16 van de 27
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Willems BX GTI 16V MK2 (WIT) met pijn in het hart verkocht
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 15 januari 2009 10:40 AM
  [ # 226 ]

Dus nu is deze 16v weer helemaal goed? Dan issie vast wel weer te koop voor 300 euro? Ik bied 350 euro!

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 15 januari 2009 08:35 PM
  [ # 227 ]
BX19TZI schreef:

Het komt ooit wel goed denk ik.
Heb nu alleen nog 1 groot probleem.

Ik heb 5 wagens en er moeten toch eigenlijk 2 of 3 weg. Alleen welke weet ik gewoon echt niet. Rolling Eyes

Als ik het zo allemaal bekijk een doorlees. Houd in elk geval deze witte 16V aan, dat is nog de minst probleemloze. Welke je wegdoet van de groene en de grijze moet je maar zelf een beetje bekijken. Ik denk dat de groene houden de beste keuze is. Wink

De TZD is toch zo rot van onderen? Erg jammer, want het is een zeer fraaie BX. Dat is waarschijnlijk een goede donor, of verkoop haar door aan iemand die haar wilt opknappen. De GTI Automaat kan je zowat naar de sloop brengen, ik snap nog steeds niet hoe je je geduld nog niet verloren hebt met dat ding.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 januari 2009 09:16 PM
  [ # 228 ]
Tjerk schreef:
BX19TZI schreef:

Het komt ooit wel goed denk ik.
Heb nu alleen nog 1 groot probleem.

Ik heb 5 wagens en er moeten toch eigenlijk 2 of 3 weg. Alleen welke weet ik gewoon echt niet. Rolling Eyes

Als ik het zo allemaal bekijk een doorlees. Houd in elk geval deze witte 16V aan, dat is nog de minst probleemloze.

haha Goed advies, de minst probleemloze houden…
Of bedoelde je toch de minst problematische... Confused: Cool

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 15 januari 2009 10:40 PM
  [ # 229 ]
Hilko16TZI schreef:
Tjerk schreef:
BX19TZI schreef:

Het komt ooit wel goed denk ik.
Heb nu alleen nog 1 groot probleem.

Ik heb 5 wagens en er moeten toch eigenlijk 2 of 3 weg. Alleen welke weet ik gewoon echt niet. Rolling Eyes

Als ik het zo allemaal bekijk een doorlees. Houd in elk geval deze witte 16V aan, dat is nog de minst probleemloze.

haha Goed advies, de minst probleemloze houden…
Of bedoelde je toch de minst problematische... Confused: Cool

Ja dat bedoelde ik Laughing sorry!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 21 januari 2009 11:24 AM
  [ # 230 ]

Lol. Deze 16v blijft ook voorlopig. Ik heb gister nog wat foto’s geschoten van de wagen. 1 nadeel de auto is erg vies, want zaterdagavond stond ik vast in de modder…........ kansloos. Met veel kunst en vliegwerk kwam ik er weer uit. Maar de auto is goed zwart. Surprisedops:

Maar ik zal de foto’s wel posten vanavond als ik tijd heb.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 04 maart 2009 11:38 PM
  [ # 231 ]

Naar aanleding van vragen over de 16v topic ff omhoog gehaald. DE 16v is zogoed als dood verklaard. Maar jullie kennen me zo onderhand wel. Morgen heb ik een afspraak met een schadehersteller. De achterkant heeft een beste beuk gehad.

Maar om bij het begin te beginnen.
Op een mooie dag rijdt Koos K (prustylj) rond in deze prachtige wagen. Totdat hij plotseling op de rem moet trappen. Diegene achter hem is te laat en beukt ff flink in op de 16v.

De schade:
- bumper reddeloos verloren
- kofferklep sluit niet meer goed
- achterstuk compleet kapot

En ja de auto rijdt nog wel. Motertje wil nog erg graag. Technisch is het ook gewoon nog steeds een geweldig ding. Ik kan gene kwalen opnoemen. Verbruik vloeistoffen 0,0. Hoewel de debietregelaar was even nagekeken moest worden. Maar of ik dat ga doen ik allemaal maar de vraag. Morgen laatste poging en anders is het einde verhaal. Het ziet er in ieder geval slecht uit.

De les die ik hieruit heb geleerd is: leen nooit spullen uit en zeker geen auto’s aan anderen. Sommige mensen roepen zelfs alleen maar het woord ‘kassa’ maar dat slaat natuurlijk volledig nergens op. Je gaat er altijd op achteruit.

Met pijn in mijn bx hart zie ik het morgen toch somber tegemoed. Dit had ik zelf volledig niet in de hand. Ik heb het met Koos K wel weer uitgepraat, maar meer dan kijken naar mijn bx-en zit er voor hem niet in. Wink (hoewel het niet zijn schuld was heb ik het er erg moeilijk mee en als ik zo weer vertel aan jullie heb ik er weer vreselijk de pest aan)

Mijn trots slopen? Ik hoop het niet maar soms is er geen andere uitweg helaas. Crying or Very sad

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 maart 2009 11:43 PM
  [ # 232 ]

Ja ho even, hoe kut het ook is Willem, ik neem aan dat er toch wel een schadeclaim bij de tegenpartij ligt?
Jij kunt een achterlijke berg rekeningen van onderhoud in de laatste paar maanden voor je bak laten zien, en ik kon dat niet, ik werd ruimschoots schadeloos gesteld toen ik een klapper maakte waarbij de tegenpartij schuld was. Niet zomaar akkoord gaan met het eerste bod dat de tegenpartij doet he! ik kreeg voor heel wat minder schade 2100 euro uitgekeerd, voor dat bedrag moet je die van jou toch ook wel weer recht krijgen toch?

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 05 maart 2009 07:39 PM
  [ # 233 ]
Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 05 maart 2009 10:54 PM
  [ # 234 ]

Vanavond heeft de expert de 16v bekeken. Een uurtje gekeken naar de zwakke punten en hoe erg de bodem (door de klap) er aan toe was. Daarna werd de kofferklep nagekeken en het deurscharnier aan passagierszijde.
Ik denk mocht ik hem laten fixen dan wil ook geen roest meer zien.

Magoed daarna kwam de discussie. Is het de auto nog waard? Hoe is de auto verder? Wat te doen?

Maandag gaat de auto uit elkaar.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 maart 2009 12:19 AM
  [ # 235 ]

Ja zeker is ie het waard!
houd even in gedachte dat er maar iets van 3600 16V’s MK2 geleverd zijn waarvan het overgrote deel al lang en breed tot een pakketje is geperst op de sloop. Het is een zeldzame uitvoering en voor het bedrag dat ik kreeg is die van jou ook echt wel gefixed man! niet bij de pakken neerzitten (alsof jij dat ooit doet) en gewoon blijven zeuren tot je schadeloos gesteld bent!
Ik kon van mijn uitkering niet alleen de BX weer helemaal strak trekken, ook kon ik nog uberdecadent mijn vriendin trakteren op een etentje in een sterrenrestaurant voor een goeie 500 pietermannen Laughing en zelfs toen bleef er nog geld over! Dat beestje van jou verdient het om weer op orde gemaakt te worden!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 06 maart 2009 12:28 AM
  [ # 236 ]

Nou met de gas BX had ik veel eerder het idee, dat je hem opgaf. Maar met de witte zie ik het nog niet gebeuren?

trouwens heb je foto’s van hoe ze er nu uit ziet? Foto’s zeggen nu één maal meer!

Nouja, ik hoop dat de witte nog een kans krijgt?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 maart 2009 11:15 AM
  [ # 237 ]
Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 06 maart 2009 12:53 PM
  [ # 238 ]

Je kan altijd onderhandelen met een expert. Zorg dat je je eigen ‘dossier’ op orde hebt, onderhoudsrekeningen, en alles waaruit blijkt dat dit niet ‘zomaar’ een BX is.

Een expert wordt door verzekeraars de weg op gestuurd om een probleem op te lossen, en als jullie het niet eens zijn over het schadebedrag dan heeft hij zijn werk niet goed gedaan. Hij zal het daarom in redelijkheid altijd willen uit onderhandelen!

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 07 maart 2009 11:27 PM
  [ # 239 ]

Goed er is weer een update betreffende de 16v. Het bedrag wat ik krijg is zeer schokkend laag helaas. Echt ernstig belabberd en ik zal weer flink in de buidel moeten tasten wil ik hem redden.

Wat het idee is om de complete achterkant vanaf begin kofferklep er compleet af te zagen. Tank en alles eronder uit. Dan zoveel mogelijk nieuwe onderdelen uit frankrijk te laten komen om de wagen weer op te bouwen. Het is een gruwelijk werk. (nouja niet voor mij ik geef alleen geld Wink ) maar dan moet de wagen comleet opnieuw opgebouwd worden. De brandstoftank en dergelijke moet er allemaal vanaf. Verder gaan ook alle deuren eruit en worden alle sponningen opnieuw gespoten en wordt er tegen roest behandeld. De bijrijderszijde had al roestvorming bij het scharnier.

Straks heeft de auto dus een compleet nieuwe achterkant. Het is een uitdaging maar die willen ze best aangaan. Voordat die rijdt zijn we wel even verder. Ik verwacht eind april de 16v weer terug te hebben in de staat waarin die hoort en wat die verdiend. Het is namelijk gewoon een heerlijke wagen. Slopen is toch een doodzonde vind ik.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 07 maart 2009 11:37 PM
  [ # 240 ]

Slopen zou erg zonde zijn.
Maar het gaat een hele klus worden. Wel mooi deze rijdend te houden, het is een mooie, een witte mk2.
Succes en welkom terug

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
 
16 van de 27
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook