HY stotteren
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 17 januari 2009 06:43 PM

Hallo,

We hebben zoals sommige misschien weten een HY thuis, uit 1977

Nou als je gaat rijden, niks aan de hand, rijdt lekker gewoon, maar na 5km rijden gaat hij inhouden/stotteren bij optrekken (dan duurt het zelfs lang om op 80km/h te komen). Op de snelweg heb je nergens last van.

Heeft er iemand een surgestie? Aantal maandjes terug hebben we een elektronische 123 ontsteking gemonteerd, maar het is niet echt verbeterd, staat wel netjes afgesteld. Ook stationair loopt hij keurig.

Groetjes Daan

Owja het gaat dus om deze bus:


http://www.pixum.nl/album/sharingImage/id/2855669/page/1

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 januari 2009 06:58 PM
  [ # 1 ]

Ok:

- klepspeling ok?
- carburateur goed schoon?
- onstekingstijdstip écht goed?
- nieuwe bougies!
- bougiekabels ok?
- nieuwe bobine?

Kijk, de 123 is géén wondermiddel Wink  als aan de bovenstaande voorwaarden niet is voldaan, zal ie met een 123 ook brak lopen Wink

succes!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 17 januari 2009 07:26 PM
  [ # 2 ]

Klopt wel dat het geen wondermiddel is, maar had leuk geweest als het gelijk opgelost was Wink

Nieuw is ook: bougies, kabels, bobine
Onstekingstijdstip is inderdaad goed. (2e keer afgesteld voor de zekerheid, had er gewoon een beschrijvingkje bij)

Carburateur ook schoongemaakt, deels.

Klepspeling niet gecheckt, dat maar is doen?

In ieder geval bedankt tot zover!

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 17 januari 2009 10:29 PM
  [ # 3 ]

Stomme tip misschien, maar mijn HY doet dat dus ook met deze koude temperaturen wanneer de klep van het luchtfilter nog op de zomerstand staat. Hij moet echt de lucht boven de motor wegpakken anders vind ie het te koud. Van de zomer had ik het ook met dat stotteren en op 3 poten lopen, maar toen werd ze te warm i.c.m. valse lucht bij de carb-voet (waar de kvs ook doorheen loopt) daar was die hele dikke pakking niet meer in orde.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 18 januari 2009 12:33 AM
  [ # 4 ]

De klep staat wel in de winterstand ja (lucht vanaf boven het uitlaatspruitstuk) ook de winterhoes voor de grill.

Het is dan inderdaad een soort 3-cilinderen.

Nouja, zal nog wel even zoeken worden Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 18 januari 2009 01:05 AM
  [ # 5 ]

Eerst kleppen stellen als je niet 100% zeker weet dat die goed staan. Dat is appeltje-eitje.

Zitten je bougiekabels goed? Een HY loopt prima op 2 cilinders als je bv 2 en 3 omdraait. Hij trekt dan wel slecht Wink

Of ie op 3 cilinders loopt kan je controleren door al draaiend één bougiekabel los te trekken. Als het geen invloed heeft op het lopen, deed de cylinder blijkbaar niet mee.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 04-01-2005

Gepost: 18 januari 2009 04:13 PM
  [ # 6 ]

Het probleem doet zich pas na 5km voor, dus dan kan het m.i. geen verkeerd aangesloten bougiekabel zijn. Idea

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 18 januari 2009 07:53 PM
  [ # 7 ]

Lijkt me ook niet, maar altijd bij het begin beginnen… Zeker zijn dat je ontsteking goed zit en je kleppen gesteld.

Na 5 km, is dat als je choke net dicht is? Dan kan het heel goed toch nog in je carb zitten omdat bv je acceleratiesproeier verstopt is, of je motor juist verzuipt.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook