Never never NOOIT die rotzooi gebruiken!!!
Ik heb met eigen ogen gezien wat dat doet met koelkanalen in de motor / kop. NOOIT doen!!! Altijd het lek opsporen en het defect repareren. Bar’s en aanverwanten dus ook NIET als noodoplossing gebruiken!!!
Bar’s en aanverwanten, inderdaad, het gaat om die aanverwanten. Die deugen echt niet. Maar ik heb Bar’s Leak al in heel wat auto’s gebruikt – ik hou inderdaad wel van ouwetjes – en er nooit problemen mee gehad. Het dicht kleine gaatjes of scheurtjes in het metaal perfect en ik heb nog nooit ook maar ergens in het koelsysteem een verstopping gevonden.
Wat Niels betreft, denk ik dat het werkelijke probleem is dat hij eigenlijk een auto wil waarmee hij lekker opvalt en dan is een keurige onbespoilerde BX natuurlijk niet bling-bling genoeg. Maar ja, een Corsa met een vette motor of zo’n rampzalige Rover (of MG) Mini lijken me nou ook niet direct auto’s waarmee je de blits maakt. Maar als je gewoon lekker, comfortabel, redelijk goedkoop en ook nog knap snel wilt rijden, is een BX zo gek nog niet. Met m’n GTI word ik niet meer zo vaak uitgedaagd voor een stoplichtsprintje, maar met mijn vorige, ouwelullige grijze BX 16 automaat was het wel vreselijk lachen als ik zo’n petje in een Golfje op tientallen meters reed en hij bij het volgende stoplicht me niet meer aan durfde te kijken.
Ik zou dus zeggen: opknappen die hap en als ik zie wat je allemaal al op technisch gebied hebt gedaan, moet dat ook niet zo’n probleem voor je zijn. En anders koop je voor relatief weinig geld een andere. Toen ik mijn GTI bij Hegru kocht, heb ik als leenauto een 1.9 TZI mee gehad, die me qua snelheid ook behoorlijk verbaasde. Dat ding was voor zo’n 800 euro te koop, verkeerde in zeer goede staat en had nog niet al te veel km’s op de teller. Dus voor het geld dat je voor een afgeragd en half verrot Golfje of Opeltje kwijt bent, kun je ook een auto krijgen waar je nog jarenlang plezier van kunt hebben. De keuze is echter helemaal aan jou. Het doet me echter altijd een beetje pijn als ik op de sloop een op het eerste oog nog goede BX zie staan.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Harm schreef:ROFL @ vergelijking met de puch!! Ik zeg dit slaat echt nergens op. Ik zeg breng de BX naar de sloop en koop een puch. De sloop geeft nog wel 50 euro
Ik vermoed toch dat ie meer kan en wil doen aan z’n auto dan jij…
m’n budget is redelijk groot, m’n auto is praktisch m’n enigste uitgave die ik doe
In dat geval zou ik deze BX wegtrappen en een leukere kopen. Als je niet bang bent om wat kosten te maken kun je een 16v overwegen.
ROFL
Dat denk ik niet alleen Harm ik weet het wel zeker dat hij meer kan met wagens dan ik. Maja een garage heb ik gewoon meer vertrouwen in dan eigen werkjes.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
ik heb net maar even een foto gemaakt van mijn dashboard in een bocht, praktisch ieder rood lampje brand
daarnaast zou mijn koppeling onderhand moeten worden vervangen en zijn mijn banden slecht.
er zitten pirelli’s onder van 2 jaar oud met nog ruim voldoende profiel maar zelfs met droog weer raak ik in een slip als ik hard moet remmen.
wat betreft de auto hoef ik niet eens op te vallen, een morris/austin/rover mini vind ik gewoon mooi, net als een BX
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
raoel schreef:Hmm, mijns inziens wordt er hier en daar wat negatief gereageerd.
‘k Kan me wel voorstellen dat als je al redelijk wat gefixed hebt (ik heb niet helemaal terug gelezen, maar ik zie 11 pagina’s aan geschiedenis) dat je soms ff denkt “nou weer even een ander project”.
Als ik straks de grote dingen heb gehad (adals, drukgroep/versnellingsbak) en kleinere dingen ook (wat lampjes en electronica die het niet doet), en de dag erop stopt de spin ermee, ga ik ook wel ff met mijn hoofd tegen een muur aanbonken.Mijn mening: slaap er een paar nachtjes over, zet alles op een rijtje, en beslis dan pas of je door wilt gaan. Of niet.
En volgens mij mag je best ff zeuren op een forum dat je ‘t zat bent met je auto Dat zal iedereen toch wel herkennen?
Ik herken dat wel. Maar nu hoef ik alleen nog verse LHM & bollencheck te doen (dat gezegd hebbende is morgen de octo lek, hoe gaan die dingen…)
Nu rijd ik wel weer met veel plezier!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
-niels- schreef:ik heb net maar even een foto gemaakt van mijn dashboard in een bocht, praktisch ieder rood lampje brand
daarnaast zou mijn koppeling onderhand moeten worden vervangen en zijn mijn banden slecht.
er zitten pirelli’s onder van 2 jaar oud met nog ruim voldoende profiel maar zelfs met droog weer raak ik in een slip als ik hard moet remmen.wat betreft de auto hoef ik niet eens op te vallen, een morris/austin/rover mini vind ik gewoon mooi, net als een BX
Alle lampjes, meteen olieniveau controlerenen vullen. je zou niet de eerste zijn die hierdoor zonder olie loopt
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
-niels- schreef:er zitten pirelli’s onder van 2 jaar oud met nog ruim voldoende profiel maar zelfs met droog weer raak ik in een slip als ik hard moet remmen.
Hier ben ik het helemaal mee eens, met die pirelli,s lijkt het net of het elke dag ijzelt, bagger dus.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
veertien E-tje schreef:-niels- schreef:er zitten pirelli’s onder van 2 jaar oud met nog ruim voldoende profiel maar zelfs met droog weer raak ik in een slip als ik hard moet remmen.
Hier ben ik het helemaal mee eens, met die pirelli,s lijkt het net of het elke dag ijzelt, bagger dus.
Welke hark gooit er dan ook geen Michelin onder?
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Autofan schreef:veertien E-tje schreef:-niels- schreef:er zitten pirelli’s onder van 2 jaar oud met nog ruim voldoende profiel maar zelfs met droog weer raak ik in een slip als ik hard moet remmen.
Hier ben ik het helemaal mee eens, met die pirelli,s lijkt het net of het elke dag ijzelt, bagger dus.
Welke hark gooit er dan ook geen Michelin onder?
Mijne kreeg ook geen Michelin eronder :S Is dat echt zo heilig verbonden aan Citroen?
2CV 1985
Ik vind sowieso: als je rijdt dat je banden slippen/gieren dan rij je te extreem. De enige reden, voor mij dan, om goede banden te nemen is dat je remweg te korter is. Maar niet om een bocht sneller te kunnen nemen ofzo
Autofan schreef:veertien E-tje schreef:-niels- schreef:er zitten pirelli’s onder van 2 jaar oud met nog ruim voldoende profiel maar zelfs met droog weer raak ik in een slip als ik hard moet remmen.
Hier ben ik het helemaal mee eens, met die pirelli,s lijkt het net of het elke dag ijzelt, bagger dus.
Welke hark gooit er dan ook geen Michelin onder?
Weer een typische Autofan opmerking die kant nog wal raakt.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Autofan schreef:veertien E-tje schreef:-niels- schreef:er zitten pirelli’s onder van 2 jaar oud met nog ruim voldoende profiel maar zelfs met droog weer raak ik in een slip als ik hard moet remmen.
Hier ben ik het helemaal mee eens, met die pirelli,s lijkt het net of het elke dag ijzelt, bagger dus.
Welke hark gooit er dan ook geen Michelin onder?
Iemand die verstand heeft om WEL een goede band te kopen misschien???
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Autofan schreef:veertien E-tje schreef:-niels- schreef:er zitten pirelli’s onder van 2 jaar oud met nog ruim voldoende profiel maar zelfs met droog weer raak ik in een slip als ik hard moet remmen.
Hier ben ik het helemaal mee eens, met die pirelli,s lijkt het net of het elke dag ijzelt, bagger dus.
Welke hark gooit er dan ook geen Michelin onder?
Duurt ff maar word hard aan gewerkt, dit moet tegelijk met het schuren of stralen van de velgen, bij harken duurt het soms wat langer.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Autofan schreef:veertien E-tje schreef:-niels- schreef:er zitten pirelli’s onder van 2 jaar oud met nog ruim voldoende profiel maar zelfs met droog weer raak ik in een slip als ik hard moet remmen.
Hier ben ik het helemaal mee eens, met die pirelli,s lijkt het net of het elke dag ijzelt, bagger dus.
Welke hark gooit er dan ook geen Michelin onder?
Ondermeer ik. Elke hark die weet dat er ook zat andere goeie (lees betere) merken zijn.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Autofan schreef:veertien E-tje schreef:-niels- schreef:er zitten pirelli’s onder van 2 jaar oud met nog ruim voldoende profiel maar zelfs met droog weer raak ik in een slip als ik hard moet remmen.
Hier ben ik het helemaal mee eens, met die pirelli,s lijkt het net of het elke dag ijzelt, bagger dus.
Welke hark gooit er dan ook geen Michelin onder?
Ik. Ik heb er nu Brugstenen onder. Geen probleem. Blokkeren kan je een BX ook wel op Bibendumbanden, dus daar hoeft het niet voor.
Hark - eh sorry: Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Juistum,
Ik heb er nu even tijdelijk Michelin Energy’s (van het vorige type ) opzitten; en blokeren dat willen ze wel!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90