Pas op met te hard trekken, mijn slot zat laatst voor de zoveelste keer vastgevroren, toen heb ik het paneel verwijderd, maar er bleven stukjes van het board hangen.
Trouwens dat was geen feest het slot eruit (maar vooral erin) zien te priegelen met de pokke stangetjes. Vooral niet bij nul graden.
De andere heb ik gewoon ingespoten, werkte ook.
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Klaas schreef:Pas op met te hard trekken, mijn slot zat laatst voor de zoveelste keer vastgevroren, toen heb ik het paneel verwijderd, maar er bleven stukjes van het board hangen.
Trouwens dat was geen feest het slot eruit (maar vooral erin) zien te priegelen met de pokke stangetjes. Vooral niet bij nul graden.
De andere heb ik gewoon ingespoten, werkte ook.
Ik ga eerst ook maar aan de slag met dat slot. Is inderdaad een pokkewerkje. Moet er nog steeds een goede manier voor vinden…
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
[quote author=“majestic3jay”
Ik ga eerst ook maar aan de slag met dat slot. Is inderdaad een pokkewerkje. Moet er nog steeds een goede manier voor vinden…
Als de de borging er af heb (let op je vingers) druk je je slot ietsje naar buiten, nu plak je wat afplaktape buiten rond je slot (om je lak te beschermen), daarna ga je gehurkt zo zitten dat je met je linkerhand je slot (buiten) de deur vast heb en met je rechterhand je slot aan de binnenkant, nu draai je met je rechterhand het palletje (waar het stangetje inzit) naar boven en draai je met je linker hand het slot van onderen eerst naar buiten, terugbouwen in omgekeerde volgorde.
Het lukt mij inmiddels binnen 3 minuten (zonder bloedingen)
C3 Pluriel 2003
Daar willen we graag een youtube van Quinten
Wordt een beetje lastig, heb 2 handen nodig
C3 Pluriel 2003
Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ik snap niet dat jullie zo moeilijk doen voer die deurpanelen! Die van mijn zx stelde niks voor, als je een paar van die nieuwe clipjes hebt stelt het niks voor! Ik heb die van mij in 15 min eraf gehaald speakers eruit gehaald en weer trug geschroeft stelt echt helemaal niks voor!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
mafkeessss schreef:Ik snap niet dat jullie zo moeilijk doen voer die deurpanelen! Die van mijn zx stelde niks voor, als je een paar van die nieuwe clipjes hebt stelt het niks voor! Ik heb die van mij in 15 min eraf gehaald speakers eruit gehaald en weer trug geschroeft stelt echt helemaal niks voor!
Voor de speakers hoeven de panelen er niet af enkel het kapje.
C3 Pluriel 2003
mafkeessss schreef:Ik snap niet dat jullie zo moeilijk doen voer die deurpanelen! Die van mijn zx stelde niks voor, als je een paar van die nieuwe clipjes hebt stelt het niks voor! Ik heb die van mij in 15 min eraf gehaald speakers eruit gehaald en weer trug geschroeft stelt echt helemaal niks voor!
Groetjes Harry
Ik heb mijn deurpanelen eruit gehad en erweer in alleen ik krijg de vergrendelingknoppen niet goed werkend.
Eerst doe ik het dingetje in de vergrendelingknoppen al op de stang zitten en daarna de “knop” er opgedaan. Echter ik krijg hem niet goed werkend.
Iemand nog tips/trucs of iets dergelijks?
Een monteur heeft erna gekeken en kon het ook niet voor elkaar.
Regards,
fr_nk_