Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hé Sans! Goed bezig man!
Weet je de lambda-waarden ook al? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nouja omdat ie programeerbaar is en lambdasonde heeft varieert het natuurlijk nogal. Op zich onder vollast een lambda van 0.80-0.86 alles is ingeregeld op een beetje varieren beide kanten op en kijken wat het meeste vermogen opleverde.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mooi, niet te arm dus. Dat scheelt weer drijfstanglagers
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja alles lekker een beetje rijk. Wel interessant dat ondanks een ander motormanagement systeem het 2250rpm gti turbo schokje nog steeds bestaat.
Oh ja, jullie kunnen allemaal de pot op met ‘t filmpje dat is echt veel te veel gedoe.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:
Oh ja, jullie kunnen allemaal de pot op met ‘t filmpje dat is echt veel te veel gedoe.
Nou nou, je begon er zelf over toch???
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:
Oh ja, jullie kunnen allemaal de pot op met ‘t filmpje dat is echt veel te veel gedoe.
Wat een zwaktebod weer… tssssss….......
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Over het filmpje? Ik weet niet meer wie de videocamera opmerking maakte. Nouja ik ga gewoon de hele meuk op youtube gooien, hier en daar zijn er wel leuke stukjes.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
kun je nu met de informatie en de map die je bij DP hebt opgedaan nu ook de ongeblazen en de GTiT1 van een correcte map en afstellingen voorzien?
“hangt” de wagen dan compleet met het gewicht van de vooras in die dynokasten op de 2e foto?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja klopt, de auto staat op de dynokasten die zelf ook 450kg/stuk wegen. Dit systeem heeft als voordeel geen gekloot met diravi en vering. Hij staat gewoon op rijhoogte zonder geklooi. We hebben de kasten er aan gekoppeld met de diravi in de nulstand op druk, en daarna ging het helemaal prima. Oh, en die naafconnectoren van DP engineering zijn nu customized voor de CX, er moesten wat randjes afgeslepen worden.
Deze map vertelt een boel over de map voor een gti t1 en ongeblazen waardoor het veel makkelijker wordt daar een bruikbare map voor te maken, maar de map die nu in mijn auto zit is zelfs niet alleen voor specifiek een gti turbo 2, maar specifiek voor deze motor. Oftewel, je kan dit programma niet zonder meer in een andere gti turbo 2 laden. De wijzigingen t.o.v. een andere M25/666 zullen niet groot zijn maar ik zou dat toch niet bij 0.8bar proberen.
Alhoewel, het is al een soort van mirakel dat ik die motor niet stuk gemaakt heb, want de timings waren zo ver in de war dat ik niet helemaal begrijp hoe ik daar rijdend gekomen ben. Maar goed, weer eens een testament aan de kwaliteit van die Citroen motoren.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
maw kost wat maar dan heb je ook wat!
ik ben benieuwd hoe de SV nu van zijn plek komt
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het duizelt me helemaal, snap er geen reet van, maar heb het toch maar vertaald voor de baas.
Die shoarma snap ik dan nog wel.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik zal nog wel een technisch geannoteerde versie naar John sturen, voor hem kwamen er wel wat interessant gegevens uit die dyno sessie. De plot van boost vs. vermogen vertelt boekdelen over de flow.
0-100 tijd zal wel leuk zijn, maar dat moet ik eens proberen met een goed droge weg. Vandaag op de terugweg van Eindhoven nog wel wat stoplicht sprintjes gedaan op de N11, maar aangezien ik zelf de traction control ben is de wheelspin beperken nog een beetje een uitdaging. Dat zal nog enig oefening vereisen.
De shoarma is goed bij snackbar Ugala in Nijmegen .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb bovenstaande in ieder geval vertaald, dus dat krijgt hij in zijn mailbox. Extra gegevens die je kwijt wilt, mag je dan zelf doen.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Aarghhh… youtube vindt het filmpje te lang…. zucht… volgens mij was het iemand anders die had bedacht dat videos een goed idee waren. kan me niet voorstellen dat ik dat zelf was.
@Wendela
Maar vind je het niet leuk om alles synchroon te vertalen?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
sans-pareil schreef:
@Wendela
Maar vind je het niet leuk om alles synchroon te vertalen?
Stikleuk!