Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Waar plaatsen jullie de krik eigenlijk als jullie een wiel loshalen? Er zit maar een kriksteun halverwege de kokerbalk en het lijkt me niet nodig/verstandig om voor een enkel wiel de halve auto op te krikken.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Ik raad je sterk aan alleen dat krikpunt te gebruiken als je de auto zijdelings op wilt krikken. Of je nu een garage of de auto krik gebruikt. Wel stukje hout onder het krikpunt en een blok achter het achterwiel (andere zijde auto natuurlijk).
Je kan de GS/A ook op andere punten opkrikken, maar ik zie veel te vaak dat de plek niet goed gevonden wordt, en daardoor de bodem vreselijk beschadigd wordt. Zeker als er roest vorming onder de matten van de voorstoelen aanwezig is moet je erg goed opletten. Wil je airco in je GS/A? Moet je naar de eerste de beste bandenboer gaan. Met z’n mega krik hakt hij zo een gat in je bodem
Ik gebruik 3 manieren op de auto op te liften. Behalve het zijdelingse opkrikken, (zie boven) krik ik de gehele voorkant of achterkant op. Maar hier heb je een stevige steunbalk voor nodig. En die moet je ook op de goede plek aanbrengen.
Trouwens de sticker op de rode steun gezien??
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Geprüfte Sicherheit?
Citroen!
Als je die titel leest, denk je toch aan heeeel iets anders… ops:
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
ik vind die hoge smalle steunbalk wel een beetje eng. Ben je niet bang dat ie bij een horizontale belasting wegdraait? (bijv als je ergens aan staat je sjorren/trekken?)
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Of de orginele kriksteunen gebruiken of onder het subframe.
Zoals de GS opgekrikt staat op de foto is leuk voor restauratie , al lijkt het me niet zo stevig , maar voor een wiel verwisselen is het een beetje veel werk.
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Dus als ik het goed begrijp kan ik de krik, als ik er een balkje onder leg om het gewicht te verdelen, onder het subframe zetten, zo dicht mogelijk bij het te verwisselen wiel, zonder dat er dingen kromtrekken?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Midfriesland schreef:Dus als ik het goed begrijp kan ik de krik, als ik er een balkje onder leg om het gewicht te verdelen, onder het subframe zetten, zo dicht mogelijk bij het te verwisselen wiel, zonder dat er dingen kromtrekken?
Voor een wiel wissel gewoon een krik onder de drempel zetten met eventueel een klosje hout eronder.
bx-cannes schreef:ik vind die hoge smalle steunbalk wel een beetje eng. Ben je niet bang dat ie bij een horizontale belasting wegdraait? (bijv als je ergens aan staat je sjorren/trekken?)
Op de foto’s staat de auto op een special gefabriceerd bokje. Weegt totaal met 4 mega bokwielen 60 kg, draagt zonder probleem 3.000 kg belasting. Lang leve duraluminium. Tussen de balken voor en achter zit een middenstuk zodat er geen kans op wegdraaien is. Heb het ding volledig door berekend. Is inderdaad voor restauratie bedoeld en niet om de auto even van de grond te tillen. De foto’s dienen er voornamelijk voor om de posities van de draagbalk duidelijk te maken.
Voor een wiel wisselen, inderdaad simpelweg krik aan de zijdrempel.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DoctorPallas schreef:bx-cannes schreef:ik vind die hoge smalle steunbalk wel een beetje eng. Ben je niet bang dat ie bij een horizontale belasting wegdraait? (bijv als je ergens aan staat je sjorren/trekken?)
Op de foto’s staat de auto op een special gefabriceerd bokje. Weegt totaal met 4 mega bokwielen 60 kg, draagt zonder probleem 3.000 kg belasting. Lang leve duraluminium. Tussen de balken voor en achter zit een middenstuk zodat er geen kans op wegdraaien is. Heb het ding volledig door berekend. Is inderdaad voor restauratie bedoeld en niet om de auto even van de grond te tillen. De foto’s dienen er voornamelijk voor om de posities van de draagbalk duidelijk te maken.
Voor een wiel wisselen, inderdaad simpelweg krik aan de zijdrempel.
Denk dat BX Cannes bedoelt dat niet gaat om hoeveel die alu balkjes tillen kan maar dat het makkelijk verschuifd.
Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
ja ok, met een dwarsbalk ertussen kan er weinig gebeuren. ik zag hem niet op de foto dus daarom vroeg ik het me af.