Het moet toch in grotere verpakkingen te krijgen zijn dan literflessen?? Literflessen lijkt me inderdaad niet leuk voor het milieu en aardig tijdrovend bij het tanken. Bij de Makro ofzo kun je vast wel grootverpakkingen krijgen die ze bij friet tenten ook gebruiken ofzo? Waarschijnlijk nog (veel) goedkoper dan literflesjes bij de Lidl ook. Met een groothandel zijn ook vast wel afspraken te maken als je zoveel liter per maand afneemt. Er zijn zelfs gekken die afgewerkte olie van friettenten overnemen. Filteren voor het tanken, maar wel gratis anders moest de friettent toch betalen voor de afvoer ervan
In ieder geval is voor een ouderwetse diesel die voorverwarm unit het enige noodzakelijke, schijnt het… Maar hoe moet je dan starten in de winter? Als het spul in de pomp dikke drap is en de warmtewisselaar nog niets doet… in de winter dan maar op 60/40 mix rijden?
Is inderdaad wettelijk bepaald dat voor ELKE wegverkeer-brandstof accijns betaald moet worden? Is dach ik bij LPG niet, ik dacht dus dat het per brandstof geregeld was. Treffen ze je met (sporen van) landbouwdiesel dan ben je de sigaar, maar biodiesel is dacht ik nog geen wet voor?
Iets wat ik me wel zou kunnen voorstellen is dat je de auto officieel RDW zou moeten laten omkeuren voor brandstofsoort “overig” net als electro auto’s enzo. Anders ben je waarschijnlijk op dezelfde manier in overtreding als mensen met een illegale gastank. Je rijdt immers niet op de brandstof die op je kenteken staat. Ongeacht waar je die getankt hebt trouwens… (hoewel… maar beste agent, is biodiesel geen diesel dan? Ik dacht juist dat ik iets goeds deed voor het milieu… is dat verboden hier? snif snif…;))
Deze brandstof is wel zowat ideaal… veel minder vervuilend en de CO2 paranoia lobby heeft ook ineens niks meer te zeggen, want de zonnebloemolie plantages souperen de CO2 weer net zo hard op. Je verbrandt immers geen fossiele brandstof ; de kringloop is rond! Daarin is het momenteel de enige auto brandstof… eenvoud troef, stukken beter dan bestaande brandstoffen, onbeperkt te produceren, bestaat al vele jaren en toch doet de overheid er weinig mee. Zou het ze dan toch alleen maar om het geld gaan, en niet om het milieu?
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Zou het ze dan toch alleen maar om het geld gaan, en niet om het milieu?
Alleen om het geld denk ik, zodat ze dat weer kunnen gaan uitgeven aan allerlei andere idiote dingen. (lees weggooien in een bodemloze put)
Weet iemand het nou of de HDI motoren ook op PPO kunnen rijden?
Kna ik ook PPO in de tank van mijn Eend gieten ? Euro 98 kost momenteel iets van 1,30 euro ...
Schijt aan originaliteit.
benzine is veel explosiever dan diesel.
lichter ontvlambaar, dacht ik…
ik vrees van niet.
Je bedoelt dat diesel een octaanwaarde van +/- 72 heeft en euro 98 een ochtaanwaarde van 98 ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
web schreef:
...Is inderdaad wettelijk bepaald dat voor ELKE wegverkeer-brandstof accijns betaald moet worden? Is dach ik bij LPG niet, ik dacht dus dat het per brandstof geregeld was. Treffen ze je met (sporen van) landbouwdiesel dan ben je de sigaar, maar biodiesel is dacht ik nog geen wet voor?
Iets wat ik me wel zou kunnen voorstellen is dat je de auto officieel RDW zou moeten laten omkeuren voor brandstofsoort “overig” net als electro auto’s enzo. Anders ben je waarschijnlijk op dezelfde manier in overtreding als mensen met een illegale gastank. Je rijdt immers niet op de brandstof die op je kenteken staat. Ongeacht waar je die getankt hebt trouwens… (hoewel… maar beste agent, is biodiesel geen diesel dan? Ik dacht juist dat ik iets goeds deed voor het milieu… is dat verboden hier? snif snif…;))
...
