3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
3 x BX Type 1! - Nu met foto’s: P7
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 januari 2009 10:56 PM
  [ # 31 ]
Hilko16TZI schreef:

Hoofdverdachte is toch de auto-choke. Die kun je met een “McDean-klosje” Cool Laughing omzeilen; zet het mechanisme buitenspel. Dat start lastiger maar als de auto bij warme motor goed blijft lopen weet je dat dat het probleem is. Dan, als je zeker weet dat dat het probleem is, ga je naar www.bccp.nl en bestel je daar een nieuw choke-element.

het bekende klosje Laughing  maar het werkt wel

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 15 januari 2009 11:28 PM
  [ # 32 ]

Het ligt zoieso aan de aut. choke.

De GT die Hilko heeft was eerst de mijne, en toen heb ik dit ook gehad bij hele koude temperaturen.

Tip voor als je voordat je dit hebt opgelost nog wilt rijden (niet heel veilig): Hou je rechtervoet continu op het gas (bij schakelen uiteraard minimaal) en koppel en rem met je linker. Ik had het aardig in de smiezen na een paar dagen. Very Happy

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 15 januari 2009 11:43 PM
  [ # 33 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

...

Tip voor als je voordat je dit hebt opgelost nog wilt rijden (niet heel veilig): Hou je rechtervoet continu op het gas (bij schakelen uiteraard minimaal) en koppel en rem met je linker. Ik had het aardig in de smiezen na een paar dagen. Very Happy

Zo rijdt ik altijd, is dat zo gek :p

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 16 januari 2009 12:08 PM
  [ # 34 ]

Remmen met je linkervoet Confused  Hoe link wil je het maken.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 16 januari 2009 12:44 PM
  [ # 35 ]

dan is het hout blokje een betere tijdelijke oplossing Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 16 januari 2009 12:58 PM
  [ # 36 ]

Als het de autochoke niet blijkt te zijn zou je de ontstekingsmodule eens kunnen vervangen. Ducellier modules zijn beruchte storingsveroorzakers bij GSA’s en volgens mij heb ik ergens op het forum gelezen dat vroege bx’en die ook hebben. De symptomen lijken erg op elkaar.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 16 januari 2009 02:35 PM
  [ # 37 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Het ligt zoieso aan de aut. choke.

De GT die Hilko heeft was eerst de mijne, en toen heb ik dit ook gehad bij hele koude temperaturen.

Tip voor als je voordat je dit hebt opgelost nog wilt rijden (niet heel veilig): Hou je rechtervoet continu op het gas (bij schakelen uiteraard minimaal) en koppel en rem met je linker. Ik had het aardig in de smiezen na een paar dagen. Very Happy

Het is een automaat…

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 januari 2009 05:19 PM
  [ # 38 ]
Daantje schreef:
CitZX1.8iFurio schreef:

Het ligt zoieso aan de aut. choke.

De GT die Hilko heeft was eerst de mijne, en toen heb ik dit ook gehad bij hele koude temperaturen.

Tip voor als je voordat je dit hebt opgelost nog wilt rijden (niet heel veilig): Hou je rechtervoet continu op het gas (bij schakelen uiteraard minimaal) en koppel en rem met je linker. Ik had het aardig in de smiezen na een paar dagen. Very Happy

Het is een automaat…

@ Furio: Mijn GT heeft een rotte carburateur (als in: versleten). De choke werkt wel goed.

@ Daantje: Ik heb zelf een BX 16TRS Automaat gehad waarvan de auto-choke stuk was, met precies dezelfde verschijnselen. Inhouden, stotteren, helemaal stilvallen (verzuipen). Probeer maar eens om het mechaniek van de auto-choke te ontlasten met een stukje hout of iets anders wat ertussen past. Je zult zien dat het probleem dan weg is - en anders zou het nog aan de ontsteking kunnen liggen. Maar de choke zou k eerst aandacht gaan geven. En oh ja: je kunt het spul ombouwen naar een handchoke, maar da’s duur en werkt ook niet feilloos. Een nieuw choke element kost ongeveer 75 Euri, een handchoke (zonder inbouw) het dubbele. En dan moet je die ook nog kunnen krijgen - BCCP had (heeft?) ze niet meer…

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 16 januari 2009 05:33 PM
  [ # 39 ]

Maar heeft het dan ook te maken met het koude weer? Ik rijdt nu lekker in mijn 205je rond maar de BX rijdt toch veel lekkerder… Kan het dus zijn dat als ik de BX weer gebruik als het warmer weer is hij het gewoon weer doet?

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 januari 2009 05:34 PM
  [ # 40 ]

Niet als de choke open blijft staan. De auto zal dan altijd verzuipen - en op z’n minst het verbruik van een stevige Amerikaan hebben.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 16 januari 2009 08:03 PM
  [ # 41 ]

@ Furio: Mijn GT heeft een rotte carburateur (als in: versleten). De choke werkt wel goed. [/quote

Kijk, ik heb nog eens verstand ervan! Confused  Wink

Je hebt gelijk. Ik was het even vergeten. Ik dacht TOEN dat het de choke was, maar nu jij die narigheid met die carb hebt, is het wel duidelijk waar het vandaan kwam..

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 januari 2009 08:27 PM
  [ # 42 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

@ Furio: Mijn GT heeft een rotte carburateur (als in: versleten). De choke werkt wel goed.

Kijk, ik heb nog eens verstand ervan! Confused  Wink

Je hebt gelijk. Ik was het even vergeten. Ik dacht TOEN dat het de choke was, maar nu jij die narigheid met die carb hebt, is het wel duidelijk waar het vandaan kwam..

No hard feelings Wink
Off topic: moet jij niet eens een andere avatar, vroeg ik me af?

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 16 januari 2009 08:42 PM
  [ # 43 ]

off-topic: Ik heb het nu pas door! Laughing

Daar heb je gelijk in. Ik zal eens kijken

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 17 januari 2009 12:43 AM
  [ # 44 ]
BX19trs schreef:
patje74 schreef:
michel-16v schreef:

Het dashboard van een serie 1 is gewoon tig keer mooier.
En persoonlijk vind ik de neus van een serie 1 mooier, het is gewoon de oer bx.

Persoonlijk durf ik dat anders te stellen.

Het dashboard (en vele andere elementen) van een Type 1 is wel mooi!
Type 2’s zijn prima orgaandonoren, dan dan weer wel.

Type’s 2 zijn voor dagelijks gebruik of voor sloopdoeleinden inderdaad!

Type’s 1 zijn top!

ik rijd met veel plezier dagelijks een tijpe 2 VOOR BEHOUD

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
timelezz
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 18-07-2007

Gepost: 17 januari 2009 01:15 AM
  [ # 45 ]

toen ik mijn bx had gekocht was het de 1e maand geen problemen, maar na een tijdje begon hij te stotteren waarna hij helemaal niet meer wilde starten, vervolgens nieuw choke element erin, nu is al 2 jaar geen problemen meer gehad!  Laughing

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook