2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
BX 29 Progress >> Blok hangt erin
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 januari 2009 01:31 PM
  [ # 16 ]

De ZPJ heeft een 90 graden blokhoek en is dus veel breder dan de Es, die een blokhoek van maar 60 graden heeft.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 18 januari 2009 01:31 PM
  [ # 17 ]
waterman771 schreef:

De ZPJ heeft een 90 graden blokhoek en is dus veel breder dan de Es, die een blokhoek van maar 60 graden heeft.

Thanks Smile

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 18 januari 2009 02:51 PM
  [ # 18 ]

Juist, aan de achterkant heb je evenveel ruimte als bij een 4 cyl 60 graden blok. Aan de voorzijde moet je wel flink tweaken, vooral om de radiator een plekje te geven. En ik gebruik de XM radiator, maar gelukkig daar heb ik een mooi plekje voor gevonden.

Feitelijk is het nu niet eens zo heel veel werk meer. De grootste zoektocht was natuurlijk een blok voor weinig, en een geschikte koets.

En ja, er komt Xantia remmerij op.

Test

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 18 januari 2009 07:15 PM
  [ # 19 ]

Dit wil ik wel eens met eigen ogen aanschouwen, vind je het goed als ik een keer kom kijken? Ik ben van de week een paar dagen in de buurt (Oosterstreek).

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 18 januari 2009 08:15 PM
  [ # 20 ]
C15GrandVolume schreef:

Dit wil ik wel eens met eigen ogen aanschouwen, vind je het goed als ik een keer kom kijken? Ik ben van de week een paar dagen in de buurt (Oosterstreek).

Dat vind ik wel prima hoor.
Oosterstreek is hier 2 km vandaan.

Ik heb van de week vroege diensten, dus ben einde van de dag meestal wel thuis.

Test

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 januari 2009 08:22 PM
  [ # 21 ]

Leuke project!

Der zal wel menig petjesvolk raar staan kijken! Als jij als eerste bij de stoplichten weg bent!

Of ga je de buitenkant ook nog veranderen, naar een GTI look?

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 18 januari 2009 09:50 PM
  [ # 22 ]

Nee, het wordt een echte sleeper. Een wolf in schaapskleren dus.

Test

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 18 januari 2009 09:53 PM
  [ # 23 ]

Leuk om te lezen dat het ES9J4 blok een goede bestemming heeft gekregen!!!
Ik ben benieuwd naar het resultaat Wink  Cool  Wanneer denk je haar rijdend te hebben (los van de rdw keuring Laughing )

Xsara Coupe

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 18 januari 2009 10:02 PM
  [ # 24 ]

Ik had gelezen dat je er eventueel mee van plan was naar de meeting in Heusden te komen…

Ik ben benieuwd! Very Happy

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 18 januari 2009 10:13 PM
  [ # 25 ]

Wat een suf project Thijs. Lijkt me nu helemaal niets, zo’n Berline.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 18 januari 2009 10:17 PM
  [ # 26 ]

En straks na afloop roepen: yes we did!

Respet hoor voor zo’n project. Ik ben heel benieuwd naar het verdere verloop.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 18 januari 2009 10:34 PM
  [ # 27 ]
stoterstangen90 schreef:

Wat een suf project Thijs. Lijkt me nu helemaal niets, zo’n Berline.

Sorry, mijn breoks waren op. Smile

Heusden ga ik niet redden. Als er geen vervelende vorstperiode tussen had gezeten, had ik al een stuk verder geweest.

Test

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 18 januari 2009 10:40 PM
  [ # 28 ]
Thijsvandebles schreef:

Heusden ga ik niet redden. Als er geen vervelende vorstperiode tussen had gezeten, had ik al een stuk verder geweest.

Citromobile wel dan? Smile

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 18 januari 2009 10:52 PM
  [ # 29 ]
Tjerk schreef:
Thijsvandebles schreef:

Heusden ga ik niet redden. Als er geen vervelende vorstperiode tussen had gezeten, had ik al een stuk verder geweest.

Citromobile wel dan? Smile

Dat lijkt me wel veilig om ja op te zeggen.

Misschien leuk om proberen het ding binnen te krijgen.

Test

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 januari 2009 10:53 PM
  [ # 30 ]

Ik ben vooral benieuwd naar de aandrijfas-constructie die je wil gaan verzinnen en naar de uitlaat. Met name daar is wel heel weinig ruimte voor….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook