Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Kleine updeet:
Schorsing is opgeheven, hij is verzekerd, en staat nu bij de garage voor de apk
Als het meezit, kan ik dus morgen voor het eerst in meer dan een jaar weer in mijn wagentje rondrijden…
...legaal welteverstaan
Ziet er goed uit!
Ben benieuwd naar het echte resultaat!
In deze situatie valt mijn c15 echt in het niet
Staat er erg zielig bij met 25 verschillende kleuren
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Zo, ik heb er al weer dik 500 kilometer opstaan in een dag
Gister mét aanhanger verschrikkelijk veel mensen een zere nek bezorgd van het op en nakijken
Wat rijdt dat weer heerlijk (zuinig)! Nu nog de laatste rammels eruit.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Zo, weer eens tijd voor een kleine update:
Inmiddels heeft het wagentje al weer ruim 3500 kilometer afgelegd, en wat rijdt dat weer heerlijk! Vorige week de laadbak maar weer eens ingericht, nl. de latjes weelangs de kanten, opbergvakjes er weer in en de houten vloer weer teruggelegd.
Van Chrono84 heb ik deze mooie zwarte deurgrepen kunnen overnemen:
(nog bedankt Björn)
Nu ben ik dus nog op zoek naar zwarte armleuningkjes…
Binnenkort de blauwtand-carkit weer eens inbouwen (het schermpje komt op de plaats van de asbak) en de cruisecontrol van zolder halen
En dit vond ik gister op de sloperij, daarmee dient zich het volgende project al weer aan:
Stuurbekrachtiging! Nu nog even sparen voor een stuurhuisje van een 306…
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Zo, het tellertje staat inmiddels al weer op 6000. Wat me een beetje zorgen baart, is dat hij koud veel minder makkelijk start dan voorheen, en de motor meer lawaai maakt. Er zit ook een tik in. Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat ik mijn verstuivers moet gaan vervangen…
Verder heb ik vanochtend een bekrachtigd stuurhuis van een 306 van de sloperij meegenomen. Voorlopig heb ik er geen tijd voor, en vast ook nog geen zin, maar de stuurbekrachtiging zit er aan te komen.
Wordt vervolgd dus!
Ben benieuwd of je het wat lekker vind de stuurverkrachting.
Ik ben er nog nooit zo’n fan van geweest. Niet echt op feiten gebaseerd..
Maar ik heb altijd het idee dat je veel meer gevoel hebt zonder..
Als je je verstuivers gedaan wil hebben
Volgens mij heb ik voor de xud7 nog wel een set klaar liggen zelfs.
C15GrandVolume schreef:Zo, het tellertje staat inmiddels al weer op 6000. Wat me een beetje zorgen baart, is dat hij koud veel minder makkelijk start dan voorheen, en de motor meer lawaai maakt. Er zit ook een tik in. Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat ik mijn verstuivers moet gaan vervangen…
Verder heb ik vanochtend een bekrachtigd stuurhuis van een 306 van de sloperij meegenomen. Voorlopig heb ik er geen tijd voor, en vast ook nog geen zin, maar de stuurbekrachtiging zit er aan te komen.Wordt vervolgd dus!
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Onze rooie heeft ook stuurbekrachtiging, en dat rijdt echt heerlijk hoor. Ook bij de Sax 1.5D van mijn vader stuurt dat heel erg fijn en ook zeker niet gevoelloos. Nee, een middenklasser Ford, dat stuurt pas ongevoelig.
Wat de verstuivers betreft weet ik je te vinden
Ik kom binnenkort alsnog een bak koffie bij je halen…
Op de Berlingo stuurt het ook super me bekrachtiging al moet ik zeggen dat ik de bekrachtiging niet miste op mijn C15.
Mijn vrouw haar Honda is bagger door die bekrachtiging, dan liever zonder.
Ik denk dat er wel een groot verschil is tussen een bekrachtiging met olie danwel eentje met rechtstreeks een elektromotor op de stuurnaaf, dan neemt het gevoel in het stuur af.
Er is anders wel een oplossing , zoals bij de Punto waar je mits een schakelaar de mate van bekrachtiging kunt instellen.
In elk geval kan ik me best inbeelden dat je in de GV bekrachtiging wilt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
C15GrandVolume schreef:Onze rooie heeft ook stuurbekrachtiging, en dat rijdt echt heerlijk hoor. Ook bij de Sax 1.5D van mijn vader stuurt dat heel erg fijn en ook zeker niet gevoelloos. Nee, een middenklasser Ford, dat stuurt pas ongevoelig.
Wat de verstuivers betreft weet ik je te vinden
Ik kom binnenkort alsnog een bak koffie bij je halen…
Ben benieuwd.
Denk dat ik het toch niet ingebouwd krijg
Zit met een 3 inch uitlaat en een grote turbo daar ergens achter dus zoveel ruimte is er niet.
Over de koffie.
Als je nog even geduld heb ( 3/4 weken ) heb ik de 205 multi 2.1td rijdend.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik heb vanmiddag even de kans gehad om onder het kapje te spieken van een van de laatste C15’s (2005). Deze is door de huidige eigenaar uit België geïmporteerd.
Deze C15 is af fabriek voorzien van de elektro-hydraulische stuurbekrachtiging zoals ik die nu klaar heb liggen uit 106 en 306.
De pomp zit bij die auto ingebouwd tussen de hoofdremcylinder en de accu, met 2 beugeltjes aan de linker chassisbalk. Dat ga ik binnenkort maar eens namaken, de pomp past er in ieder geval makkelijk in. Ik heb de 2 wagentjes maar even met open motorkappen naast elkaar gezet om dat eens goed te kunnen vergelijken. Het enige wat dan nog gebeuren moet is de slangen passend laten maken, maar dat moet niet zo’n probleem zijn.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Even een updeet.
Voor het inbouwen van de stuurbekrachtiging heb ik voorlopig nog even geen tijd. Eerst moet de radiateur vervangen worden, die is lek en een nieuwe ligt achterin de bak. Verder zoemt er een wiellager voor, die heb ik ook al klaar liggen. Maarja, tijd….
Dan maar even een paar plaatjes van mijn dashboard:
Schermpje van de Nokia blauwtand carkit:
Het schermpje zit met dubbelzijdig tape op een stukje plexiglas (hoeken rondgeschuurd en zwart gespoten behalve waar het schermpje zit natuurlijk )
Ingebouwd. Mét binnen én buitentemperatuur op de radio via RDS:
De lichten van de verwarmingsknoppen werken niet?
Verder knap gedaan.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Nee, die lampjes heb ik er uit gelaten want ik vind ze nogal storend (en primitief ).
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gisteren en eergisteren bezig geweest met het vervangen van de voorste wiellagers. Het vet in de lagers was volledig verzeept, met als resultaat een kapot rechter wiellager… Dure jongens trouwens…
Maarja, de nieuwe lagers zitten erin, dus daar heb ik voorlopig geen last van.
Nu ik toch de boel los had heb ik gelijk maar even alle silent-blocs vervangen, die kosten een habbekrats, maar maken een wereld van verschil!
(Tsja, die familiale rijdt zo lekker, dan merk je pas hoe brak je eigen wagentje is…)
Ook maar even alle drie de motorsteunen nieuw besteld, want vooral de onderste is niet zo fris meer. Klusje voor binnenkort
Ik had de losse naven naar de garage gebracht om de oude lagers uit te laten persen en de nieuwe erin. In de tussentijd mezelf maar even nuttig gemaakt door de cruisecontrol in te bouwen. Die werkt, maar moet nog een klein beetje bijgesteld worden. De stelmotor heeft namelijk nogal moeite met de sterke veer die achter de gashevel op de dieselpomp zit…
Binnenkort plaats ik wel een paar foto’s.
Next: ADALS en als ik ooit nog eens tijd heb: stuurbekrachtiging
Laat maar duidelijke foto’s komen van die cruisecontrol.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017