8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
XMine’s V6.24 - Mag op slot
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 13 januari 2009 01:23 PM
  [ # 106 ]
boukewerff schreef:

De 5 of 6 rip heeft te maken met het bouwjaar. vanaf Modeljaar 1996 ORG.NR. 6750 Door montage van een andere dynamo krijgen de v-snaren 6 i.p.v. 5 banen. Wagens met airconditioning krijgen een automatische riemspanner. FF uit l’Evolution geknipt.
Verder hangt het er van af of je airco en andere opties hebt die gevoed moeten worden. Bij mij moet er een van 150 ampere in. Kost bijna 500 euro….

Duidelijk! Zal dus een 5 rib worden met het hoogste aantal ampère’s…

Citroënloos

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 13 januari 2009 01:24 PM
  [ # 107 ]
Harm schreef:

hoewel mijn ABS-lampje wel vaak brandt (zoals bij zoveel XM’s).

Heb je ‘m al uitgelezen? Grote kans dat ‘t de linksachterwielsensor is. Die is dan echter niet stuk, maar de kabel ervan is dan rot doordat ie dicht langs de uitlaat loopt. Kabel vervangen en het werkt weer!

Heb de computer wel eens aan zo’n uitleesapparaat gehad. Gaf toen geen foutmeldingen omtrent het ABS-systeem.

Citroënloos

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 13 januari 2009 01:25 PM
  [ # 108 ]

@Harm: op pagina 4:

XMine schreef:

Vond de motor niet altijd even lekker lopen. Zo nu en dan houdt de motor in, om dan opeens wel weer normaal te lopen. Daarnaast stak het diagnoselampje zo nu en dan ook even de kop op…

Uit laten lezen dus!

Shocked  Maarliefst 7 foutmeldingen!!! Komen ze:
- 26 Regelklep B
- 21 Circuit stationaire potentiometer
- 63 Lambda
- 14 Opnemer koelvloeistof temp.
- 65 Opnemer cilinder referentie
- 27 Snelheidssensor circuit fout
- 64 Aanpassen mengsel B

De boel gereset, blokje om en nogmaals uitgelezen. Mogelijk zouden er nog oude fouten in het systeem zitten die inmiddels verholpen zouden zijn, maar niet gereset. Dit bleek gelukkig het geval!

Melding 26 en 63 bleven over. Monteur stelde tevens vast dat de motor maar op 5 poten liep; mogelijke oorzaak gevonden dus. Nader onderzoek wees uit dat er verkeerde bougies waren geplaatst. Nieuwe bougies worden morgen opgehaald en donderdagavond erin gezet.

Hoop dat daarmee ook de laatste twee meldingen verholpen zijn!

Citroënloos

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 14 januari 2009 11:53 PM
  [ # 109 ]

Het kettingmonster rijdt weer! Was inderdaad de dynamo. Paar tientjes lichter dus…  Rolling Eyes

Citroënloos

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 16 januari 2009 01:24 PM
  [ # 110 ]

Hoeveel is een paar tientjes?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 16 januari 2009 01:26 PM
  [ # 111 ]

47 tientjes Shocked

Citroënloos

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 16 januari 2009 01:46 PM
  [ # 112 ]

auw Confused

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 16 januari 2009 01:57 PM
  [ # 113 ]

47 tientjes?? Ik heb ook ooit een nieuwe (nouja gereviseerde) dynamo gekocht, maar die kostte maar 125 euro…

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 16 januari 2009 04:01 PM
  [ # 114 ]
XMine schreef:

47 tientjes Shocked

Waar heeft U zich laten naaien!? Shocked

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 16 januari 2009 04:35 PM
  [ # 115 ]

Dat zal wel een nieuwe zijn! Lijkt mij idd zonde geld, een gereviseerde is net zo goed en kost aanzienlijk minder!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 17 januari 2009 12:51 AM
  [ # 116 ]

Tuurlijk, is erg veel geld, maar hebben de heren wel enig idee hoeveel werk het is om de dynamo fatsoenlijk te (de)monteren bij de 24V?

Citroënloos

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 17 januari 2009 12:53 AM
  [ # 117 ]

Volgende ‘probleem’...

Sinds de accu er af is geweest, werkt m’n originele Clarionradio niet meer. Ik heb de code erbij, maar toch gebeurt er niks als ik deze intoets. Doe ik iets verkeerd? Enig idee?

Citroënloos

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 17 januari 2009 01:14 AM
  [ # 118 ]
XMine schreef:

Tuurlijk, is erg veel geld, maar hebben de heren wel enig idee hoeveel werk het is om de dynamo fatsoenlijk te (de)monteren bij de 24V?

En of we de weten!! En weer on topic. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 17 januari 2009 01:22 AM
  [ # 119 ]
eXpelliarMus schreef:
XMine schreef:

Tuurlijk, is erg veel geld, maar hebben de heren wel enig idee hoeveel werk het is om de dynamo fatsoenlijk te (de)monteren bij de 24V?

En of we de weten!! En weer on topic. Wink

Klote hè?  Very Happy Wink

Citroënloos

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 17 januari 2009 01:41 AM
  [ # 120 ]

Tuurlijk, is erg veel geld, maar hebben de heren wel enig idee hoeveel werk het is om de dynamo fatsoenlijk te (de)monteren bij de 24V

Toch niet meer dan bij een 12v? Gewoon via de wielkuip, maar echt heel fijn is ‘t niet. Als je ‘t laat doen wordt het inderdaad vast en zeker wel duur…

Profiel  
 
 
8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook