1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Juiste Bandenspanning
Pimmus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 13-11-2008

Gepost: 19 januari 2009 10:44 AM

Wie kan mij vertellen wat de juiste bandenspanning is voor een CX 2400 GTI?

Heb geen instructieboekje en ik kan het niet vinden op internet Sad

Alvast bedankt!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 19 januari 2009 11:05 AM
  [ # 1 ]

Voor 2.1 bar, achter 2.2 bar.

Profiel  
 
Pimmus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 13-11-2008

Gepost: 19 januari 2009 11:20 AM
  [ # 2 ]

Bedankt!  Very Happy

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 januari 2009 09:19 PM
  [ # 3 ]
garagestmarien schreef:

Voor 2.1 bar, achter 2.2 bar.

Achter harder dan voor?

Hoewel ik een totaal andere CX heb met andere banden heb ik 2.3 voor en 1.5 achter.
Bij elke CX zit er meer gewicht voorin dan achterin, dan mag je daar de hoogste bandenspanning verwachten? Wink

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 19 januari 2009 09:36 PM
  [ # 4 ]
Arjan Verkade schreef:
garagestmarien schreef:

Voor 2.1 bar, achter 2.2 bar.

Achter harder dan voor?

Hoewel ik een totaal andere CX heb met andere banden heb ik 2.3 voor en 1.5 achter.
Bij elke CX zit er meer gewicht voorin dan achterin, dan mag je daar de hoogste bandenspanning verwachten? Wink

Ik heb ook alleen maar mijn werkplaatshandboek van de CX serie 1 geraadpleegd. Waarbij elke CX voor zachter is dan achter.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 januari 2009 09:47 PM
  [ # 5 ]

Heeft een serie 1 niet zoals een serie 2 zo’n plaatje in de deurpost met de bandenspanningen? Wink

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 19 januari 2009 10:13 PM
  [ # 6 ]

Bij mijn serie 1 GTi staat ook zoiets idd in de deurpost. Maar wat me opvalt is dat de banden er dan wat slapjes uitzien. Maar dit is volkomen normaal lijkt mij? Mijn vrienden zeggen vaak, he je banden zijn wat slapjes. En dan zeg ik braaf dat ze wel goed op spanning zijn…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 januari 2009 10:17 PM
  [ # 7 ]

Dat heb ik met mijn TRXen ook, ik doe ze meestal nog 0.1 bar meer dan opgegeven Wink

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 19 januari 2009 10:20 PM
  [ # 8 ]

Denk dat het stickerplaatje in je deurpost ook bedoeld is voor de originele banden: Michelin’s.
Als je dus met iets anders rijdt ( Surprisedops:  ), kun je ook andere spanningen aanhouden.
Ik rij dan wel met Michelin’s, maar niet de origineel bedoelde, en een andere spanning:

2.3 bar rondom.

Met mijn ouwelullegangetje van doorgaans 130 geeft dat geen problemen…

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 19 januari 2009 11:48 PM
  [ # 9 ]
Pascal schreef:

Denk dat het stickerplaatje in je deurpost ook bedoeld is voor de originele banden: Michelin’s.
Als je dus met iets anders rijdt ( Surprisedops:  ), kun je ook andere spanningen aanhouden.
Ik rij dan wel met Michelin’s, maar niet de origineel bedoelde, en een andere spanning:

2.3 bar rondom.

Met mijn ouwelullegangetje van doorgaans 130 geeft dat geen problemen…

Wink

Ik heb inderdaad ook meestal 2.3 rondom in Michelin Energy Savers (ook niet bepaald origineel dus… maar wat boeit het Wink ) En ook met boven-ouwelullegangetjes rijdt dat prima. Very Happy
Ze zien er alleen zo slapjes uit, maar is blijkbaar geen probleem. Smile

Profiel  
 
pp!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 28-05-2008

Gepost: 20 januari 2009 12:19 AM
  [ # 10 ]

ik heb rondom zelfs 2.4 bar met mijn Wrede-steinen-die-eigenlijk-niet mogen-hier-maar-wel-betaalbaar-zijn-en-prima-rijden Very Happy Very Happy Very Happy

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 20 januari 2009 11:36 AM
  [ # 11 ]

Ik doe meestal rondom 2.2 in combinatie met Michelin MXV, maar nog steeds ziet het er voor inderdaad behoorlijk doorgezakt uit. Het zal wel horen. Overigens is de voorgeschreven bandenspanning bijna elk modeljaar wel veranderd, soms met wel 0.3 bar…

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 januari 2009 11:42 AM
  [ # 12 ]

Dat is waar Michelin om bekend staat, zachtere wangen dan andere merken.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 23 januari 2009 11:04 PM
  [ # 13 ]

Die lage drukken achter zijn geloof ik voor de TRXen, weet niet waarom.
Ik houd dit aan:
http://www.emhi.nl/cx.nl/cx-site.html

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Edwin van Seggelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 24 januari 2009 12:11 PM
  [ # 14 ]

Hoewel ik een totaal andere CX heb met andere banden heb ik 2.3 voor en 1.5 achter

Dit is inderdaad de opgave van Citroën voor de Michelin TRX in de maat 210/55 VR 390.
Ik vind die spanning achter wel waanzinnig laag en hanteer daarom zelf meestal 2.0 bar Surprisedops: . Tegelijkertijd denk ik wel eens dat de fabrikant niet zo maar iets voorschrijft…
Wie o wie kan hier uit ervaring wat zinnigs over zeggen?

Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!

Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/

Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 januari 2009 12:57 PM
  [ # 15 ]

Ik rijd eigenlijk op de niet TRX’en, momenteel 205/55WR16 Michelin PE2’s, op 2.4 voor en 2.0 achter, maar naar mijn gevoel is dat toch wat hard. Ik vind wel dat ie minder lekker rijdt als je de spanning van de achterbanden te hoog maakt. 2 bar vind ik wel echt het maximale om niet de perceptie te hebben dat de achterzijde achter je aan stuitert.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook