Totaal aantal Berichten: 296
- ZX 1.8 Break aura
Aloha,
Ik heb 2 mistlampen overgenomen van iemand en nu zie ik dat er bij allebei de lampen maar 1 draad uit komt??? Is dat dat enkel een kwestie van + aansluiten??? ikke nie begijpe??
Rien
huis is massa! huis dus ook met massa van auto verbinden. en dat is bij een BX met al dat plastic best moeilijk denk ik!
RD
Re: 1 draadje??
KuikenXXL schreef:Aloha,
Ik heb 2 mistlampen overgenomen van iemand en nu zie ik dat er bij allebei de lampen maar 1 draad uit komt??? Is dat dat enkel een kwestie van + aansluiten??? ikke nie begijpe??
Rien
Er komt inderdaad 1 draadje uit, maar er moet ook een stekkertje ingestoken worden.
Totaal aantal Berichten: 296
- ZX 1.8 Break aura
Stekkertje ??? kan ik niet gewoon de massa draad van de fitting trekken naar een massa punt onder de motorkap ofzoow??
Rien
KuikenXXL schreef:Stekkertje ??? kan ik niet gewoon de massa draad van de fitting trekken naar een massa punt onder de motorkap ofzoow??
Rien
kan ook…......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
robbiedee schreef:huis is massa! huis dus ook met massa van auto verbinden. en dat is bij een BX met al dat plastic best moeilijk denk ik!
RD
Sjees - als je er dan geen verstand van hebt…. Alsof een XM stalen bumpers heeft.
Ich bin ein Breaker
Vaak zit er aan het huisje van een dergelijk licht-apparaat een lipje, waar je een AMP-klemmetje op kunt schuiven. Dat is dan je massa, en is de stroomkring weer rond.
Test
karel schreef:robbiedee schreef:huis is massa! huis dus ook met massa van auto verbinden. en dat is bij een BX met al dat plastic best moeilijk denk ik!
RD
Sjees - als je er dan geen verstand van hebt…. Alsof een XM stalen bumpers heeft.
Adem in, Adem uit reageer de volgende keer a.u.b. na eerst tot 10 geteld te hebben…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Of: Bezint eer ge begint!!
Test
je hebt 2 stekkers uit de kabelboom die naar de mistlampen lopen. de massa zit op het huis, de voeding zit aan het lampje zelf. gewoon een kwestie van aansluiten en klaar is kees.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:je hebt 2 stekkers uit de kabelboom die naar de mistlampen lopen. de massa zit op het huis, de voeding zit aan het lampje zelf. gewoon een kwestie van aansluiten en klaar is kees.
Nou, zo voor de hand liggend is dat dus niet.
Welke 2 stekkers bedoel je en waar vind je ze? Die moet je dus echt zelf leggen als het ding niet al mét uitgerust was.
Massa krijgt het ding wis en waarachtig niet van het huis, want het valt in een plastic bakje in de voorbumper, die ook van kunststof is, en daarom heb je dus een extra aardingsdraad nodig naast de spanningsdraad.
Zie daar de reden van de vraag van de vraagsteller.
Ich bin ein Breaker
Thijsvandebles schreef:Of: Bezint eer ge begint!!
Of: Koop een Ford Taunus (met stalen bumpers )
(ben aan de hobby voor de autocross )
voge schreef:Thijsvandebles schreef:Of: Bezint eer ge begint!!
Of: Koop een Ford Taunus (met stalen bumpers )
(ben aan de hobby voor de autocross )
Een dafje 33 heeft dat ook trouwens
Ich bin ein Breaker
het draadje dat uit het huis komt staat in verbinding met de metalen schacht waar de lamp in zit. de plus draad zit aan het lampje zelf vast.
het huis gaat vaak kapot, das een bekend probleem. beste is een gemodificeerde Valeo te kopen, die zijn goed en blijven ook goed.
vlak naast de radiateur moeten de draden zitten. kijk eens achter het dashboard of je daar de voorberieding hebt liggen voor mistlampen, is dat niet zo, zul je alles zelf moeten aan leggen.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
karel schreef:robbiedee schreef:huis is massa! huis dus ook met massa van auto verbinden. en dat is bij een BX met al dat plastic best moeilijk denk ik!
RD
Bij een XM zit er een apart massadraadje aan de mistlamp en deze zit in de kabelboom en maakt elders massa
En ik heb lekker wel verstand van xmmetjes
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:
Bij een XM zit er een apart massadraadje aan de mistlamp en deze zit in de kabelboom en maakt elders massa
En ik heb lekker wel verstand van xmmetjes
Houden zo!
Bij een BX zou je een “makkelijk” massapunt kunnen vinden onder de accu.
Ich bin ein Breaker