3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
2.0 16v AX?
Gepost: 15 januari 2009 12:46 PM
  [ # 31 ]

Idd, en daarbovenop is het enigste wat je in een Citroën krijgt onderstuur, als je er dan nog eens een hoop gewicht gaat blijlappen word het alleen maar erger…

Zou zeggen hoop een Muscle car, die gaat waarschijnlijk nog beter rond de bocht Laughing

Als je dan toch iets wil doen, blijf bij de 1.6 16v, je kan er genoeg vermogen uithalen!
Max is een ALU 1.9 16, als je met een gietijzeren 1.9 begint of diesels ben je verloren denkik…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 15 januari 2009 02:12 PM
  [ # 32 ]

Dat zeg ik dus een middenmotor achter de voorstoelen. Gewichtsverdeling optimaal en maximale stijfheid te creeeren.

Wil je het perse in het front doen dan zal je zoals in dat engelse topic een buizenframe in je motorruimte moetenmaken om hier wat stevigheid te maken.

Verder dien je wat grindtegels in de kofferbak te leggen…

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2009 02:32 PM
  [ # 33 ]

Middenmotor is idd beste oplossing.

Of zoals die engelsen, achterwielaandrijvind met de motor vanvoor.
Kan je het onderstuur nog gedeeltelijk compenseren door overstuur, hehe.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 januari 2009 04:20 PM
  [ # 34 ]

ok vandaag nog even verder lopen denken.

Stel… een 1.8 TD uit een BX

Gewichts verschil tussen BX 14 deauville en 19 TZD turbo (autoweek als bron) =  (bx 1400 921 kg, bx tzd turbo 1014 (laat dat werkelijk 1040 zijn) ) = 120 kg

Daarin zit dan ook nog alle bijgekomen luxe (elektrische ramen cv stuurbekrachtiging) de grotere dieseltank en de extra isolatie.

stel. De werkelijke gewichtstoename door de motor alleen is 110kg (dan neem ik het nog ruim)

De voorkant is een stuk zwaarder dus dwijl, maar als je dan gewicht gaat verplaatsen (accu naar achteren) voor -10 achter +10 scheeld al een boel. En de bodem verzwaren achter met een stalen plaat van bijvoorbeeld 40 kg.

eind stand:
voor 100 kg zwaarder
achter 50 kg zwaarder

totaal gewicht Ax TZD turbo = 900 kg (met ax GT als basis)

Een dwijl zal het dan niet meer zijn, vlot is hij dan nog steeds wel. En je hebt een goedkope diesel.

Of het verstandig is? daar moet ik waterman gelijk in geven.

200 pk voorin een ax… uit een XU…. is zeker niet verantwoord. daar is hij inderdaad niet op gebouwd. (dan moet je al het hele carrosserie verstevigen)


Om terug te gaan naar de bron vraag….. zal het passen? Waarom niet? wat niet past kan je passend maken. De ombouw zal alleen niet zo makkelijk zijn als een Bx 1400 ombouwen naar 2.0 16V

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2009 04:36 PM
  [ # 35 ]

vlot en goedkoper zeker, maar een dwijl helemaal!!!

het blijft gewoonweg slecht, zo simpel is het.
Maar als je je niet kan houden, doe gerust;)

Passen doet het wel, al moet je er de hele front voor verbouwen Laughing

Pak een AX voor 50euro, plof er een blok in en je weet het recht(TurboD heb ik nog staan btw)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 15 januari 2009 04:40 PM
  [ # 36 ]

alles kan maar je moet zo veel gaan veranderen aan auto en onderstel.

Gewoon een 120pk NFS (saxo vts), heb je leuk speelgoed zonder al te veel te hoeven doen (saxo is gebaseerd qua ophanging op ax)

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2009 04:42 PM
  [ # 37 ]

ja, idd, dat werd nog iet vermeld.
Steek maar onmiddelijk race schokdempers en ophanging, zwaardere anti rol bar, veerpoot brug enzenz…

Het is niet het pure vermogen dat telt hé, het is hoe dat het rijdt…
Dat aspect ga je gewoon verliezen met een zware motor…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 januari 2009 04:44 PM
  [ # 38 ]

O ja, de wielophanging van een ax Gti is dus weer heel anders als die van een standaard ax…. weet je waarom? Omdat er meer vermogen op de weg gebracht moeten worden…...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 15 januari 2009 04:44 PM
  [ # 39 ]
waterman771 schreef:

Het hele idee is slecht. De koets van zo’n autootje is totaal niet berekend op zulke krachten. Net zo als de koets van een Corsa niet is gemaakt voor een calibra blok.

Mijn advies? Ga eens wat video’s kijken van auto-crashes..

Een ieder die zoiets met zo’n licht en onveilig autootje als een ax doet moet opgenomen worden in een gesloten inrichting, omdat je niet alleen jezelf in gevaar brengt maar ook de rest van het verkeer.

Ach ja, sommige mensen verliezen snel ook maar enige vorm van realiteit uit het oog zodra ze beginnen te ijlen over dit soort kansloze projecten.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 januari 2009 04:48 PM
  [ # 40 ]
Citroenbx schreef:

vlot en goedkoper zeker, maar een dwijl helemaal!!!

het blijft gewoonweg slecht, zo simpel is het.
Maar als je je niet kan houden, doe gerust;)

Passen doet het wel, al moet je er de hele front voor verbouwen Laughing

Pak een AX voor 50euro, plof er een blok in en je weet het recht(TurboD heb ik nog staan btw)

Ik kan me wel houden hoor Laughing  ik denk alleen maar mee.
Ik kan me wel iets leukers (realistischer) bedenken.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2009 04:50 PM
  [ # 41 ]
waterman771 schreef:

O ja, de wielophanging van een ax Gti is dus weer heel anders als die van een standaard ax…. weet je waarom? Omdat er meer vermogen op de weg gebracht moeten worden…...

AMEN!!

PrutsyLJ schreef:
waterman771 schreef:

Het hele idee is slecht. De koets van zo’n autootje is totaal niet berekend op zulke krachten. Net zo als de koets van een Corsa niet is gemaakt voor een calibra blok.

Mijn advies? Ga eens wat video’s kijken van auto-crashes..

Een ieder die zoiets met zo’n licht en onveilig autootje als een ax doet moet opgenomen worden in een gesloten inrichting, omdat je niet alleen jezelf in gevaar brengt maar ook de rest van het verkeer.

Ach ja, sommige mensen verliezen snel ook maar enige vorm van realiteit uit het oog zodra ze beginnen te ijlen over dit soort kansloze projecten.

AMEN!!

 

Zouden ze het doorhebben?

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 15 januari 2009 04:53 PM
  [ # 42 ]

We gaan het wel zien.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2009 04:55 PM
  [ # 43 ]

zeker!! (als het maar niet in de vorm van een doodsbrief is omdat de remmen toch niet voldoende bleken Laughing )

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 15 januari 2009 04:59 PM
  [ # 44 ]

Whahaha ... doet me eraan denken dat een maatje van me ooit eens het idee gehad heeft om een Visa V6 te maken, door de voorwielophanging + motor van een XM V6 achterin een Visa GTi te schuiven. Dat heeft hij, ondanks zijn vele ervaring met rallyVisa’s en het verstevigen en aanpassen daarvan, toch maar niet gedaan.

Verder weet ik van iemand die dus een Visa met 1.9 GTi blok (uit een BX) heeft, dat je daar niet normaal mee kan rijden. Zodra je daar gas mee geeft (en dan ligt de motor voorin), komt de voorkant zo ver omhoog, dat de hele auto niet meer spoort en je dus alleen nog maar rechtuit kunt.

Aan de andere kant, toen hij er eenmaal mee om had leren gaan, reed hij er op het circuit wel een Renault 5 Turbo (ook geen misselijke wagen) mee zoek.

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 januari 2009 05:02 PM
  [ # 45 ]

wat wel realistisch en geinig is voor een AX (speciaal voor de carb liefhebbers) is gewoon een 1600 TU onderblok (meer aanbod dan de 16V blokjes) met een Ax sport kop en carbs.

Dan heb je ook een leuke AX Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook