyes  lees gewoon de draadjes door over HA3+ en AMVAR en je snapt er wat meer van.

Zijn V6’en expres anders afgeveerd dan de diesels ?

ja, De 4cil heeft geen AMVAR. Dat is waarom de sensorgegevens perfect moeten kloppen, het AMVAR (16voudige dempers, per wiel) regelt veel meer en sneller dan het hydractive (maar twee standen Hard of Zacht).

Het veersysteem op de C6 met AMVAR reageert veel storingsgevoeliger dan met bv een Actief geveerde XM of standaard C5 actief mogelijk is.

Laughing als er in de Xm een sensor stuk is zijn de rapen ook gaar, idem C5.

Het verschil is dat een Xm maar één hoogtesensor heeft (voor) de C5 twee (omdat ze ook de hoogteregeling doen en het Xenon) en de C6 vier omdat die AMVAR heeft.

De Xm heeft nog het klassieke HP met hoogteregelaars, bij C5/C6 zijn die vervangen door een systeem met sensoren per as/wiel en alle kleppen geïntegreerd in de BHI. (aparte kleppen voor toe- en afvoer druk)

De C6 kan dus nog wat opvangen en herkent soms zelf dat er iets mis is, helaas schiet je daar als berijder niks mee op als de garage dan het probleem nog niet begrijpt.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 januari 2009 09:30 PM
  [ # 18 ]

@ HAMA153

Eigenlijk al raar dat ze de bollen vervangen zonder daar een gedachte achter te hebben, daar lijkt al mee alsof ze niet weten wat ze doen??

Ik hoop dat het allemaal nog onder garantie valt!

Overigens leuk rijtje auto’s heb je Cool

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 16 januari 2009 03:27 AM
  [ # 19 ]
eviltwin schreef:
ambijajance schreef:

Let wel, ik weet weinig van de C6 of AMVAR

wees dan wat voorzichtiger in je uitspraken… Rolling Eyes  lees gewoon de draadjes door over HA3+ en AMVAR en je snapt er wat meer van.

 

Heb ik weer een foute uitspraak gedaan ? Ik stelde alleen dat de C6 wellicht, met een nog meer op electronica gebaseerd veersysteem, nog storingsgevoeliger zou kunnen zijn / worden dan de XM. Zo’n sterke reputatie heeft Citroen niet als het op electronica aankomt.
Voor de rest heb ik geen enkele behoefte om draadjes over HA3+ en AMVAR te bestuderen.
Als ik iets niet snap, wordt me dat meestal wel duidelijk gemaakt alhier, dus daar vertrouw ik dan maar op… Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 16 januari 2009 05:24 PM
  [ # 20 ]

Over de electronica van het AMVAR heb ik nog niet veel klachten gehoord. Al kan dat ook te maken hebben met het feit dat er niet veel C6’en rondrijden.

En verder valt het de laatste tijd redelijk mee met de electronica. De COM2000 werkt nu goed bij de meeste auto’s.
Maar idd citroen en electronica hebben geen perfect huwelijk achter de rug.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 17 januari 2009 09:51 AM
  [ # 21 ]

welk merk heeft tegenwoordig geen electronica-problemen, ik denk juist dat de PSA groep het helemaal niet zo slecht doet vergeleken met de ‘onverwoestbaar’ beschouwde duitsers.
@ ambijajance ; waarom denk je dat ET verwijst naar die andere draadjes ? , de bedoeling is het forum leesbaar te houden door niet verschillende topics te openen die over hetzelfde onderwerp gaan, lijkt me toch logisch, of vind jij het leuk als iemand in verschillende topics dezelfde vraag steld tot ie een antwoord krijgt dat ‘m bevalt enkel omdat hij geen ‘behoefte’  heeft effe naar het juiste draadje te kijken Confused

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 17 januari 2009 10:47 AM
  [ # 22 ]

PSA,was één van de beginnende electronika gebruikers,waardoor ze nu door de meeste kinderziektes heen zijn.
En ook de dag van vandaag,ga je geen wagens meer gemaakt krijgen die zoals onze oldie’s,25 jaar of langer meegaan,zonder dat er nog niets vervangen werd op dit gebied. Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 17 januari 2009 01:01 PM
  [ # 23 ]

