Om verrassingen voor te blijven, zit ik met de gedachte mijn 2cv6 Special ZDZ te laten stralen en in epoxy te zetten.
Ze moet weer als nieuw worden. Ik wil haar dan ook nooit meer kwijt….
Je begrijp ik wil het allerbeste voor haar.
Heeft er iemand ervaring met het stralen van een koets/epoxy/kosten enz??
CX GTI 1986 Rouge florentin
2cv6 1978 Vert Jade
2cv6 1982 Bleu
Bad idea
Het plaatwerk van een Eend is erg dun en zal waarschijnlijk hobbelig worden door het stralen. Het valt niet op als de auto kaalgestraald is, maar zodra de nieuwe, glimmende lak erop zit is het effect dramatisch.
Het is mij in het verleden door een terzake deskundige met klem afgeraden de koets te stralen.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
0.7 mm is het plaatwerk, en da’s dun…. In mijn ogen te dun om het nog te gaan stralen.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Zandstralen is inderdaad niet echt lekker.
Wat je wel zou kunnen doen is chemisch laten ontlakken. Die behandeling geven ze de koetsen ook als er gegalvaniseerd moet worden.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je kunt alles best laten zandstralen , helemaal geen probleem.
Alleen zoek wel even een gespecialiseerd bedrijf op die klassiekers doet en geen bedrijf die b.v. zeecontainers doet.
Je moet echter niet het gehele object stralen maar alleen de randen ervan. De rest van de plaat is namelijk wel te dun en te groot , dat is niet alleen bij een 2CV zo.
Die zijn vaak het roetigst en het moeilijkst te schuren. Wat overblijft kun je met de schuurmache of afbijt blank krijgen.
Maar stralen kan heel best.
Zoveel grote platte stukken heeft een 2cv toch niet….
Het is niet de bedoeling om de deuren, motorkap en achterklep te stralen. Het gaat alleen over de koets, en die bestaat toch uit rondingen en/of profielen. Behalve de parafan en het stuk van de dichte derde zijruit.
Het is misschien een goed idee om alleen de randen en vervelende hoeken te stralen.
Ook heb ik gelezen dat men kan kiezen met welk materiaal ze stralen.
Een plastic korrel blijkt zeer geschikt voor dun plaatwerk…..
Is er iemand die z’n koets daadwerkelijk heeft gestraald?
En bij welk bedrijf….. waar moet ik zeker NIET naartoe…
CX GTI 1986 Rouge florentin
2cv6 1978 Vert Jade
2cv6 1982 Bleu
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Orange Tenere schreef:Zoveel grote platte stukken heeft een 2cv toch niet….
Het is niet de bedoeling om de deuren, motorkap en achterklep te stralen. Het gaat alleen over de koets, en die bestaat toch uit rondingen en/of profielen. Behalve de parafan en het stuk van de dichte derde zijruit.Het is misschien een goed idee om alleen de randen en vervelende hoeken te stralen.
Ook heb ik gelezen dat men kan kiezen met welk materiaal ze stralen.
Een plastic korrel blijkt zeer geschikt voor dun plaatwerk…..Is er iemand die z’n koets daadwerkelijk heeft gestraald?
En bij welk bedrijf….. waar moet ik zeker NIET naartoe…
De koets wil prima net als alle randen van deuren kofferdeksels enz.
Is een echte aanrader zelfs als je een 2CV echt perfect roest vrij wil hebben. Dus echt restaureren en niet opknappen.
Je kunt inderdaad met verschillende soorten middelen stralen , inderdaad met kunstof of glasparel.
Wat ik al aangaf is niet elk straalbedrijf er voor geschikt. Er zijn die gesecialiseerd zijn voor de klassieker , die kunnen je ook alle info geven die je hebben wil.
Ik heb echt goede ervaring met : http://www.willemdriessen.nl/
Andres eens een automotorklassiek (amk)blad kopen , staan ook vaak veel van dit soort bedrijven in.
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
http://members.home.nl/maus.voesenek/2cv/2cv.htm
deze eend is ook gestraalt
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Orange Tenere schreef:En bij welk bedrijf….. waar moet ik zeker NIET naartoe…
Waar je zeker niet naar toe moet kun jezelf wel bedenken toch?
Gezien “onze” ervaringen !!
siemenazu…
Ik heb je restauratie bekeken….en vooral naar de gestaalde koets.
Maar waar heb je h’m laten stralen…?
En tegen welke kosten heb je dat laten doen?
Is de gestraalde koets ook in de epoxy gezet??
En jeroen,
Je weet toch dat ik al een jaar op mijn tankdop wacht.
Nu kwam blaauw met het verhaal dat de dop terecht was.
Dacht er eindelijk vanaf te zijn….
Heeft ie me een goedkopen plastic replica opgestuurd!
Hoewel we misschien wel honderd keer gemaild hebben over een Metalen tankdop.
Verder ben ik sprakeloos
CX GTI 1986 Rouge florentin
2cv6 1978 Vert Jade
2cv6 1982 Bleu
Een dyane koetsje ontlakken en beitsen bij de bekende autobeitserij komt op 1500 excl voor alleen het beitsen en ontlakken en met een aanvullende in en uitwendige behandeling op 1600 excl btw. Ik heb er eens naar geinformeerd.
Een vriend van mij heeft een keer een kale koets van een fiat 500 laten stralen en in de epoxy laten zetten voor 350. Helaas is dit bedrijfje over de kop gegaan. In principe is alles te stralen en ook plaatwerk, mits een vakkundige autostraler er aan werkt. De hoek, druk en straalmiddel is van groot belang.
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
hoi jeroen
ik weet dat niet want ik kwam deze site tegen op het net
meschien moet je hun eens mailen
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
siemenazu schreef:ik weet dat niet want ik kwam deze site tegen op het net
meschien moet je hun eens mailen
Welke site precies bedoel je?
Kun me misschien een link plaatsen?
Bij voorbaat dank
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
www.gimotec.be
Zeer goed straalbedrijf, ze hebben zelfs een HY zonder probleem gestraald.
CX stralen en in de wash primer zetten kost 660euro, voor een 2cv moet je eens mailen, geen gedacht van…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Kijk daar heb ik wat aan!
Helaas is het een heeel eind rijden, maar dat neem ik op de koop toe.
Ik heb Gimotec meteen gebeld voor verdere informatie.
Een zeer vakbekwame man heb ik het idee.
Nette en uitvoerige uitleg over de werkwijze en afwerking.
Prijzen zijn ook zeer redelijk! (alles moet wel tectiel en bitum vrij zijn)
De koets 250 euro stralen 250 euro om h’m in de epoxy te zetten.
Losse delen 45 euro per deel en wederom 45 voor de epoxy.
Ik had het idee om alleen de koets te stralen en te behandelen, maar tegen deze prijzen is het wel erg aantrekkelijk om alles aan te pakken!
CX GTI 1986 Rouge florentin
2cv6 1978 Vert Jade
2cv6 1982 Bleu
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Ze doen mooi werk! Volgende week doe ik er een Kadett B naar toe en binnen een paar maand een 500(misschien al sneller in).
Als ik fotos heb van de kadett zal ik ze wel posten.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.