kan je je openingspost nog wijzigen???
dan kan je daar de titel veranderen
let op je moet kunnen veranderen in je eerste post van dit draadje…

Totaal aantal Berichten: 511
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gelukt.
Bedankt voor de snelle reacties.

- CX 20 Pallas 1984
Ik wil even de werkwijze beschrijven zoals ik denk dat ik het vervangen van de leiding(en) het beste kan uitvoeren.
Onder de auto maak ik de rubberen benzine leiding EN de rubber retourleiding los van de kunststof leidingen.
De nieuwe rubberen leidingen koppel ik op 1 of andere manier aan de oude vast en dan kan ik pas de tank laten zakken. Vervolgens kunnen dan ook de leidingen van de tanktuutjes worden losgekoppeld en kunnen de nieuwe leidingen worden doorgevoerd door aan de oude te trekken.
Nieuwe leidingen bevestigen aan de tanktuutjes en de tank weer vastzetten. Onder de auto de leidingen op de juiste maat afsnijden en bevestigen op de kunststof leidingen.
Is dit inderdaad de meest logische werkwijze?
Reageer aub als ik iets over het hoofd zie of mis heb.
Nog even voor de duidelijkheid
Eerlijk gezegd snap ik het principe en/of nut van de retourleiding niet helemaal.
Kan iemand mij dat uitleggen? Waar komt die leiding vandaan?
diameter van de beide leidingen zijn volgens mij niet gelijk. Dus ik begrijp de omslachtigheid waarmee je te werk wil geen niet.
de lengte van de leidingen kun je toch ook bepalen als je de oude slangen al verwijderd hebt?
CX GTi Turbo 2 - All Black

- CX 20 Pallas 1984
Volgens mij zijn de 2 rubberslangen niet zo lang en lopen ze nog ergens overheen zodat het lastig wordt de tank goed te laten zakken om dan bij de aansluitingen aan de tank te komen.
Zoals gezegd is de werkruimte niet al te groot, met de auto op asssteunen.
nee snap ik, Toch lukt het mij altijd prima. Als je de tank laat zakken (eerst aftappen dan is ie niet zwaar), kun je prima bij de aansluitingen. De leidingen lopen over de achterasbuis….das alles.

- CX 20 Pallas 1984
Kun je de tank aan de voorzijde al voldoende laten zakken (kantelen) als je alleen de band die onder de tank doorloopt hebt losmaakt?

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Jij had toch een trekhaak? Die moet echt er onder vandaan, helaas.

- CX 20 Pallas 1984
Die is al gedemonteerd.
Ik wil alleen even weten of voorzichtig voorover kantelen geen problemen of beschadigingen oplevert aan de vulpijp e.d.?
nee hoor die kan het gewicht van een halfvolle tank diesel in principe wel dragen, dus een lege tank is geen probleem…..

- CX 20 Pallas 1984
Dat is goed nieuws Evan.
Trouwens je schreef het al eerder maar ik heb nu ook gezien dat de 2 rubberen leidingen verschillende diameters hebben.
Welke van de 2 is de retourleiding, de dunne of de dikkere?
waarschijnlijk de dunnere (logisch geredeneerd), maar ik heb geen ervaring met niet-injectie cx-en.

- CX 20 Pallas 1984
De benzineleiding is vervangen, de tank en trekhaak zijn weer vastgezet en de auto is weer van de assteunen af.
Morgen de auto weer proberen te starten en kijken of de leidingen aan de remaccu niet meer lekken. De vorige keer deden ze dat wel, want ik ben heel voorzichtig te werk gegaan met aandraaien.
Hopelijk zitten ze nu beter. Als het goed is ben ik van het benzine lekken af, dat is een zorg minder.
Als hij loopt, omhoog komt en niet lekt, dan wil ik op een geschikt momentje er toch even de weg mee op om een klein rondje te rijden.
Ondanks dat de carrosserie niet echt in goede staat is, wacht ik toch maar even tot het weer en de wegen weer wat geschikter zijn.
Voor de garage staat trouwens de Pallas ook in afgedaalde stand te wachten op betere tijden. Wat is ze mooi en wat ben ik blij met haar.
Maar de break vind ik ook heel bijzonder.
Ik hou jullie op de hoogte.

- CX 20 Pallas 1984
Na alle ijspret maar weer de garage in gegaan. Tank gevuld met een enkele liters peut en geprobeerd de break te starten. Ze wilde nog niet aanslaan, eerst de accu maar even verder opladen.
Inmiddels een en ander nagelezen over carburatie en ontsteking, ik weet ook niet alles, dus moet wel ergens informatie vandaan halen over de werking van sommige onderdelen.
Nu heb ik wel een vraagje waarop ik het antwoord nog niet heb kunnen terugvinden in de boeken.
Op de rand aan de voorzijde, zeg maar aan de linkerkant naast de ontgrendeling van de motorkap zit een onderdeel met een kraantje.
Hij zit volgens mij tussen de brandstofpomp, die verder en lager in het motorcompartiment zit, en de carburateur.
Waar het op lijkt een groot uitgevallen vingerhoed.
Weet iemand van jullie wat ik bedoel en dus hoe dat onderdeel heet.
Jan
zo niet, kun je een foto laten zien?