Onderhoud Calanque
Narts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-02-2008

Gepost: 19 januari 2009 02:04 AM

Hallo liefhebbers,

De Calanque rijdt nu alweer vrolijk een jaartje rond sinds de laatste ondehoudsbeurt….. dus tijd voor een beurtje.
Ik wil een grote beurt uit laten voeren, met alle vloeistofjes verversen behalve LHM, nog niet zo lang geleden zelf gedaan Wink
De auto schokt met koude motor ook een beetje in het midden-toerental. Iemand een idee? Bougies/kabels/ afstelling?

Ook wil ik door het stugger veren van de afgelopen tijd de veerbollen laten vullen/vervangen
Weet iemand een adres om dit fatsoenlijk te laten gebeuren een beetje in de omgeving Boxmeer/ Nijmegen. Voor ADALS al naar Hegru geweest, was prima, kan zoiets daar ook?
Verder zit Bart Ebben ook erg dicht in de buurt, iemand ervaring mee?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden Smile !

Niek

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 19 januari 2009 02:25 AM
  [ # 1 ]

Het schokken met koude motor heb ik ook gehad. Lag bij mij aan een vervuild injectiehuis (monopoint van 1.4i). Injectiehuis kan de schoonmaken met carbarateur spray. Zo’n ding hoort van binnen mooi metaal kleurig te zijn bij mij was het zwart-bruin.

Profiel  
 
Narts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-02-2008

Gepost: 19 januari 2009 02:32 AM
  [ # 2 ]

De calanque uitvoering is met carb. Neem aan dat carburateurspray daarbij ook werkt Wink  Waar moet ik dit in spuiten bij de carburateur?

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 19 januari 2009 09:55 AM
  [ # 3 ]

Voor de veerbollen kan je waarschijnlijk ook terecht bij Renard. Die zitten in Beneden-Leeuwen.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 19 januari 2009 02:08 PM
  [ # 4 ]

schokken kan de ontsteking zijn.
verdeelkapje en bougiekabeltjes eens mee beginnen.

Natuurlijk ook de bougies vervangen, en lucht en brandstoffilter meteen maar meedoen. Dan is dat allemaal inorde en het stotteren misschien ook weg

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 19 januari 2009 09:50 PM
  [ # 5 ]

Hegru doet het werk aan je veersysteem goed. Ik heb dik twee jaar geleden het helemaal laten nakijken en reviseren en ik meen dat ik voor nog geen 150 euro klaar was.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook