Totaal aantal Berichten: 3838
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
autosjook roeleert!
Bij mijn Gt die 14 jaar stilgestaan heeft werkt ie ook nog perfect.
De Digit is sinds vandaag weer ontschorst en in de verzekering
De versnellingsbak van de TZI is vanmiddag stuk gegaan, en we hebben toch een extra auto nodig, dus dan de Digit maar.
Ik heb net alle niveau’s weer even nagelopen, en het lijkt er op dat hij nog prima is. Ik ga zo even tanken, en een stuk rijden, even kijken of alles nog een beetje werkt.
En dan morgen naar Vlissingen, spannend!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik ben benieuwd! Zal vast wel goed gaan toch.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Ik heb net getankt (40 € euro98 slik..) en 30km gereden;
- Voorveerbollen zijn leeg
- Olielekkage bij brandstofpomp/thermostaathuis
- haperen bij constante snelheid.
Dat wordt morgen echt een spannende rit Ik heb de brandstofpomp al even wat strakker vast gezet (de moeren zaten inderdaad wel wat losjes) dus hoop ik dat de olielekkage wat minder wordt. Zo niet, dan ga ik om het half uur wel even schoonmaken.
Dat de carb wat sputtert na lange stilstand snap ik, dat zal vanzelf wel minder worden. (nog even een flesje schoonmaakpeut in de tank gooien)
Hij rijdt wel weer heerlijk hoor, veel strakker en nauwkeuriger dan de TZI. De vering valt wat tegen, maar dat is een kwestie van bollen vullen.
Oja, gele koplampen zijn toch ook wel weer heerlijk
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
bug
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
bug
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
bug
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Nou hij heeft het gehaald hoor Zonder problemen. Geen olielekkage meer!
Hij heeft onderweg nog wel even wat gestotterd, maar hij rijdt echt heerlijk. Het is wel heel erg wennen, hij lijkt echt niet op de TZI qua rijgedrag. (hij voelt heel veel lichter)
Oja, ik heb 1 op 12.3 gereden. Valt me best mee, want ik heb enkele stoplichten nogal… nouja…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
GoofBlikscha schreef:
Nou hij heeft het gehaald hoor Zonder problemen. Geen olielekkage meer!
Hij heeft onderweg nog wel even wat gestotterd, maar hij rijdt echt heerlijk. Het is wel heel erg wennen, hij lijkt echt niet op de TZI qua rijgedrag. (hij voelt heel veel lichter)Oja, ik heb 1 op 12.3 gereden. Valt me best mee, want ik heb enkele stoplichten nogal… nouja…
Las een stukje terug dat je niet veel tankt in één keer, dan is je verbruik naar mijn mening ook slechter te meten. Met alleen volle tanks ben je het meest sikuur.
Nee helemaal exact wordt het niet, maar ik kan toch wel een aardige benadering doen. (mijn brandstoflampje is aardig precies, ik gebruik(te) hem dan ook erg vaak )
Vandaag nog even 2 foto’s gemaakt:
De auto is te vies om duidelijke foto’s te laten zien (nogal groen rond de randjes…)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Wederom een fraaie compositie Lars. Jij weet het (tegen)licht weer prima te gebruiken.
Hoest nu met de gezondheid?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Even een kleine update:
Hij schakelt sinds een paar dagen erg slecht, en wil moeilijk in de versnelling. Ik heb alvast 2 liter bakolie besteld, zaterdag even vervangen. (samen met de bougies, olie en filter)
Ook loopt de auto zeer slecht, starten is een hele opgave, en met koude motor rijdt het verschrikkelijk, het voelt alsof er een punt is tijdens het gasgeven waarop er geen benzine meer aangezogen wordt, waardoor alles en iedereen steeds heen en weer geslingerd wordt in de auto. Dit doet hij alleen tijdens de 1e centimeter dat je het gas intrapt
Het stationaire toerental klopt ook van geen kant, soms slaat hij bijna af (dan laat de toerenteller helemaal niets meer zien) en soms loopt hij 1500 toeren….
De autochoke werkt wel goed over het algemeen.
Ik ben toch bang dat ik achter een andere carb aan moet. Dit is ook geen doen, en ik ben het vertrouwen in deze carb wel kwijt nou. (ook omdat hij al 2x gereviseerd is)
Maar waar haal ik een Weber vandaan? Ik krijg wel van iedereen solexen aangeboden, maar daar heb ik niet zo veel aan…
In de voorjaarsvakantie maar wat sloperijen af…
Edit:
Oja, volgas is deze auto nog altijd een feestje
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Gewoon stortkokerinjectie er op. Ben je gelijk van die achterlijke choke af.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Gewoon stortkokerinjectie er op. Ben je gelijk van die achterlijke choke af.
Waarna iedereen boos op mij is omdat de auto niet meer orgineel is?
Eigenlijk is het niet eens zo’n gek idee. Enige nadeel is dat het er niet zo even op te schroeven is, je moet altijd eerst aan de knoei om alles goed te krijgen. Daar heb ik echt geen tijd voor…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik heb het idee maar gejat van Emiel hoor. Die is het nu op zijn GT aan het schroeven.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005