Ik rij nu sinds 2 dagen in een Jumper 2.0HDI voor de zaak, niet permanent hoor, alleen woon/werkverkeer en storingsdienst.
Mijn ervaring, lekker vlotte bak met een goede vering, ok het zweeft niet zoals mijn Xantia maar stuiteren en hobbelen valt reuze mee. De laadruimte is ingericht als een kleine werkplaats, erg handig als ik weer eens aan mijn eigen auto ga sleutelen
Heb net even onder de motorkap gekeken, ik verwachtte een kleppendeksel met “HDI” erop, maar er zit alleen een witte sticker met gebrabbel in het Italiaans erop???
Er zit bij een Jumper zowieso geen beschermplaat over de motor met HDI erop. De 2.0 HDi en 2.2 HDI hebben helemaal geen afschermplaat op de motor.
Alleen de 2.8HDI heeft een soort van afschermkap. Weet je zeker dat je dus een 2.0 HDi hebt?
Ik heb effe de gegeven erbij gezocht via de RDW en wat zie ik
“JUMPER 33LH 2.8HDI”
Ik had gisteren het verkeerde kenteken ingetikt op de RDW site, namelijk 45-BG-JB, ipv 48-BG-JB, die eerste is een “JUMPER 29C 2.0HDI”
Echter hier zit ook geen afdekplaat op de motor :
Geen idee wat 33LH en 29C betekent, maar 2.8HDI kan heel goed, het karretje is erg vlot
die code’s staan voor de carrosserie zoals bijvoorbeeld, Lang en Hoog
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:die code’s staan voor de carrosserie zoals bijvoorbeeld, Lang en Hoog
Hoe hoog en lang is “33LH” :
Vanmiddag kreeg ik een oproep voor een storing, ik jump in de Jumper wilt dat ding niet schakelen, moeilijk in zijn 1 en niet meer eruit, motor uit en schakelen gaat prima, maar niet met draaiende motor. De slag van de koppeling was ook niet echt groot, ik het nr. van Citroen-Assistance zoeken, schiet mij opeens een opmerking van een collega binnen. Hij zei dat de koppeling zelfstellend?? is en dat je deze af en toe omhoog moet trekken, ik doe dit met draaiende motor en jawel de koppeling komt een stuk omhoog en schakelt weer prima
Zou dat 2.8HDI blok in mijn Xantia passen
waarom niet de 2.7 v6 hdi
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
gegevens Jumper 33LH:
Gesloten bestel
Wielbasis 3.70mtr
Laadlengte 3.36mtr
Laadhoogte 1.88mtr
De L staat voor lange wielbasis en de H staat voor de 1e verhoging, de 2e verhoging heet HS. de eerste vergoging is std voor een lange wielbasis.
De 33 geegt het laadvermogen aan, in dit geval 1387kg voor de HDI2.0 en 1362kg voor de overige motorvarianten
Oftewel,
Laadvermogens:
29, 33, 35
Wielbasis:
S.W.B. 2.85 mtr
M.W.B. 3.20mtr
L.W.B. 3.70mtr
Laadhoogte:
normaal 1.56mtr
H 1.88mtr
HS 2.11mtr
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:waarom niet de 2.7 v6 hdi
Daar is moeilijker aan te komen, de 2.8HDI ligt meer voor de hand
(In de motorruimte van de Jumper van de zaak om precies te zijn )
Goede zaak van mijn werkgever, Citroen is de huisleverancier, iedereen met een auto van de zaak rijd een Citroen, meestal een Jumpy of Jumper. De Managers rijden een Xsara, de directeur op het hoodkantoor zal wel in een C5 rondcrossen, in totaal 350 Citroenen
de sterkste 2.8HDI schopt het maar tot 147pk, de andere zelfs maar tot 127.. neem dan een 2.0 HDI gechipt tot 130…en dan een grotere intercooler, dat past ten minste nog en perst er ook+/- 150pk uit:wink:
wel leuk: de 2.8HDI is leverbaar met 4*4, doe mij zo’n bak aan de xantia
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:wel leuk: de 2.8HDI is leverbaar met 4*4, doe mij zo’n bak aan de xantia
Ik zal morgen eens onder de Jumper kijke of het 4*4 is.
De sprint van 100 naar 130 is snel gedaan en zelfs de 150 is geen probleem, harder heb ik nog niet geprobeerd. Wel leuk op de snelweg, mensen verwachten niet dat een grote lompe bestelbus van Citroen snel kan zijn
Vanavond weer effe in mijn Xantia gereden, ze stond al 4 dagen stil en vroeg heel lief om een ritje, nou vooruit dan maar
Vergeleken met de Jumper? Traaaaggg, maar wel een stuk comfortabeler
De eerste paar minuten zat ik steeds naar een schakelpook op het dashbord te grijpen, die zit dus niet daar bij een Xantia
Vandaag een aanrijdinkje gemaakt met de Jumper, wilde achteruit rijden bij het stoplicht om in een andere baan voor te sorteren en het was boem. Stond er een 406 vlak achter me welke ik absoluut niet kon zien in de spiegels, een krachtige bak hoor die Jumper, duwde zo de 406 naar achteren tegen een andere auto aan, een VW Passat.
De VW had slechts een gedeukte kentekenplaat door de trekhaak van de 406, de sacherijnige bestuurder vond het zo wel goed en reed door. De 406 had een beetje schade aan de bumper, van een afstandje niet te zien, de Jumper zelf heeft een deuk in de deur.
Vind het best wel erg voor die 406, als het nou een slOPEL was, dan had ik niet getreurd