Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tank uitbouwen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
K*T! zit dat met die boutjes rondom de rand van de tank?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
bogaard77 schreef:Leidingen hielden het nog. Hoe kom je GRRR bij die hoogteregelaar?
Volgens mij via hat inspectieluikje in de kofferbodem? (Is alweer even geleden…)
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gat in kofferbak bodem knippen, heb je lekker de ruimte
Er zit bij elke GS/A een inspectie/sleutel luikje in de kofferbak bodem.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dit is een GS. Geen GS/A.
Dus… tank eruit of luikje?
En het iszo’n dunne 3,5 leiding.. Heb ik weer…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
bogaard77 schreef:Dit is een GS. Geen GS/A.
Dus… tank eruit of luikje?
En het iszo’n dunne 3,5 leiding.. Heb ik weer…
Zie mijn vorige bericht ” in elke GS/A zit een luikje”.
Maar is er een leiding kapot gedraaid ?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kan gewoon door het luikje, alleen moet je de leiding daarna niet in de orginele leidingklemmetjes willen krijgen….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
citro-power schreef:
Maar is er een leiding kapot gedraaid ?
Nee, maar helemaal nieuw zijn ze niet meer..Lijkt me veilig ze te vervangen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ik moet deze klus ook binnenkort doen, maar als GS nono snap ik nog niet helemaal wat er nu allemaal los moet om een bol achter te vervangen. Ik zit hier met de revue techniek voor me en daar staat een schematische tekening van het veersysteem in. Ik zie dat de leiding aan de veercylinder (noem je dat zo?) vastzit. Maar waarom moet die leiding los als je alleen de bol eraf haalt? Of kun je er anders niet goed bij ofzo?
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Die leiding moet inderdaad los omdat de gehele veercylinder eruit moet.
Dit komt omdat de bol klem zit in het subframe in tegenstelling tot de BX of XM , die draai je eraf zoder dat je de gehele cilinder moet demonteren.
Het probleem is dat de cilinder van aluminimum is en de leidingnippel van staal. En dat gaat reageren op elkaar en rot vast. Goedin de kruipolie zetten.
Bij de CX is hetzelfde , die zit ook geheel opgesloten.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:Kan gewoon door het luikje, alleen moet je de leiding daarna niet in de orginele leidingklemmetjes willen krijgen….
Dat is zo , is niet makkelijk om hem weer op de juiste plek te krijgen.
Om hem te monteren , de nieuwe met ducktape o.i.d. aan de oude plakken , zo trek je de oude weg en breng je automatisch de nieuwqe op zijn plek.
Het materiaal (naam even kwijt) van de nieuwe is namelijk lekker flexibel , dat buigt wel mee.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nieuwe cupronickel leiding aan de oude vastmaken, zo heb ik het ook gedaan. Was echt vrij snel gepiept…
Citroen!
Om de veerbollen achter te vervangen hoef je niet perse de hogedruk leiding los te maken. ik maak die nooit los om de bol te vervangen en met enige voorzichtigheid gaat dat altijd wel goed
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mee eens. Ik maak de leidingen van de veercilinder ook nooit los, en haal de cilinder ook nooit compleet uit de auto. Veerbollen achter is een uurtje werk, en de leiding is gelukkig bij mij nooit gebroken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mach2 schreef:Ik moet deze klus ook binnenkort doen, maar als GS nono snap ik nog niet helemaal wat er nu allemaal los moet om een bol achter te vervangen. Ik zit hier met de revue techniek voor me en daar staat een schematische tekening van het veersysteem in. Ik zie dat de leiding aan de veercylinder (noem je dat zo?) vastzit. Maar waarom moet die leiding los als je alleen de bol eraf haalt? Of kun je er anders niet goed bij ofzo?
Hier is hoe ik het deed. Het systeem drukloos gemaakt. Wielen eraf. Op pootjes. Een kant de arm omhoog krikken en dan aan de andere kant de bol met een beitel los slaan.
Dan het veerclipje uit de voet halen en de beugel waar de cylinder mee vast gehouden wordt los schroeven (dopje 11)
Nu de ene poot weer laten zakken en de bol losdraaien. Er is nu net genoeg ruimte om de bol eruit te pakken.
Als bij het beitelen de veercylinder gaat meedraaien, proberen deze tegen te laten houden door Willem met waterpomp tang! (nijptang en combinatie tang even niet nodig). Draait ie nog niet los, dan hele veercylinder demonteren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>