rb schreef:
Het vervelende is dat dit stelsel helaas op de schop gaat. Voor de Sport waar het hierover gaat maakt het niet uit, maar jongere importwagens moeten flink meer gaan aftikken
Zie http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=38.
Exacte invoerdatum van de nieuwe berekeningstabel zou 01-07-2005 zijn.
Hoe weet je dat het 1-7-2005 is? Op de site staat namelijk dat het in 2006 wordt ingevoerd. Het nieuwe systeem scheelt nogal wat geld, dus dan wacht ik even!!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
BXsport1986 schreef:rb schreef:
Het vervelende is dat dit stelsel helaas op de schop gaat. Voor de Sport waar het hierover gaat maakt het niet uit, maar jongere importwagens moeten flink meer gaan aftikken
Zie http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=38.
Exacte invoerdatum van de nieuwe berekeningstabel zou 01-07-2005 zijn.
Hoe weet je dat het 1-7-2005 is? Op de site staat namelijk dat het in 2006 wordt ingevoerd. Het nieuwe systeem scheelt nogal wat geld, dus dan wacht ik even!!
Wacht niet té lang, anders is ie weg (net als iedere andere redelijke BX). En bovendien hoef je een auto niet meteen in te voeren voor zover ik weet; als je ‘m gewoon van de weg af houdt is dat dus niet nodig en kun je mogelijk gewoon de belastingvruchten plukken.
Ich bin ein Breaker
Even een update! De nieuwe BPM-regeling gaat waarschijnlijk pas 1 januari 2006 in… zolang ga ik in ieder geval niet wachten! Overigens zou ik hen anders ook wel naar Nederland halen en nog even wachten met invoeren.
Heb vandaag geïnformeerd over hoe ik hem naar Nederland kan halen. Met eendagskenteken kan dus niet. Is alleen om naar de keuring te rijden. En met Frans kenteken mag je niet over de weg rijden in nederland als je Nederlander bent! Kun je een bekeuring voor krijgen… Maar ik denk dat dat alsnog goedkoper is dan een ambulance huren! verzekering is geen probleem op Frans kenteken! Dat is dus geregeld…
Winterstalling is ook geregeld! Een vriend van mij heeft een paardenbedrijf met een grote kapschuur… ligt ook het stro in, dus kurkdroog! Mag ie de hele winter in staan voor een kratje pils
Dus…. ik ga eind deze maand (kan niet eerder door mijn #^$#@ scriptie!!) naar Calais toe. Maak er meteen een leuk dagje van en wie weet rij ik wel in een Sport naar huis!
heeft iemand enig idee hoe ik dat moet doen met de Franse belasting? Moet hij nog worden afgemeld daar of bij de Douane van Frankrijk?
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ik heb ooit eens een collega gehad en die haalde wel eens oude peugeot’s uit frankrijk die reden toen herhaaldelijk gewoon op frans kenteken de grens over niemand die er ook maar iets van zei.
Je moet wel de orginele papieren hebben die bij de auto horen anders kan je er niks mee. Een belletje met de douane leert een hoop. Bij de douane hoef je niet te stoppen dat regel je bij de RDW keuring
En als je op save wil spelen vraag je een eendags kenteken aan. Is volgens mij behoorlijk snel geregeld.
Maar nogmaals gewoon ff met de douane bellen.
Peter
Officieel mag je niet met Frans kenteken rijden, nee. Als je gewoon zorgt dat de wagen verzekerd is, dan maakt niemand zich druk over een Frans-gekentekende BX Sport die de grens passeert. De Douane geeft in eerste instantie altijd eerst een waarschuwing. Ik heb helaas (nog) geen ervaring met invoer vanuit Frankrijk, dus geen handige tips m.b.t. overschrijven en andere administratieve rompslomp in Frankrijk.
Ik ben op 26 juni in Calais, en ik spreek vloeiend Frans, dus als je wilt kan ik wel ff foto’s maken en de auto bekijken.
Laat maar weten
Maar pas op, er is nog iemand die interesse in die Sport heeft
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX