Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Hilko16TZI schreef:Hoofdverdachte is toch de auto-choke. Die kun je met een “McDean-klosje” omzeilen; zet het mechanisme buitenspel. Dat start lastiger maar als de auto bij warme motor goed blijft lopen weet je dat dat het probleem is. Dan, als je zeker weet dat dat het probleem is, ga je naar www.bccp.nl en bestel je daar een nieuw choke-element.
het bekende klosje maar het werkt wel
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Het ligt zoieso aan de aut. choke.
De GT die Hilko heeft was eerst de mijne, en toen heb ik dit ook gehad bij hele koude temperaturen.
Tip voor als je voordat je dit hebt opgelost nog wilt rijden (niet heel veilig): Hou je rechtervoet continu op het gas (bij schakelen uiteraard minimaal) en koppel en rem met je linker. Ik had het aardig in de smiezen na een paar dagen.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
CitZX1.8iFurio schreef:...
Tip voor als je voordat je dit hebt opgelost nog wilt rijden (niet heel veilig): Hou je rechtervoet continu op het gas (bij schakelen uiteraard minimaal) en koppel en rem met je linker. Ik had het aardig in de smiezen na een paar dagen.
Zo rijdt ik altijd, is dat zo gek :p
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Remmen met je linkervoet Hoe link wil je het maken.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
dan is het hout blokje een betere tijdelijke oplossing
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als het de autochoke niet blijkt te zijn zou je de ontstekingsmodule eens kunnen vervangen. Ducellier modules zijn beruchte storingsveroorzakers bij GSA’s en volgens mij heb ik ergens op het forum gelezen dat vroege bx’en die ook hebben. De symptomen lijken erg op elkaar.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
CitZX1.8iFurio schreef:Het ligt zoieso aan de aut. choke.
De GT die Hilko heeft was eerst de mijne, en toen heb ik dit ook gehad bij hele koude temperaturen.
Tip voor als je voordat je dit hebt opgelost nog wilt rijden (niet heel veilig): Hou je rechtervoet continu op het gas (bij schakelen uiteraard minimaal) en koppel en rem met je linker. Ik had het aardig in de smiezen na een paar dagen.
Het is een automaat…
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Daantje schreef:CitZX1.8iFurio schreef:Het ligt zoieso aan de aut. choke.
De GT die Hilko heeft was eerst de mijne, en toen heb ik dit ook gehad bij hele koude temperaturen.
Tip voor als je voordat je dit hebt opgelost nog wilt rijden (niet heel veilig): Hou je rechtervoet continu op het gas (bij schakelen uiteraard minimaal) en koppel en rem met je linker. Ik had het aardig in de smiezen na een paar dagen.
Het is een automaat…
@ Furio: Mijn GT heeft een rotte carburateur (als in: versleten). De choke werkt wel goed.
@ Daantje: Ik heb zelf een BX 16TRS Automaat gehad waarvan de auto-choke stuk was, met precies dezelfde verschijnselen. Inhouden, stotteren, helemaal stilvallen (verzuipen). Probeer maar eens om het mechaniek van de auto-choke te ontlasten met een stukje hout of iets anders wat ertussen past. Je zult zien dat het probleem dan weg is - en anders zou het nog aan de ontsteking kunnen liggen. Maar de choke zou k eerst aandacht gaan geven. En oh ja: je kunt het spul ombouwen naar een handchoke, maar da’s duur en werkt ook niet feilloos. Een nieuw choke element kost ongeveer 75 Euri, een handchoke (zonder inbouw) het dubbele. En dan moet je die ook nog kunnen krijgen - BCCP had (heeft?) ze niet meer…
Maar heeft het dan ook te maken met het koude weer? Ik rijdt nu lekker in mijn 205je rond maar de BX rijdt toch veel lekkerder… Kan het dus zijn dat als ik de BX weer gebruik als het warmer weer is hij het gewoon weer doet?
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Niet als de choke open blijft staan. De auto zal dan altijd verzuipen - en op z’n minst het verbruik van een stevige Amerikaan hebben.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
@ Furio: Mijn GT heeft een rotte carburateur (als in: versleten). De choke werkt wel goed. [/quote
Kijk, ik heb nog eens verstand ervan!
Je hebt gelijk. Ik was het even vergeten. Ik dacht TOEN dat het de choke was, maar nu jij die narigheid met die carb hebt, is het wel duidelijk waar het vandaan kwam..
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
CitZX1.8iFurio schreef:@ Furio: Mijn GT heeft een rotte carburateur (als in: versleten). De choke werkt wel goed.
Kijk, ik heb nog eens verstand ervan!
Je hebt gelijk. Ik was het even vergeten. Ik dacht TOEN dat het de choke was, maar nu jij die narigheid met die carb hebt, is het wel duidelijk waar het vandaan kwam..
No hard feelings
Off topic: moet jij niet eens een andere avatar, vroeg ik me af?
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
off-topic: Ik heb het nu pas door!
Daar heb je gelijk in. Ik zal eens kijken
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
BX19trs schreef:patje74 schreef:michel-16v schreef:Het dashboard van een serie 1 is gewoon tig keer mooier.
En persoonlijk vind ik de neus van een serie 1 mooier, het is gewoon de oer bx.Persoonlijk durf ik dat anders te stellen.
Het dashboard (en vele andere elementen) van een Type 1 is wel mooi!
Type 2’s zijn prima orgaandonoren, dan dan weer wel.Type’s 2 zijn voor dagelijks gebruik of voor sloopdoeleinden inderdaad!
Type’s 1 zijn top!
ik rijd met veel plezier dagelijks een tijpe 2 VOOR BEHOUD
de citroen-liefhebber
toen ik mijn bx had gekocht was het de 1e maand geen problemen, maar na een tijdje begon hij te stotteren waarna hij helemaal niet meer wilde starten, vervolgens nieuw choke element erin, nu is al 2 jaar geen problemen meer gehad!