Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Hallo,
We hebben zoals sommige misschien weten een HY thuis, uit 1977
Nou als je gaat rijden, niks aan de hand, rijdt lekker gewoon, maar na 5km rijden gaat hij inhouden/stotteren bij optrekken (dan duurt het zelfs lang om op 80km/h te komen). Op de snelweg heb je nergens last van.
Heeft er iemand een surgestie? Aantal maandjes terug hebben we een elektronische 123 ontsteking gemonteerd, maar het is niet echt verbeterd, staat wel netjes afgesteld. Ook stationair loopt hij keurig.
Groetjes Daan
Owja het gaat dus om deze bus:
http://www.pixum.nl/album/sharingImage/id/2855669/page/1
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok:
- klepspeling ok?
- carburateur goed schoon?
- onstekingstijdstip écht goed?
- nieuwe bougies!
- bougiekabels ok?
- nieuwe bobine?
Kijk, de 123 is géén wondermiddel als aan de bovenstaande voorwaarden niet is voldaan, zal ie met een 123 ook brak lopen
succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Klopt wel dat het geen wondermiddel is, maar had leuk geweest als het gelijk opgelost was
Nieuw is ook: bougies, kabels, bobine
Onstekingstijdstip is inderdaad goed. (2e keer afgesteld voor de zekerheid, had er gewoon een beschrijvingkje bij)
Carburateur ook schoongemaakt, deels.
Klepspeling niet gecheckt, dat maar is doen?
In ieder geval bedankt tot zover!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Stomme tip misschien, maar mijn HY doet dat dus ook met deze koude temperaturen wanneer de klep van het luchtfilter nog op de zomerstand staat. Hij moet echt de lucht boven de motor wegpakken anders vind ie het te koud. Van de zomer had ik het ook met dat stotteren en op 3 poten lopen, maar toen werd ze te warm i.c.m. valse lucht bij de carb-voet (waar de kvs ook doorheen loopt) daar was die hele dikke pakking niet meer in orde.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
De klep staat wel in de winterstand ja (lucht vanaf boven het uitlaatspruitstuk) ook de winterhoes voor de grill.
Het is dan inderdaad een soort 3-cilinderen.
Nouja, zal nog wel even zoeken worden
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Eerst kleppen stellen als je niet 100% zeker weet dat die goed staan. Dat is appeltje-eitje.
Zitten je bougiekabels goed? Een HY loopt prima op 2 cilinders als je bv 2 en 3 omdraait. Hij trekt dan wel slecht
Of ie op 3 cilinders loopt kan je controleren door al draaiend één bougiekabel los te trekken. Als het geen invloed heeft op het lopen, deed de cylinder blijkbaar niet mee.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Het probleem doet zich pas na 5km voor, dus dan kan het m.i. geen verkeerd aangesloten bougiekabel zijn.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Lijkt me ook niet, maar altijd bij het begin beginnen… Zeker zijn dat je ontsteking goed zit en je kleppen gesteld.
Na 5 km, is dat als je choke net dicht is? Dan kan het heel goed toch nog in je carb zitten omdat bv je acceleratiesproeier verstopt is, of je motor juist verzuipt.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi