Mijn laswerk (vooral aan de langsliggers) zou ik idd wel graag zo min mogelijk zichtbaar willen hebben, wil geen risico lopen dat ik daar een afkeur op krijg. Maar aan de andere kant, wil er ook niet teveel spul op smeren als ik nu al zie wat ik onder die antisteenslaglaag aantref… Of loop dat niet zo’n vaart? De huidige laag zit er nu natuurlijk al bijna 22 jaar op.
Ik krijg wel steeds meer het gevoel dat het steeds hopelozer wordt Moet binnenkort weer full-time naar school terwijl het idee was dat ik nu al vrolijk in mijn BX kon rijden. Heb nog maar een handjevol vrije dagen en elke keer als ik denk een stapje verder te zijn kom ik nog meer tegen.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Voordat je de kit en andere lagen aanbrengt, eerst de boel in de menie zetten, dat was ik nog vergeten…
Uiteraard, ook eerst roestomvormer gebruiken?
Maar er staat nu een andere katloze GTi te koop, overweeg heel hard om die te kopen (na een uitgebreide roestcontrole )
Begin een beetje een gevoel te krijgen dat dit een gebed zonder einde wordt. Aan de andere kant, veel erger kan het ook niet meer worden
Edit: Zet overigens nog wel even door hoor! Probeer morgen en maandag zover mogelijk te komen met het laswerk aan de dorpel en dan kijk ik weer verder. Maar ik doe dat vooral omdat ik het leuk vind om te doen en nog wat meer ervaring op wil doen. Heb toch de spullen en momenteel nog ruim de tijd. Op de momenten dat ik het even niet zie zitten kruip ik achter het stuur en bedenk me na 5 minuten dat ik zo nooit verder ga komen dan de carport.
Totaal aantal Berichten: 11790
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Gais schreef:Uiteraard, ook eerst roestomvormer gebruiken?
Maar er staat nu een andere katloze GTi te koop, overweeg heel hard om die te kopen (na een uitgebreide roestcontrole )
Begin een beetje een gevoel te krijgen dat dit een gebed zonder einde wordt. Aan de andere kant, veel erger kan het ook niet meer worden
Owatrol! Eindeloze hoeveelheden Owatrol . Is beter en per liter veeeeeeel goedkoper dan roestomvormer. Neem de uithardende soort. Daarna een goede menie erover en geregeld blijven controleren…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hmm, zoveel keuze’s voor de afwerking. Was eerst RX5 en RX10 van plan maar dan is waarschijnlijk wel te zien dat er gelast is.
Spuiten doe ik liever niet dus overweeg nu owatrol als eerste laag. Primer als tweede of is dat niet nodig met owatrol? En een pot bodembeschermer zoals Pascal aandraagt om het laswerk een beetje te verbloemen, niet dat ik daar fan van ben maar ik beloof dat ik dat netjes ga melden mocht ik haar ooit verkopen.
Moeten de lassen trouwens nog behandelt worden met iets voordat de owatrol erop gaat?
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Kop op; veel erger dan dit kan het niet worden.
Ik denk zelf dat je de ergste punten (achterkant kokers, achtersub) wel hebt gehad.
Owatrol of rustbuster/- omvormer maakt niet uit, er zit iets prijsverschil tussen dat wel.
Daarna een etsprimer en inpappen/ beschermen.
Lassen netjes gladslijpen (die in zicht zitten), dan krijg je er geen gezeur om.
Een andere wagen kopen kan altijd, maar wat koop je dan?
Wat de een onderhoud noemt, is voor de ander niet meer dan ‘wat’ aandacht…
Bovendien vrees ik, zo leert de ervaring intussen, dat de meeste in eenzelfde staat verkeren.
‘Schoenmaker blijf bij je leest’, ga gewoon door met de wagen die je hebt: dan heb je straks weer een goeie (dat weet je dan zeker na al dat werk).
Toch?!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 11790
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Gais schreef:Hmm, zoveel keuze’s voor de afwerking. Was eerst RX5 en RX10 van plan maar dan is waarschijnlijk wel te zien dat er gelast is.
Spuiten doe ik liever niet dus overweeg nu owatrol als eerste laag. Primer als tweede of is dat niet nodig met owatrol? En een pot bodembeschermer zoals Pascal aandraagt om het laswerk een beetje te verbloemen, niet dat ik daar fan van ben maar ik beloof dat ik dat netjes ga melden mocht ik haar ooit verkopen.Moeten de lassen trouwens nog behandelt worden met iets voordat de owatrol erop gaat?
Owatrol werkt vooral goed op die grote lappen roest, het moet namelijk goed intrekken kunnen. Mooie schone lassen eerst afwerken met een flapdisc, dan zinkspray erover en dan primer en underseal of whatever er als afwerking aan de orde is.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Klieder asljeblieft geen bitumenspul eronder, teer is voor boten.
Als je het er een keer af wilt hebben staat je een pokkeklus te wachten. Bovendien barst dat spul na verloop van tijd open.
Gewoon menie en zwartschilderen, eventueel eerst behandelen met een roestomvormer.
Gebieden die gevoelig zijn voor steenslag met anti-steenslagcoating.
Gaat dat trouwens wel goed met de huidige temperaturen?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Eigenlijk al dat spul moet verwerkt worden boven de 10 graden celcius.
Ik kreeg vorig jaar nog een goede tip van een gepensioneerde spuiter: voordat je de grondlaag aanbrengt, eerst goed warm maken met een föhn, zodat er geen vocht achterblijft tussen je plaatstaal en de primer.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Een etsprimer vreet zich wel vast aan blank staaloppervlak.
En met die steenslag/ coating wacht je gewoon efkes tot de temperatuur buiten weer wat oploopt, maakt niet uit.
Als ze maar in de primer staat…
Kokers volblaffen kan prima met deze temp: die smurrie moet je toch verdunnen met terpetine om goedvloeibaarheid te krijgen.
Stinkt een paar dagen en lekt behoorlijk (kranten eronder!): zoals het hoort.
‘Spirit of avant-garde’
Heel goed bezig zo, maar als je het klaar hebt dan heb ook iets om trots op te zijn, de achterkant is altijd het meeste werk dat is bij alle auto’s zo, dus wat dat betreft ben je aan de goede kant begonnen dan heb je het rottigste werk klaar en heb je meer plezier aan de rest.
ik spreek uit ervaring want ik was het plaat en laswerk ook goed zat, maar nu heb ik veel meer plezier van de bx dan ooit voorheen.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Even doorzetten, straks heb je weer een goede gti in bijzondere kleur.
Als je alles goed rondom last is het zoiezo voor apk goed, en flink tectiel valt t niet zo op.
P.s. die leidingen zijn echt aan vervanging toe
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Ik wil nog even kwijt dat ik door jullie ondersteuning het lef en de wil heb om dit te doen. Denk dat ik anders de BX rechtstreeks naar de sloop had gebracht
Vandaag de dorpel klaar gemaakt om te lassen, stukje onder het deurrubber ook weer opgeknapt. Nu alleen nog de buitendorpel weer dichtlassen en dan kan ik dat ook weer van mijn lijstje afstrepen, al ben ik nog niet helemaal tevreden met de aansluiting op de kopse kant. Zit normaal omgebogen en gepuntlast aan de buitendorpel maar door de vorm kan ik dat niet namaken, moet dus haaks op de buitendorpel aansluiten maar er zit nog een kier tussen.
En waarom ik er steeds een andere bij wil kopen, wil gewoon kunnen rijden maar dat duurt bij deze nog even
Gais, ik geniet altijd van topics waarin “doeners” bezig zijn. Dat geouwehoer over die kansloze projecten waar nooit iets van komt, word toch al veel te veel besproken. Bovendien ben je ook echt goed bezig! Respect!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005