Vele merken kampen idd met elektronica problemen.
Mercedes heeft enkele jaren terug ook geen al te beste kennismaking gehad met de betrouwbaarheid van hun systemen. (om het zacht uit te drukken)
Als je echter kijkt naar toyota die in staat zijn een perfect probleemloze prius (een en al elektronica) in een te steken dan zie je echter dat het wel mogelijk is.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 17 januari 2009 01:27 PM
  [ # 24 ]
Blooper1963 schreef:

PSA,was één van de beginnende electronika gebruikers,waardoor ze nu door de meeste kinderziektes heen zijn.

Mwah, de BMW’s van de jaren 80 zaten er ook vol mee, en met problemen inderdaad.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 januari 2009 01:35 PM
  [ # 25 ]

Nergens last van in mijn ‘83 5-serie die vol met electronische meuk zit anders Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 17 januari 2009 01:42 PM
  [ # 26 ]
georgeskawa schreef:

....@ ambijajance ; waarom denk je dat ET verwijst naar die andere draadjes ? , de bedoeling is het forum leesbaar te houden door niet verschillende topics te openen die over hetzelfde onderwerp gaan, lijkt me toch logisch, of vind jij het leuk als iemand in verschillende topics dezelfde vraag steld tot ie een antwoord krijgt dat ‘m bevalt enkel omdat hij geen ‘behoefte’  heeft effe naar het juiste draadje te kijken Confused

Zou ET dan niet de topic starter naar die draadjes moeten verwijzen ipv mij ? Doe ff normaal zeg.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 17 januari 2009 01:46 PM
  [ # 27 ]
waterman771 schreef:

Nergens last van in mijn ‘83 5-serie die vol met electronische meuk zit anders Laughing

M’n zwager reed in die jaren nieuwe 5-series en die dingen logeerden vaker bij de garage dan dat ze bij hem voor de deur te vinden waren. Misschien nog net wat later, zo ruwweg half jaren 80. Meja, de 2 neusgaten, daar ging het om…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 januari 2009 01:50 PM
  [ # 28 ]
ambijajance schreef:
georgeskawa schreef:

....@ ambijajance ; waarom denk je dat ET verwijst naar die andere draadjes ? , de bedoeling is het forum leesbaar te houden door niet verschillende topics te openen die over hetzelfde onderwerp gaan, lijkt me toch logisch, of vind jij het leuk als iemand in verschillende topics dezelfde vraag steld tot ie een antwoord krijgt dat ‘m bevalt enkel omdat hij geen ‘behoefte’  heeft effe naar het juiste draadje te kijken Confused

Zou ET dan niet de topic starter naar die draadjes moeten verwijzen ipv mij ? Doe ff normaal zeg.

Volgens mij moet je jezelf even afvragen wie hier nu raar aan het reageren is Exclamation

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 22 januari 2009 04:00 PM
  [ # 29 ]
eviltwin schreef:

De C6 kan dus nog wat opvangen en herkent soms zelf dat er iets mis is, helaas schiet je daar als berijder niks mee op als de garage dan het probleem nog niet begrijpt.

Het probleem is eindelijk opgelost! Mijn lokale dealer kon het probleem niet vinden en zoals gezegd zou het een ‘product eigenschap’ zijn.
Aangezien ik zeker wist dat het niet klopte (mijn vader rijdt immers exact dezelfde C6) ben ik naar een andere dealer gegaan. Ik heb de C6 daar een week laten staan en zojuist opgehaald. De dealer vertelde me nieuwe software te hebben ingelezen. Het is echt waar… de C6 veert zoals het hoort! Heerlijk!
Ik wil iedereen bedanken voor de adviezen en berichten! Het is fijn dat er liefhebbers zijn, die de moeite doen om andere (minder technische) liefhebbers te helpen! Super!

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 22 januari 2009 04:09 PM
  [ # 30 ]

Fijn dat het is opgelost, maar het typeert toch weeral eens het slechte dealernetwerk van Citroën waar het de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen Sad

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook