Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Hallo,
Omdat ik wilde weten of een losse draad (klokje heb ik enige tijd geleden verwijderd om te repareren) een + of - was heb ik de spanning op die draad gemeten. Resultaat 18 Volt!. Vervolgens op de Accu gemeten: ook 18 Volt. Vervolgens gestart en stukje gereden. Daarna met draaiende motor gemeten: 20 Volt. Daarna met stilstaande motor meet ik weer 18V op de accu.
Wat kan de reden zijn dat de Accu opeens 18V geeft? Bovendien nadat ik ruim een maand niet meer gereden heb. Kun je hier gewoon mee rijden of loop ik de kans dat de boel doorbrand ergens?
Graag tips waar te zoeken. Al vast bedankt.
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior
Stond de multimeter wel op gelijkspanning ipv wisselspanning?
Als nog niet al je lampen stuk zijn, probeer dan eens een andere multimeter.
Dynamo of spanningsregelaar?
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
batterij van de multimeter bijna leeg, dan meet je ook vaak te hoge spanningen
als je echt 20 volt meet dan is er al wel eea gesneuveld denk ik
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eerst een andere multimeter halen,en als die ook 18 v aangeeft:
Spanningsregelaar stuk! Niet verder rijden, accu’s kunnen kapot koken!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Met 20 volt had er al veel stuk moeten zijn,
meet voor de grap eens een 9 volt batterij of een andere auto accu.
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Bedankt voor jullie super snelle reacties.
Ik heb de batterij in de multimeter vervangen (normaal hoort dat ding te piepen als de batterij leeg is). Ik krijg nu weer netjes ruim 12V.
Mel
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior