4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

Ooit meegemaakt…
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2999

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 02 januari 2009 10:32 PM
  [ # 46 ]
Ries schreef:

Hahaha, ja, das een goeie.
De standaard opmerking die je altijd krijgt als je over een hydropneumaat begint is “Oeoeoeoe, als je maar niet wat met de vering krijgt”

Mijn antwoord is dan ook altijd maar weer “Ach, dat is zo’n beetje het enige wat heel blijft”

Ben je ook meteen uitgeluld..

Zo is dat: gewoon alle wind uit hun zeilen halen. Kom je te laat op je werk: Tja, die Citroen hé.....liet me weer ‘s staan.
Wil je wat vroeger naar huis: tja, die Citroen hé, moet met alles rekening houden…
Wil je wat overuren uit laten betalen: tja die Citroen hé, staat weer’s bij de garage…

doei

Profiel  

sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 342

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 03 januari 2009 08:56 PM
  [ # 47 ]
ambijajance schreef:
Ries schreef:

Hahaha, ja, das een goeie.
De standaard opmerking die je altijd krijgt als je over een hydropneumaat begint is “Oeoeoeoe, als je maar niet wat met de vering krijgt”

Mijn antwoord is dan ook altijd maar weer “Ach, dat is zo’n beetje het enige wat heel blijft”

Ben je ook meteen uitgeluld..

Zo is dat: gewoon alle wind uit hun zeilen halen. Kom je te laat op je werk: Tja, die Citroen hé.....liet me weer ‘s staan.
Wil je wat vroeger naar huis: tja, die Citroen hé, moet met alles rekening houden…
Wil je wat overuren uit laten betalen: tja die Citroen hé, staat weer’s bij de garage…

doei

Dit ga ik zeker gebruiken Laughing Haha, paar maatjes van me noemen de XM inmiddels wel “die franse dame van je” Razz

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 17 januari 2009 12:05 AM
  [ # 48 ]

Vanmorgen tijdens de koffie toch nog een collega die het probeerde:

“hé kun je die bak niet effe verplaatsen, hij staat nu voor het raam en zo kijk ik er de hele tijd tegen aan!”

Ik:

“tsja, ik ben niet zo egoïstisch; een ander mag ook rustig van mijn auto genieten….”

U begrijpt, het werd weer stil aan de overkant…
Laughing

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 509

Gepost: 17 januari 2009 05:18 AM
  [ # 49 ]

Goed gedaan Pascal,iedereen moet kunnen snoeken.

En als je geen smaak hebt dan dwingen we je om smaak te hebben Very Happy

Vorige week (goed bedoeld van een prima collega) hey heb je die ketel nog steeds!

BTW vandaag ff Roermond-Den Haag-Roermond gedaan,en wat denk je…?

Lurrie in de tank en gaan.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 17 januari 2009 09:06 PM
  [ # 50 ]
Erik Janszen schreef:

Goed gedaan Pascal,iedereen moet kunnen snoeken.

Dat ben ik ook van mening, al heb ik de afgelopen twee jaar weinig ge-‘snoek’t….
de Dame hangt compleet gedemonteerd in een Liqui-rolbeugel voor herstelwerkzaamheden… en die gaan langzamer dan dat ik me van tevoren had gerealiseerd helaas (drukdrukdruk, ukenthetwel).

Crying or Very sad

Maar; een CX rijdt (lees: zweeft) ook heerlijk!
En ‘Pino’ staat ook haar mannetje, dus….

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 01 februari 2009 07:44 PM
  [ # 51 ]

Gisteren weer eens een gezellig feestje gehad, en ja hoor, het ging weer over de BiX… Wel een hele leuke anekdote gehoord:

Een van de feestneuzen had damals, in ‘88 ofzo, vrienden in de DDR. Die waren over geweest, en de rit ging nu andersom per BX. Bij de grens had hij de auto helemaal omlaag gezet: achter hem stond een PolskiFiat 126 met 4 GROTE polen en een berg bagage op ‘t dak - kwestie van willen weten hoe de reactie zou zijn. Affijn, bij de chagrijnige grenswachten belastingen voldaan, stempels gehaald, alles in orde bevonden en dus: ‘sie können losfahren.’ Op dat moment hendeltje richting hoogste stand, en de BX steeg op - verbazing alom Laughing  Waarop de passagier, een DDR-duitser, opmerkte: “N., er hat gesagt du sollst LOSfahren, nicht HOCHfahren…” Cue een zeldzame lach van een DDR grenswacht!

Soms leveren citro-gesprekken op feestjes echt mooie verhalen op Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 01 februari 2009 10:33 PM
  [ # 52 ]

Dat zijn de verhalen Derk! Top.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 674

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 05 februari 2009 05:09 AM
  [ # 53 ]

laatst met een vriendin van me in de auto.. een polo Rolling Eyes

Nou het verhaal was er al over hoe geweldig VW wel niet was en dat ze na deze wel een golf wilde. Waarop ik toch voorzichtig vroeg waarom ze zo’n dure bak reed. ‘Maar 3500 is toch helemaal niet duur’? was het antwoord Shocked

mijn antwoord dat mijn ruimere en beter verende ZX me 850 had gekost ontlokte de verbouwereerde reactie uit: ‘ow… ja.. dan is deze misschien toch wel wat duur ja… En welke auto zei je ook alweer dat je had?’ Laughing

Toch leuk: blinde VW rijders die inzien dat vw niet geweldig en top is als ze dachten Very Happy

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  

jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1119

Gepost: 05 februari 2009 10:44 AM
  [ # 54 ]

Als ik naar de citroën,s kijk van een jaar of 14 zie ik daar geen roest niets op. Als ik een vw neem van de zelfde leeftijd. dan zit er bij 90% roest dat onder de raamrubbers door komt

Profiel  

Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3762

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 05 februari 2009 02:05 PM
  [ # 55 ]

Ja zoek maar es een gemiddelde Transporter op… Om nog maar te zwijgen van Merstuiter Sprinters.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  

Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 509

Gepost: 05 februari 2009 07:57 PM
  [ # 56 ]
jaimieberkhout schreef:

Als ik naar de citroën,s kijk van een jaar of 14 zie ik daar geen roest niets op. Als ik een vw neem van de zelfde leeftijd. dan zit er bij 90% roest dat onder de raamrubbers door komt

Ja zet ze maar eens naast elkaar de Frot Slopel en Wolksvagen uit pakembeet 93 Very Happy allemaal Fe2O3

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  

4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook