Vorige week de auto voor een 60000 km beurt in de garage gehad. Of er nog bijzonderheden waren met de auto; vroeg de dealer. Nou met remmen vanaf hoge snelheid begon mijn stuur steeds harder te trillen/schudden dus of ze daar even naar konden kijken. Ze hebben gelijk een rondje ermee geleden en de conclusie was: remschijven misschien krom (dacht ikzelf ook…)
Bij het ophalen van de auto gevraagd naar de oplossing voor het trillen. Het antwoord was dat de remBLOKKEN waren vervangen, dus niet de schijven, maar als ie nu nog niet goed remde moest ik dat maar melden. Vandaag dat dus maar gemeld. Trillen is er nog steeds en met lage snelheid (afremmen voor stoplichten oid) heb je echt het gevoel; ik rem wel, ik rem niet, wel, niet, dus hobbelend.
De dealer gaf aan dat ze met het “probleem” bekend waren en morgen de oplossing hadden ?? Huh, Dus of ik morgen even wilde bellen en/of langskomen.
Mijn vraag is nu. Heeft iemand anders dit ook gehad of meegemaakt en een oplossing gehoord/gekregen ?
Morgen hoor ik dus meer, dan laat ik het weten.
als ik van hieruit iets mag zeggen…
remschijven krom…
Ontzettend vaak meegemaakt, je remschijven zijn kromgetrokken.
Enige oplossing: remschijven vervangen in combinatie met nieuwe remblokken, probleem is dan opgelost.
Emiel
Daar was ik weer. De dealer vertelde doodleuk en vrijwel meteen dat er nieuwe remschijven op moeten. Dat hadden ze dan toch ook wel direct kunnen doen bij de beurt, maar nee eerst maar een paar nieuwe blokken plaatsen kijken of dat helpt, nou nee dus.
Nu kan ik (al !) over twee weken terecht voor de remschijven.
Mijn vraag aan mederijders is of dat het normaal is dat je schijven al krom kunnen zijn bij 55.000 km ? Heb geen rare rijstijl oid, heb dit met mijn vorige zwaardere auto’s (sharans) niet meegemaakt namelijk.
Ik heb bij mijn vorige auto 4 keer nieuwe schijven gehad (170000 kilometer) en volgens de dealer lag dat aan het bruusk remmen of op de rem blijven staan in de file bij het remschijven.
In de andere 2 miljoen kilometer (80000 per jaar) heb ik het met al mijn andere auto’s niet meegemaakt, ook niet bij mijn huidige auto de c5 die inmiddels ook bijna 80000 onder de wielen heeft gehad.
Tja, tis wel makkelijk de berijder de schuld te geven maar het is niet altijd een verwijt aan de rijder, mijn vorige auto (Peugeot 407) was er blijkbaar erg gevoelig voor
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Zowel bij mijn vorige auto de VW Sharan als de C4 heb ik geen problemen met de schijven, ik heb ook een tijdje in een Peugeot EXpert mogen rondrijden.
Een prima auto alleen de schijfremmen waren denk ik van bordkarton gemaakt,om de 15000km schijven krom.
Onder mijn huidige auto de C4 met alweer 45000km zitten nog steeds de zelfde blokken en schijven.
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
MarcoC4HDi schreef:Daar was ik weer. De dealer vertelde doodleuk en vrijwel meteen dat er nieuwe remschijven op moeten. Dat hadden ze dan toch ook wel direct kunnen doen bij de beurt, maar nee eerst maar een paar nieuwe blokken plaatsen kijken of dat helpt, nou nee dus.
Nu kan ik (al !) over twee weken terecht voor de remschijven.Mijn vraag aan mederijders is of dat het normaal is dat je schijven al krom kunnen zijn bij 55.000 km ? Heb geen rare rijstijl oid, heb dit met mijn vorige zwaardere auto’s (sharans) niet meegemaakt namelijk.
Er valt geen pijl op te trekken helaas.
Ooit een keer al na 40.000 km schijven en blokken vervangen van wege trillen. Een volgende set ging jaren mee.
Ook ik ben een defensieve rijder die er bovendien nog oplet niet op de rem te blijven trappen als je bij een stoplicht stilstaat. Verder let ik erop dat ik niet te “zacht” rem.
Sommige modellen met ongeventileerde schijven zijn gevoeliger voor kromtrekken van de remschijven. In mijn huidige Xantia geen enkel probleem, en ook de Berlingo die we sinds 2001 hebben heeft nog nooit trillende remmen gehad.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ben blij dat ik nog een Peugeot rijder tref met dezelfde problemen, heb (heel eventjes maar) gewtijfeld aan mijzelf nadat ik voor de 4e keer nieuwe remschijven kreeg.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
MarcoC4HDi schreef:Mijn vraag aan mederijders is of dat het normaal is dat je schijven al krom kunnen zijn bij 55.000 km ?
ik had dit bij mijn seat cordoba al na 27000 km…
tja, men heeft mij eens verteld dat dit kan voorkomen als je flink geremd hebt waardoor de schijven rood gloeiend zijn.
en je dan door een plas water rijdt en ze daardoor teveel afkoelen…
jajajaja, tis toch wat
Je moet toch ook niet hard remmen met een auto, en zeker niet door plassen heen rijden.
Wat een smoesen worden er toch over die balie heen geslingerd in plaats van de waarheid.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
tja
gloeiend ijzer of staal en dan in koudwater…
zit wel iets in…?????
bij mijn citroen;s heb ik dit nooit gehad..
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
hbeck schreef:jajajaja, tis toch wat
Je moet toch ook niet hard remmen met een auto, en zeker niet door plassen heen rijden.
Wat een smoesen worden er toch over die balie heen geslingerd in plaats van de waarheid.
er zit wel degelijk een bepaalde kern van waarheid in. schijven die hun hitte niet kwijt kunnen omdat de blokken op een deel van de schijf vastzitten (hoeveel mensen zie je niet op de rem blijven staan bij het stoplicht)
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik overdrijf graag (zoals wellicht bekend) maar zoals uit mijn eerdere bericht blijkt rijd ik veel en ik heb slechts bij één auto de remschijven ellende gehad, neem van mij aan dat ik in die auto net zo reed als in mijn andere auto’s. De peugeot was geen automaat dus het op de rem blijven staan was derhalve ook niet nodig. Mijns inziens dus gewoon een probleem van de schijven en niet van de berijder.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
volgens mij is destijds de Sierra en de Mondeo ook een notoire schijven kromtrekker geweest.
ik denk datv er legio voorbeelden zijn te bedenken.
kwaliteit schijven/blokken? ontwerp remsysteem? zeg het maar
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
spelling i nde ophaning
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
citroënmonteurtje schreef:spelling i nde ophaning
wat bedoel je hiermee ? gevolg ervan of oorzaak, beide ?
we hebben het hier over een auto van 1,5 jaar oud