Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
In 2004 kocht ik mijn eerste BX. Het is de beste auto die ik ooit heb gehad (na Toyota, Opel en Audi red.). De auto is gewoon niet te vergelijken met welke auto dan ook. De huidige generatie heeft dat duidelijk minder (behalve de C6) en gaat voor mij steeds meer op Peugeot lijken. Dit is op zich niet jammer, maar Citroën heeft dan niet meer de unieke look, (behalve met de C6) waar ik eigenlijk altijd op zoek naar ben..
Stilletjes verlang ik weer naar een BX en laat mij wat tijd om er weer 1 te gaan kopen.
Ik verheug mij er al op
Se concentrer sur l’essentiel
“Liefde voor Opel”
Heb 2 jaar Opels verhuurd, van Corsa tot Frontera en zelden zulk slecht rijders-materiaal meegemaakt. Niets lijkt op mekaar afgestemt te zijn.
Maar goed allemaal subjectief natuurlijk. D Kadett is grappig, vanaf Astra was het hommeles. Dat na 2 jaar de schermen achter verrot waren was een bijzaak…
Waarom ik Citroen rijd? Nou, omdat het menselijke auto’s zijn, geen machines, ze hebben humeur en zijn onvoorspelbaar maar doen het heel lang heel goed, het zijn net als je echte vrienden, karakters met onhebbelijkheden, maar daarom zijn het juist je vrienden.
Mijn vriendin rijdt een Twingo. Is Frans maar geen Citroen. Mijn Zwager verkocht Volvo’s, tegenwoordig Ford als Dealer eigenaar, heb zelf door mijn vorige werkgevers in alles gereden, maar uiteindelijk komt zo’n karakter als een troen terug en kies je er weer voor.
Je houd toch ook van je vriendin/vrouw ondanks dat daar wel eea aan aan te merken valt?
Karakter, that’s the deal.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Holy Thread Kick Batman!
reden we thuis ook,dus…
Ja, zo irrationeel als het is, het is op mij van toepassing.
lekker goedkoop in aanschaf en/of onderhoud
Ja, goedkoop in aanschaf in verhouding tot 206’jes en Golfjes.
model of type spreekt me wel aan
Oh JAZEKER! Met name door ene P. Bugalski en ene J. Puras die in ‘99 met de Xsara Kit Car een 1-2’tje deden op Tour de Corse, waarbij ze de WRC bakken achter zich hielden!
interessante/gedurfde techniek
Neuh. Niet in de Xsara.
betrouwbaar
Ja. Sorry, Franse auto’s doen het niet goed in de statistieken. Helaas, maar waar. De Xsara vormt hierop een positieve uitzondering.
comfort
Niet echt een rol gespeeld.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Technoloog schreef:
interessante/gedurfde techniek
Neuh. Niet in de Xsara.
Mwoah…ook de Xsara heeft de in-de-ZX-geïntroduceerde meesturende achteras, da’s toch grappig.
Verder is het een beetje een grijze muis, wat helaas ook in de verkoopcijfers (in Nederland!) valt terug te vinden…
betrouwbaar
Ja. Sorry, Franse auto’s doen het niet goed in de statistieken. Helaas, maar waar. De Xsara vormt hierop een positieve uitzondering.
Weet je: ik heb twee ‘87-ers bij de deur staan, en die doen het gewoon als ik de sleutel omdraai…
Let je er wel eens op hoeveel jonger spul er langs de kant van de weg staan,mmm?
comfort
Niet echt een rol gespeeld.
Hûh..?! Waarom rij je anders Frans, met name Citroën…?
Toch niet om z’n “afstandelijk stuurgedrag” of z’n “overhellend koetswerk in serieus genomen bochten” (big deal..).
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 391
- Xsara 1.4i coupe
In eerste instantie een blinde eerste liefde. Ik ben gaan kijken en direct wist ik dat het mijn auto moest worden, zo’n appeal had de Xsara op me.
Achteraf ben ik erachter gekomen dat het ook nog eens een ontzettend comfortabele, betrouwbare en goedkope wagen is.
Mn ouders hebben een Scenic uit 2001,,, die is al tig keren kapot geweest, hapert met koud weer iedere keer met starten en drempels rijden is met hun ding een crime.
De diversiteit van de fransen
Conclusie, als er geen betere meer voor mn neus komt, blijf ik citroën rijden (Liefst een C2 VTS )
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330