Wie kan mij vertellen wat de juiste bandenspanning is voor een CX 2400 GTI?
Heb geen instructieboekje en ik kan het niet vinden op internet
Alvast bedankt!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Voor 2.1 bar, achter 2.2 bar.
Bedankt!












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
garagestmarien schreef:Voor 2.1 bar, achter 2.2 bar.
Achter harder dan voor?
Hoewel ik een totaal andere CX heb met andere banden heb ik 2.3 voor en 1.5 achter.
Bij elke CX zit er meer gewicht voorin dan achterin, dan mag je daar de hoogste bandenspanning verwachten?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Arjan Verkade schreef:garagestmarien schreef:Voor 2.1 bar, achter 2.2 bar.
Achter harder dan voor?
Hoewel ik een totaal andere CX heb met andere banden heb ik 2.3 voor en 1.5 achter.
Bij elke CX zit er meer gewicht voorin dan achterin, dan mag je daar de hoogste bandenspanning verwachten?
Ik heb ook alleen maar mijn werkplaatshandboek van de CX serie 1 geraadpleegd. Waarbij elke CX voor zachter is dan achter.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Heeft een serie 1 niet zoals een serie 2 zo’n plaatje in de deurpost met de bandenspanningen?








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Bij mijn serie 1 GTi staat ook zoiets idd in de deurpost. Maar wat me opvalt is dat de banden er dan wat slapjes uitzien. Maar dit is volkomen normaal lijkt mij? Mijn vrienden zeggen vaak, he je banden zijn wat slapjes. En dan zeg ik braaf dat ze wel goed op spanning zijn…












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat heb ik met mijn TRXen ook, ik doe ze meestal nog 0.1 bar meer dan opgegeven





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Denk dat het stickerplaatje in je deurpost ook bedoeld is voor de originele banden: Michelin’s.
Als je dus met iets anders rijdt ( ops: ), kun je ook andere spanningen aanhouden.
Ik rij dan wel met Michelin’s, maar niet de origineel bedoelde, en een andere spanning:
2.3 bar rondom.
Met mijn ouwelullegangetje van doorgaans 130 geeft dat geen problemen…
‘Spirit of avant-garde’








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Pascal schreef:Denk dat het stickerplaatje in je deurpost ook bedoeld is voor de originele banden: Michelin’s.
Als je dus met iets anders rijdt (ops: ), kun je ook andere spanningen aanhouden.
Ik rij dan wel met Michelin’s, maar niet de origineel bedoelde, en een andere spanning:2.3 bar rondom.
Met mijn ouwelullegangetje van doorgaans 130 geeft dat geen problemen…
Ik heb inderdaad ook meestal 2.3 rondom in Michelin Energy Savers (ook niet bepaald origineel dus… maar wat boeit het ) En ook met boven-ouwelullegangetjes rijdt dat prima.
Ze zien er alleen zo slapjes uit, maar is blijkbaar geen probleem.
ik heb rondom zelfs 2.4 bar met mijn Wrede-steinen-die-eigenlijk-niet mogen-hier-maar-wel-betaalbaar-zijn-en-prima-rijden
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik doe meestal rondom 2.2 in combinatie met Michelin MXV, maar nog steeds ziet het er voor inderdaad behoorlijk doorgezakt uit. Het zal wel horen. Overigens is de voorgeschreven bandenspanning bijna elk modeljaar wel veranderd, soms met wel 0.3 bar…



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat is waar Michelin om bekend staat, zachtere wangen dan andere merken.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Die lage drukken achter zijn geloof ik voor de TRXen, weet niet waarom.
Ik houd dit aan:
http://www.emhi.nl/cx.nl/cx-site.html
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Hoewel ik een totaal andere CX heb met andere banden heb ik 2.3 voor en 1.5 achter
Dit is inderdaad de opgave van Citroën voor de Michelin TRX in de maat 210/55 VR 390.
Ik vind die spanning achter wel waanzinnig laag en hanteer daarom zelf meestal 2.0 bar ops: . Tegelijkertijd denk ik wel eens dat de fabrikant niet zo maar iets voorschrijft…
Wie o wie kan hier uit ervaring wat zinnigs over zeggen?
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik rijd eigenlijk op de niet TRX’en, momenteel 205/55WR16 Michelin PE2’s, op 2.4 voor en 2.0 achter, maar naar mijn gevoel is dat toch wat hard. Ik vind wel dat ie minder lekker rijdt als je de spanning van de achterbanden te hoog maakt. 2 bar vind ik wel echt het maximale om niet de perceptie te hebben dat de achterzijde achter je aan stuitert.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!