Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Module? Rotor?
Hij loopt helemaal niet of slechts paar pootjes? Bougies eens schoonmaken?
Kan die de wagen beter niet schorsen oid. Alhoewel harm zijn grap wat sarcatisch klinkt, zit er een kern van waarheid in. ANWB kost iets van 5 tientjes….
Oftewel de auto is wel aan de praat te krijgen, maar zal nog steeds onderhoud en benzine nodig hebben…
Ook de onderdelen dienen betaald te worden.
Zoals het nu klinkt zou je in theorie met een max 100 klaar zijn bij de garage. Diagnose stellen is vaak gratis.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ach, als je weinig centen te makken hebt, kunnen die 5 tientjes net het verschil maken tussen b.v. wel of geen zwemles voor de kids bijvoorbeeld. In dat geval is het wel slim om het er op te gokken, en geen misplaatste zuinigheid. Kortom, wij kunnen dat vanaf de zijlijn niet beoordelen. En van opmerkingen dat iemand dan eigenlijk helemaal geen auto kan betalen, gaan mij de haren rechtovereind staan. Laat iedereen lekker zijn eigen beslissingen maken.
Hoe dan ook, het ding staat stil en er moet een goedkope garage worden gezocht, of een handige beun…
@patje:
Helemaal mee eens, als je ‘t niet breed hebt, moet je goed kijken waar je geld aan uitgeeft. Maar in zo’n geval moet je tegenwoordig gewoon geen BX gaan rijden maar een ouwe Japanner. Een BX moet je rijden als je ofwel geld hebt om ‘m te laten repareren, onderhouden en rijden, ofwel als je heel handig bent en alles zelf kunt fixen. En in beide gevallen rijd je ‘m dan omdat je iets met zo’n BX hebt.
Ben je dat allemaal niet, en heb je gewoon een auto nodig die nooit stuk gaat en die je nooit hoeft te onderhouden, moet je een japanner nemen.
- Xantia Ambulance, GiFa
5 tientjes en zwemles voor de kinderen is appels en peren vergelijken. Auto is en blijft altijd nog een luxe product en geen eerste levensbehoefte.
Feit blijft wel dat er massa mensen er verstand van hebben, iemand al roept om naar berlikum te slepen omdat daar het verstand loopt, de volgende roept dat die daar wel voor betalen moet en ondertussen blijft iedereen zitten waar die zit.
Ook ik idd want zolang er geen duidelijkheid is over de financiele middellen heb ik er ook weinig zin aan. Zelf hoef ik er niet veel beter van te worden, maar er moet wel geld zijn om onderdelen te financieren. Bovendien wil ik best iemand even helpen maar ik ben geen sos dienst.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
GoodOldDiesel schreef:5 tientjes en zwemles voor de kinderen is appels en peren vergelijken.
Klopt, het is geen vergelijking en ik maak geen vergelijking. Dat maak jij er van, en dat moet je niet doen, want dat slaat nergens op.
Kom op, we zitten hier niet om te oordelen. Er wordt gevraagd om een garage of handige harry, niet meer en niet minder. Laten we het daar bij houden.
- Xantia Ambulance, GiFa
patje74 schreef:GoodOldDiesel schreef:5 tientjes en zwemles voor de kinderen is appels en peren vergelijken.
Klopt, het is geen vergelijking en ik maak geen vergelijking. Dat maak jij er van, en dat moet je niet doen, want dat slaat nergens op.
Kom op, we zitten hier niet om te oordelen. Er wordt gevraagd om een garage of handige harry, niet meer en niet minder. Laten we het daar bij houden.
We kunnen het hier nog lang en breed over hebben idd. Feit blijft dat je harm en mij niet begrijpt zoals wij het bedoelen. No hard feelings verder. Laten we weer on topic gaan. Ik heb mijn tel nr maar eens doorgegeven allicht kunnen we wat oplossen.
bxsport.com schreef:Ik ga er even achteraan.
Al het gemopper overstemd de eigenlijke vraag, weet je al meer?
Bij storingen en niet aanslaan van de motor moet nogmaals eerst de brandstoftoevoer gecontroleerd worden en de ontsteking.
Emiel
BX19trs schreef:bxsport.com schreef:Ik ga er even achteraan.
Al het gemopper overstemd de eigenlijke vraag, weet je al meer?
Om eerlijk te zijn niet. Ik ben net terug van mijn werk, ik zal hem morgen eens bellen.
Bij storingen en niet aanslaan van de motor moet nogmaals eerst de brandstoftoevoer gecontroleerd worden en de ontsteking.
Emiel
Dank. Ik zal het doorgeven!
Iedereen trouwens bedankt voor de reacties, ook via de PB. Ik snap ook wel dat het een lastige situatie is. Persoonlijk zou ik nooit een auto willen hebben als ik niet eens de ANWB kan betalen, maar dat is mijn mening. Ik ken de financiele achtergrond van de persoon in kwestie niet, maar weet alleen dat die bepaald niet ruim is.
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010