Marcel
Dat vraag ik me nou ook af. Ben via andere topic hier terechtgekomen en het bovenstaande gelezen. Best interessant. Voor zover ik heb kunnen nagaan is er geen categorie ‘LPG’, die valt in de categorie ‘overige brandstoffen’. En ‘overige brandstoffen’ kun je volgens mij best ruim interpreteren. Als je je auto laat herkeuren voor gebruik van overige brandstoffen voldoe je daarmee volgens mij in fiscaal opzicht aan de eisen en kunnen ze je niets maken. Maar zeker weten doe ik het niet, ik ben geen jurist, en op het fiscale vlak ben ik ook best wel een nitwit…
Het gevaar bestaat wel, dat als PPO of vergelijkbare alternatieven een succes lijken te gaan worden bij de consument er alsnog een belasting (buiten de BTW heffing) op geheven gaat worden. Per slot van rekening heeft de overheid de automobilist hard nodig om de gaten in haar begroting te dichten. Tot nu toe gaat dat onder het mom van ‘de vervuilende automobilist’, maar als ze dat smoesje niet meer kunnen gebruiken zullen ze heus weer andere zaken aandragen om hun gedrag te billijken.
Ik hoop dan niet dat ze alle slaolie belachelijk duur gaan maken, dan worden gebakken aardappeltjes ineens ook erg duur…
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
kun je die aardappeltjes wel gaan bakken in de diesel, die dan juist weer goedkoop gemaakt gaat worden
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Hmm, dan geen sigaretje opsteken in de keuken…
Ik zit ook bij een politieforum, ik zal daar mijn licht eens opsteken (en nee, ik zal geen namen noemen ).
Schijt aan originaliteit.
Stiekem is Lelijke Eend bij de ACO (accijnsontduikende Citrofielen opsporingsbirgade)
Nee, ik ben van de VGK (Voorstanders Goedko(o)p(er) Rijden).
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ik zit ook bij een politieforum, ik zal daar mijn licht eens opsteken (en nee, ik zal geen namen noemen ).
Wil je de link eens op dit forum zetten, kenne wij ook even spioneren
Lelijke Eend schreef:Kna ik ook PPO in de tank van mijn Eend gieten ? Euro 98 kost momenteel iets van 1,30 euro ...
Ja hoor dat kan het vulgat is groot genoeg voor een fles slaolie, bij 25 flesjes heb je al een volle tank. Maar ehh, maar naar mijn beste (zeker) weten heeft een citroen duck geen diesel uitvoering. Een oom van mij had vroeger in de olie crisis een eend op petrolium lopen, kan je zegge het was geen suc6.
Maar voor 25x 0.65 = € 16,25 heb jij een volle tank. En zo zwaar is een eend niet dus kan je hem misschien (aan)duwen.
Maar ehh, maar naar mijn beste (zeker) weten heeft een Citroën duck geen diesel uitvoering.
Misschien een uitdaging voor iemand om een Dieselmotor in een 2CV te monteren. Een 110PK HDI uit een C5 zal wel niet echt passen, hoewel ik ooit gelezen heb dat er iemand een V8 in zijn 2CV heeft gepropt
Klik hier voor het politieforum. Je moet je alleen wel aanmelden, anders kan/mag je niets lezen.
Ennuh, technisch gezien moet het kunnen, een diesel in je Eend, maar ik denk dat de prijs van die ombouw hoger is dan het verschil in prijs tussen benzine en diesel.
Schijt aan originaliteit.
Maar goed een eend met een Dieselmotor is wel weer iets bijzonders en uniek. Of heeft iemand dit al een keer gedaan?