3 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
werkzaamh. aan sloop CX Break 1983.(ik ben uitgesloopt)
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 januari 2009 11:19 PM
  [ # 31 ]

Ik zou ook het liefst even een foto zien.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 16 januari 2009 03:15 PM
  [ # 32 ]

Ik heb zojuist wel de foto’s gemaakt, maar moet nu eerst even uitzoeken hoe ik die kan plaatsen.
Als ik morgen naar de Veerbollenparty ga, neem ik ze sowieso ook mee, wellicht krijg ik daar het antwoord al.

Maar mocht het mij lukken dan plaats ik ze natuurlijk, want niet iedereen is morgen in Eindhoven.

Ik hoop dat ze vannacht niet te veel zout strooien, of nog beter het moet flink gaan regenen.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 16 januari 2009 10:06 PM
  [ # 33 ]

http//nl.msnusers.com/oldtimersW123enCX/shoebox.msnw?Page=Last

Als het goed is kunnen jullie nu de foto’s zien.

Jan

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 januari 2009 10:19 PM
  [ # 34 ]

Sorry, ik haak af. Nog nooit gezien en aan de las te zien ook iets wat later is toegevoegd, lijkt me.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 januari 2009 10:41 PM
  [ # 35 ]

Ik zie een benzine-afsluiter, die je normaal alleen op een auto ziet die ook op LPG rijdt/reed.

Citroen!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 16 januari 2009 11:42 PM
  [ # 36 ]

Ja precies, en aangezien de electromagn. afsluiter niet is aangesloten waarschijnlijk een omslachtige methode om te voorkomen dat de motor nadieselt na afzetten van contact…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 22 januari 2009 05:26 PM
  [ # 37 ]

Hoi,

Op de veerbollenparty, was trouwens heel leuk in het DAF museum, waren de meningen ook verdeeld.

Dat het een benzine afsluiter zou zijn was iedereen het eigenlijk wel overeens. Maar over het nut ervan liepen de meningen uiteen.

De auto zou ooit op gas gereden kunnen hebben. Ik kan dat eerlijk gezegd nog nergens aan ontdekken. Misschien moet ik het eens navragen bij de RDW.

Het zou een soort startonderbreker kunnen zijn geweest, dus dat je maar slechts enkele meters ver zou komen omdat het laatste restje benzine in de carburateur op een gegeven moment ook op is.

De afsluiter is volgens mij wel aangesloten, er loopt namelijk een draad richting dashboard. Of die daar nog ergens aan vast zit weet ik niet, is ook niet belangrijk, de break start goed.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 23 januari 2009 09:13 PM
  [ # 38 ]

Hoi hoi,

De auto vandaag weer gestart met het doel om te kijken of alle verbindingen aan de remaccu lekvrij waren.
Helaas begon bij de eerste poging 1 leiding tocht te sputteren.
Heel voorzichtig de, bijna rond afgesleten, moer met een griptang vaster aangedraaid. En jawel, het lukte.

Zodoende kwam de auto, voor de eerste keer na aanschaf, in de normale rijstand te staan. Door eens flink op de trekhaak op en neer te veren kwamen er echter wel wat krakende geluiden boven de decibellen van de garageradio uit. Zelf vemoed ik dat de oorzaak ligt aan de adal aan de linkerzijde. Volgens mij had ik er ook al 1 als reserve meegekregen. Morgen maar eens uitzoeken of er nog wat te smeren valt.

In ieder geval ben ik heel tevreden. Het gaat niet snel, maar langzaam vooruit is ook vooruit, toch?

Jan

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 24 januari 2009 03:20 PM
  [ # 39 ]

Bemerkte vandaag dat het krakende geluid niet is waar te nemen bij draaiende motor. Dan veert de auto goed en komt ook weer in horizontale positie als ik met mijn 94 kg op de trekhaak ga staan.
Tijdens het tot rust komen is het geluid wel beter waar te nemen maar ook weer niet zo erg als gisteren.
Misschien is het gewoon “nieuwigheid”. De voiture heeft, voor zover ik weet, toch een jaar of 4 stil gestaan.
Deze week hoop ik met een specialist een afspraak te kunnen maken voor volgende week zaterdag. Daarvoor moet ik ook even een autoambulance regelen.  Dat is nu een stuk eenvoudiger want hij komt nu tenminste omhoog, wat bij het ophalen na aankoop niet zo was.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 25 januari 2009 05:22 PM
  [ # 40 ]

Vanmorgen de automovers onder de wielen van break vandaan gehaald.
Dat zijn toch wel onwijs handige hulpmiddelen. Je duwt de auto in je eentje op de plek waar je hem hebben wilt.
Daarna alles wat ik inmiddels op de imperiaal verzameld had opgeruimd of een andere plek gegeven, in de auto bv, plek zat.
De voiture gestart en voorzichtig voor- en achteruit gereden in de garage. De remmen lijken goed te werken. Toen begon het toch te kriebelen. Even gechecked of er wel juiste kentekenplaten op had zitten, dus met NL teken. Dat was ook het geval.
Nadat ik de verlichting had gecontroleerd, de auto maar eens naar buiten gereden. Het kriebelen begon grotere vormen aan te nemen.
Toch de gok maar wagen?? Auto is geschorst en zonder APK, dus het is een risico. In het kleine dorp waar ik woon is het zondags redelijk uitgestorven. Dus toch maar even een heel klein rondje met de break gemaakt. Bij elkaar nog geen 700 meter, maar hij rijdt, remt, schakelt en veert. Er begonnen geen rode lampen te branden op het dashboard, maar toch maar weer snel terug naar huis en de auto weer in de garage gezet. Ik zelf dus achter de computer gedoken om jullie van dit feit op de hoogte te brengen.

Ik denk nu dat ik voor de auto maar gewoon een afspraak maak voor een APK keuring. Uiteraard bij een specialist. Hij zal natuurlijk worden afgekeurd, maar dan weet ik in ieder geval wel wat ik voor de keuring in orde moet maken. 

Jan

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 25 januari 2009 05:33 PM
  [ # 41 ]

als je de adallen nog wilt redden zou ik er niet te lang mee wachten. Ik heb wel compleet vergane draagarmen onder citroens (ook cx-en) vandaan gehaald. Hierbij was dan meestal de binnenste lagerschaal zodanig vergaan dat de draagarm zelf veel schade had, deze kun je dan weggooien. Als ze eenmaal kraken kun je vaak niets meer redden met opnieuw invetten. Dus moeten ze eronder vandaan. Een setje lagers kost je ook de kop niet. En zorgt voor een beter veergedrag. let wel op bij het uitelkaar nemen van de as en de ringen. de opsluitringen breken makkelijk als er verkeerde krachten op komen….

Als je echt uit je slof wilt maak je meteen in elke draagarm een vetnippel en keer je de keerringen om zodat je ze geheel kunt volpompen met vet als ze terug op de auto zitten.

veel succes met je apk iig.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 03 februari 2009 11:33 AM
  [ # 42 ]

Ik ben met 2 specialisten in overleg voor een APK keuring.
Dit geeft mij mooi de tijd om het probleem van het niet kunnen openen van het linker portierraam te verhelpen. Is ook een afkeurpunt, niet waar?
Het ligt niet aan de schakelaar, dat is zeker. Er zit ook een relais tussen, maar als links en rechts via datzelfde relais lopen, dan is die toch niet kapot, lijkt mij.
Dus of de motor in de deur is kapot of wordt niet gevoed.
Hoe test ik dat? Zoals eerder aangegeven ben ik heel slecht in stroom en het gebruikt van multimeters.
Volgens mijn gedachtengang moet het motortje te activeren zijn door een draad te trekken van de accu naar de plus van het motortje.
Er zitten 2 stekkers aan het motortje, ik neem aan een - en een +.
Als er maar iets van geluid waarneembaar is, dan moet is de motor oke zijn. Klopt dat?

Zal ik dat eerst uitproberen of kan iemand mij nu al vertellen hoe ik eventuele draadbreuk opspoor, eventueel met behulp van een multimeter, maar nogmaals leg mij dan duidelijk uit waar ik welk stekkertje tegenaan moet houden en hoe ik de multimeter goed instel.

Stroom ERRUG LASTIG

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 04 februari 2009 12:27 AM
  [ # 43 ]

motor testen met + en massa, na losnemen! het kan zijn dat er teveel weerstand op het mechanisme staat en dan doet de motor niets omdat na een bepaalde weerstand (als je raam helemaal open staat of dicht) die “afslaat”.

motor heeft geen + of -. Poling bepaalt draairichting.

Verder kan ook de stekerboel geoxideerd zijn, hoe lang staat het geheel al stil?

Het verdient aanbeveling je raamgeleiderrail enzo even te smeren met vet.

lampje aansluiten op steker die naar het motortje gaat kan je wat vertellen over de bedrading en schakelaar als je de achakelaar indrukt.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 04 februari 2009 10:20 PM
  [ # 44 ]

Oke,

Beide stekkers losgetrokken bij de raammotor.
De eerste draad en met de schakelaar (richting omhoog) ingedrukt gaf de multimeter ca 12 volt aan. Sluiten van het raam zou dus geen probleem moeten opleveren. Bij de andere draad was het resultaat nihil op de meter. Ik denk probleem gevonden er is geen voeding om te openen.

Doe een test Jan een rechtstreekse draad aangesloten op de accu gaf als resultaat dat het raam opende. Das logisch dacht ik.
Dus moet ik het raam met de schakelaar gewoon dicht kunnen doen, want ik had 12 volt gemeten.
Maar nee hoor, geen beweging. Dat is raar.
Vervolgens die stekker rechtstreeks aangesloten op de accu, ook geen resultaat.

Dat is toch helemaal niet logisch. Maar het moet aan mij(n denken) liggen. Wat zie ik over het hoofd???

Bij meten bij de schakelaar gaf de meter bij zowel open- als dichtgaan bijna 12 Volt aan. Dus gaat er volgens mij wel stroom bij de schakelaar weg.

Ik hoop dat jullie mijn verhaal snappen. Maar wie kan mij helpen??
Hoe loopt de draad vanuit het portier naar de schakelaar in het middenconsole?

Een PB sturen met je telnr mag ook, dan bel ik.

Het raam staat nu half open. Wel in de garage hoor.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 04 februari 2009 10:44 PM
  [ # 45 ]

de bedrading voor de aansturing van de raammotor loopt vanuit de middenconsole door het dashboard en dan via de A stijl je portier in…..

Lijkt me inderdaad dat je het daar moet zoeken (draadbreuk).

je kunt altijd nog de weerstand meten over de bedrading van de motor naar de schakelaar. Dan weet je of de bedrading een onderbreking heeft….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
3 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook