4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
2.0 16v AX?
Gepost: 15 januari 2009 05:05 PM
  [ # 46 ]
djmoqua schreef:

Whahaha ... doet me eraan denken dat een maatje van me ooit eens het idee gehad heeft om een Visa V6 te maken, door de voorwielophanging + motor van een XM V6 achterin een Visa GTi te schuiven. Dat heeft hij, ondanks zijn vele ervaring met rallyVisa’s en het verstevigen en aanpassen daarvan, toch maar niet gedaan.

Daar ben ik niet zomaar mee accoord.
Wat je dan hebt is een prachtig monster dat WEL rijdt.
Het grote probleem is dat alles vanvoor ligt en dan nog een voorwiel aandrijving.
Dat heb je daar gewoon niet mee…

De klassieke ophanging houden zou aan de andere kant wel héél dom zijn…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 15 januari 2009 05:05 PM
  [ # 47 ]

Wat ook leuk is, is een AX amfibie. Dan heb je ook een leuke AX.

Sorry, maar dit topic gaat echt nergens meer over.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2009 05:06 PM
  [ # 48 ]

bye2 Grin

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 15 januari 2009 05:08 PM
  [ # 49 ]
PrutsyLJ schreef:

Wat ook leuk is, is een AX amfibie. Dan heb je ook een leuke AX.

Sorry, maar dit topic gaat echt nergens meer over.

Ja, en dan vergeten hem waterdicht te maken. Mr. Green

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 15 januari 2009 05:10 PM
  [ # 50 ]
PrutsyLJ schreef:

Wat ook leuk is, is een AX amfibie. Dan heb je ook een leuke AX.

Sorry, maar dit topic gaat echt nergens meer over.

Je hebt/had een CX amfibie. Kun je daar misschien inspiratie van opdoen….

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 15 januari 2009 05:12 PM
  [ # 51 ]
Citroenbx schreef:
djmoqua schreef:

Whahaha ... doet me eraan denken dat een maatje van me ooit eens het idee gehad heeft om een Visa V6 te maken, door de voorwielophanging + motor van een XM V6 achterin een Visa GTi te schuiven. Dat heeft hij, ondanks zijn vele ervaring met rallyVisa’s en het verstevigen en aanpassen daarvan, toch maar niet gedaan.

Daar ben ik niet zomaar mee accoord.
Wat je dan hebt is een prachtig monster dat WEL rijdt.
Het grote probleem is dat alles vanvoor ligt en dan nog een voorwiel aandrijving.
Dat heb je daar gewoon niet mee…

De klassieke ophanging houden zou aan de andere kant wel héél dom zijn…

Sorry, maar meer dan 200 PK (want dat zou het dan wel worden) in een auto van een kilo of 850 a 900 is echt absurd. Om dat een beetje veilig en op de weg te kunnen houden, zou je bijna vleugelbesturing aan moeten brengen, die door luchtwrijving je auto een beetje in de juiste richting moet sturen en moet hij zo laag kunnen liggen dat er haast geen lucht meer tussen bodem en wegdek kan komen met diffusers aan de achterkant waar je niet goed van wordt ...

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2009 05:16 PM
  [ # 52 ]

Absurd??
800pk in een Sierra niet dan? weegt maar 1300kilo…

Ik zeg absoluut niet dat er iets origineel moet blijven, maar het zou wel prachtig zijn!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 15 januari 2009 05:27 PM
  [ # 53 ]

Tsja, of die Vauxhall uit Engeland die zich de snelste straat-legale auto ter wereld mag noemen, 2200PK in een buizenframepje
LINK

Of de Hilmersson Manta met een waanzinnige volvo turbomotor
LINK

En wat dichter bij huis, de 205 MI32 met zowel voor als achterin een MI16 motor voorzien van een Turbo
LINK


Lijkt me toch wel leuk om zo’n ding hier op het forum te zien Very Happy
En als je zoiets bouwt zul je het ook wel goed aanpakken, anders kun je het niet, en doe je het niet.

Bovendien zijn er nog maar weinig auto’s die niet de 200KM/H halen, of je het gaat rijden op openbare wegen en daarbij het overige verkeer in gevaar brengt is natuurlijk een tweede.

Voor alles is een tijd en een plaats!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 15 januari 2009 05:32 PM
  [ # 54 ]

Op zich kan het wel veel hebben allemaal!
Er rijdt een 205 gti met 466pk en 515Nm.
Dat is gewoon heel veel! Uiteindelijk wordt je koets wel gaar ervan.
Maar het kan het allemaal wel hebben.
Wat wel gedaan wordt is de koets even doorlassen.
Daar wordt het allemaal nog veel steviger van.

Wat je vooral als eerste moet doen is je remmen aanpassen!
En daar is heel veel voor te vinden.
Tot en met 4 zuigerige brembo remklauwen met 305mm schijven.

Eigenlijke conclusie:
je doet dit niet meestal niet voor dagelijks gebruik.
Het rijdt gewoon met een gebruiksaanwijzing.
Niet teveel gas geven Wink

Filmpjes van de 205:
 
 

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 januari 2009 05:37 PM
  [ # 55 ]
PrutsyLJ schreef:

Sorry, maar dit topic gaat echt nergens meer over.

Exclamation

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 11-04-2008

Gepost: 15 januari 2009 06:05 PM
  [ # 56 ]
McDean schreef:
katuut schreef:
McDean schreef:


Maar een turbo diesel voorin…  Cool  (uit bx)
http://link.marktplaats.nl/197884038

 

WAT EEN IDEEEEEEE Shocked

1800 TD uit bx?

ik ga daar zeker eens over nadenken. een 1.8/1.9 td 90 pk in een (komend) belasting vrije ax Very Happy

mijn ouders bouwen over een paar maanden een schuur van 10 bij 12 m… daar moet toch wel stiekum een ax tussen passen ergens? Razz

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 januari 2009 06:09 PM
  [ # 57 ]

Geen enkele AX gaat ooit belastingvrij worden. Dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 15 januari 2009 06:14 PM
  [ # 58 ]
Mechuccio schreef:

Tsja, of die Vauxhall uit Engeland die zich de snelste straat-legale auto ter wereld mag noemen, 2200PK in een buizenframepje
LINK

Of de Hilmersson Manta met een waanzinnige volvo turbomotor
LINK

En wat dichter bij huis, de 205 MI32 met zowel voor als achterin een MI16 motor voorzien van een Turbo
LINK


Lijkt me toch wel leuk om zo’n ding hier op het forum te zien Very Happy
En als je zoiets bouwt zul je het ook wel goed aanpakken, anders kun je het niet, en doe je het niet.

Bovendien zijn er nog maar weinig auto’s die niet de 200KM/H halen, of je het gaat rijden op openbare wegen en daarbij het overige verkeer in gevaar brengt is natuurlijk een tweede.

Voor alles is een tijd en een plaats!

En je vergeet voor het gemak maar even de 205 met 2!! Zespitters waar een engelsman mee bezig is..

Weet niet of het http://www.extreme-machines.nl forum hier bekend is ?
Staat o.a.  op en ombouw van een 106 turbo op..
Kleine 400pk geloof ik…

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 11-04-2008

Gepost: 15 januari 2009 06:31 PM
  [ # 59 ]
waterman771 schreef:

Geen enkele AX gaat ooit belastingvrij worden. Dus.

dus?

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 januari 2009 06:36 PM
  [ # 60 ]
katuut schreef:
waterman771 schreef:

Geen enkele AX gaat ooit belastingvrij worden. Dus.

dus?

Is dit een kansloos verhaal:

katuut schreef:

[ een 1.8/1.9 td 90 pk in een (komend) belasting vrije ax Very Happy

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook