15 van de 41
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Citroen GS c-Matic *Jasper08 Veilig terug
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 januari 2009 03:31 PM
  [ # 211 ]
jasper08 schreef:

Haha, jullie geven me ook geen tijd he om er over na te denken.
want het bedenken gaat nog wel lullen. alleen het demonteren van de motor in mijn eentje word een lastige job. het droogleggen en dan vervoeren word voor mij allemaal een probleem dus vandaar dat ik er nog geen reactie op heb gegeven.

lullen=lukken (hoop ik?) Laughing

Citroen!

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 19 januari 2009 06:27 PM
  [ # 212 ]

lullen=lukken (hoop ik?)

klopt.


Nou hoe staat de zaak er nu voor, koelbeplating is los, complete inlaatspruitstuk + carb zijn er af, startmotor is er af. uilaat links en rechts zijn er onder weg(y-stuk moet vervangen worden dus trekken meteen hele uitlaat er onder weg Razz lekker handig) bovenste deel van koelbeplating is er af. onderste wil nog niet omdat de uitlaat in de weg zit.
motor is van zijn motorsteunen.

hebben het volgende gedaan, motor op een krik gezet en iets gedraaid in de hoop dat we genoeg ruimte kregen om de kop te demonteren. dit lijkt niet te gaan passen. het hele zeischerm demonteren lijkt nu nog meer werk dan het demonteren van de motor. dus denk dat de motor er maar uit gaat,.. Crying or Very sad

Als ik de motor demonteer excl de c-matic bak. wat moet ik dan allemaal demonteren?

startmotor is er al af.
uitlaten zijn los.
inlaat is compleet los.
Koppelomvormer zal los moeten zoals jullie zeiden?
welke hydrauliek lijdingen moeten los?
zijn er nog andere dingen die los moeten? want zijn heleboel leidingen en draden die je ziet maar je kunt zie niet allemaal lokaliseren waar ze heen gaan dus weet ook niet precies welke los moeten. en olyslager is zo nu en dan wat lastig te volgen. dus heb nu besloten een haynes te scoren op MP.

verder nog tips en truks of andere weisheden? GRAAG Very Happy Very Happy Very Happy

btw als we het hebben over vervangen keerringen en pakkingen welke zijn dit allemaal?

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25627
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 januari 2009 06:51 PM
  [ # 213 ]

De neus moet van de auto af.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 19 januari 2009 06:57 PM
  [ # 214 ]

De neus moet van de auto af.

de neus is nogal een vaag begrip,.... iets specifieker mischien?


Heb nog bonhof gebeld hij zegt, als het een handbak was zei ie dan zou ik zeggen neem de hele motor er uit maar omdat t c-matic is zegt ie zou ik de boel laten zitten. en met veel gepiel en gewrik moet de kop er af kunnen komen.

dus op hoop van zegen de boel maar eens demonteren Wink  en dan hopen dat de kop er idd zo af komt,.... want ik heb ook geen takel voor de motor.

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25627
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 januari 2009 07:06 PM
  [ # 215 ]

Accu afkoppelen!!

Plastic front eraf, koplampen eruit. ijzeren frame waar koplampen in zaten eraf. keien vanger eraf ( klote werk bij een GS.
LHM toevoer van het vat af. Hoge druk leiding weg. benzine slang los.
Draadboom los.

motor en bak verbinding losmaken. Motor steunen los.

Motor til je met twee man uit de auto.

Ik weet niet of de cmatic extra shit oplevert, maar het plezier om je motor te doen op de werkbank is ENORM!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 19 januari 2009 07:09 PM
  [ # 216 ]

Accu afkoppelen!!

Plastic front eraf, koplampen eruit. ijzeren frame waar koplampen in zaten eraf. keien vanger eraf ( klote werk bij een GS.

allemaal algedaan.

kabelboom is op 2 of 3 snoeren na los.
lhm systheem moet ikdus naar kijken wat er allemaal af moet.
wat is hoge druk leiding? enwaar vind ik die.
benzine slang is los.

motorsteunen zijn los

verbinding motor en bak(c-matic) zijn drama zegt Bonhof. hij zegt niet aan beginnen,.....

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 januari 2009 07:51 PM
  [ # 219 ]

Het binnenscherm is er zo af hoor. Eerst natuurlijk het buitenscherm en dan zie je de boutjes al zitten + die 2 die achter het hydrovat zitten.
Maar dat terzijde.

De h.d. leiding die je los moet halen is diegene die van de pomp komt en naar je h.d. regelaar gaat. Dat is het apperaat waar je voorraadbol opzit.

Qua keerringen:
- nokkenaskeerring
- ontstekingskeerring
- oliekoeler O- ring
- Olieretourpijp O- ring
- uitlaat/inlaatpakkingen

Qua bouten koppelomvormer:

Als jede startmotor eraf hebt en door dat gat kijkt zie je de koppelomvormer. Als je nou de motor verdraaid zie je vanzelf 3 boutjes zitten. Die draai je los. Dat is het.

Maar als je de motor eruit gaat tillen pas wel op dat die koppelomvormer in de bak blijft zitten en niet meekomt met de motor. Dan flikkerd die namelijk op straat en daar kunnen ze niet goed tegen!!

De kop wil er niet zo af , of het binnenscherm demonteren of de motor eruit.

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 19 januari 2009 07:55 PM
  [ # 220 ]

Hey Citro Power,

Bedankt.

zal eens kijken naar dat scherm,.. maar zoals het klinkt moet ik dus alleen mijn HD leiding demonteren en dan de 3 boutjes van de koppelomvormer en dan is ie los?

hmmm,.... zal is ff gaan overwegen wat t handigste is.

Bedankt!

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 januari 2009 08:30 PM
  [ # 221 ]
jasper08 schreef:

Hey Citro Power,

Bedankt.

zal eens kijken naar dat scherm,.. maar zoals het klinkt moet ik dus alleen mijn HD leiding demonteren en dan de 3 boutjes van de koppelomvormer en dan is ie los?

hmmm,.... zal is ff gaan overwegen wat t handigste is.

Bedankt!

Het handigste is het binnenscherm demonteren.
Het verstandigste voor lange termijn is de motor demonteren.

Als je dat niet doet dan gaat er toch over een jaar een keerring o.i.d. lekken en dan kun je weer. En je hebt hem al bijna los zo te lezen.

Goed kijken met een beetje gezond technisch verstand zie je wel wat er los moet.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 19 januari 2009 08:33 PM
  [ # 222 ]
jasper08 schreef:

Hey Citro Power,

Bedankt.

zal eens kijken naar dat scherm,.. maar zoals het klinkt moet ik dus alleen mijn HD leiding demonteren en dan de 3 boutjes van de koppelomvormer en dan is ie los?

hmmm,.... zal is ff gaan overwegen wat t handigste is.

Bedankt!

De aanzuigleiding van voorraadvat naar pomp (die dikke rubberen) moet ook los en zodra dat gedaan is en je zeker weet dat je alle electronica los hebt en de drie boutjes van de koppelomvormer, dan kunnen de 4 verbindingsbouten tussen motor en bak los, ik zou onder beginnen en dan boven los, voor degene boven aan de bijrijderskant moet waarschijnlijk de drukregelaar een beetje opzij om er bij te kunnen. De onderste aan bijrijderskant is ook een prutswerkje; daar loopt een olieleiding van de bak vlak langs waardoor je er nogal moeilijk bij komt met de ratel.

Succes.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 januari 2009 09:02 PM
  [ # 223 ]

Heb je trouwens al en andere cilinderkop ?

Het handigst is denk ik een oproep op marktplaats voor een compleet blok. Is makkelijker te koop als alleen een kop. En je hebt nog wat reserve onderdelen over.

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 19 januari 2009 09:54 PM
  [ # 224 ]

hey, hier een bericht met vettige handen
hoop snel reactie
zijn bezig zeischerm te demonteren hebben nu iets meer ruimte dus richt me nu even op de kop. heb alle bouten los zie nu alleen dat er een leiding onder loopt(groen) waarschijnlijk iets met olie te maken. hoe haal ik die buis los? gewoon trekken of zit daar een systheem in?

hoop het snel te horen zodat k vanavond kop in me handen heb.

bonhof heeft aangeboden langs te komen met me kop. hij had nog wel kleppen. kijken of hij een goede heeft en dan inslijpen en plaatsen.

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25627
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 januari 2009 10:07 PM
  [ # 225 ]

leiding? dik? 1.5 cm midden onder de kop?
Is de retour buis. gewoon aan de kop trekken. distri er al af?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
15 van de 41
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook