picassoke schreef:ronama schreef:picassoke schreef:zou ik durven opteren voor een jonge directiewagen van de C5 1.6HDI. Die zijn er te vinden voor begin de 20.000 euro.
koop je ook een nieuwe voor….
Ik weet niet hoeveel korting citroen geeft, maar een C5 1.6HDI, VTR met parkeerhulp en metaalkleur kost toch al 27450 euro catalogusprijs.
23950 euro kost ie netto…
een beetje meewerkende dealer moet je wel een leuke prijs kunnen maken gezien jij de last al langer hebt.
mijn ex c5 was binnen 3 dagen verkocht dus voor mijn dealer was het een beetje win win
hij heeft nu 2 tevreden klanten
de koper van mijn ex c5
en ik met mijne nieuwe
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik vraag me af wat er nog te krijgen is voor mijn C4P.
Ik vrees dat het niet erg veel zal zijn.
Trouwens vandaag snel even een brief naar de post doen.
Ik wil opnieuw vertrekken, en een hele kerstboom op men dashboard.
- storing ESP
- storing airbags
- storing automatische handrem
- storing versnellingsbak
Motor gestopt, en de reset techniek toepassen.
Echter zonder resultaat.
Onderweg ging het plots uit, en waren ook alle meldingen uit het fouten logboek weg.
Ik hoop dat het hier bij blijft
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Picassoke, ik leef met je mee. Hoop dat je niet te ver weg moet.
Zolang ze je netjes blijven helpen bij de garage is het niet eenvoudig om bij de importeur een actie in te zetten om de auto in te ruilen. Is mij één keer gelukt nij een nieuwe Citroen AX 1 liter die binnen 10000 kilometer zijn motor 2 keer opblies (nee, nee, lag niet aan de bestuurder)
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ondertussen gaat het gezever gewoon verder.
Ik ben nog steeds op zoek achter meer kenmerken zodat het makkelijk wordt om de oorzaak op te sporen.
Het geluid is altijd iets te horen, maar het is me opgevallen dat het soms plots zeer duidelijk aanwezig is. DIt is vaak het geval als je eens de motor zwaarder belast (snelle inhaalactie, even goed doorrijden op de snelweg, zelfs gedurende 5 m (echt niet meer) veel gas geven om snel ergens weg te raken (zodat de motor gedurende enkele seconden zwaar belast wordt) is al voldoende soms)
Het is geen kwestie van een bepaald toerentalgebied. Daar ben ik nu achter gekomen. Het is gewoon bij elk toerental dat de motor veel meer lawaai maakt. Dit weekend nog maar eens. Een vrachtwagen inhalen, en nadien zat ik in het lawaai. En bij ieder toerental was er veel meer lawaai hoorbaar. Ook op stationair was er meer lawaai hoorbaar, en een trilling, eerder korte snokjes, die me ook al eerder opgevallen waren. Zeker bij het vertrekken maakt de motor vreselijk lawaai. Lijkt wel een tractor die vertrekt. Dus dat verhaaltje van katalysator of roetfilter die de oorzaak zouden zijn, en die men dealer (volgens hem) niet mocht vervangen van citroen is weeral onwaarschijnlijk aan het worden volgens mij.
Ik heb nu niet veel tijd om me er mee bezig te houden. Maar begin februari ga ik eens naar de hoofdzetel persoonlijk gaan. Want al die mailtjes lopen vast. Telefoons worden niet doorverbonden,... Kortom ik krijg ginder niemand te pakken.
Citroen mag dringend iets doen aan hun service, zelfs al ben ik een enig geval, dan nog moet men een product afleveren zoals het moet. Hun instelling is, het is maar 1 iemand die er last van heeft dus wat maakt het uit.
Zo verliezen ze klanten.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Hebben ze in Belgie niet een soort ANWB die je kunt inroepen bij geschillen ?
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
In belgie hebben ze idd zo iets, test-aankoop noemt dat hier.
Dat is een van de dingen die ik zeker ga voorleggen als dreiging.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Ik zou dat sowieso doen, al was het alleen maar om jezelf helemaal zeker te stellen. Je zou kunnen proberen met Citroen de deal te sluiten dat zij betalen als jij gelijk hebt en dat jij de keuring betaald mocht je ongelijk hebben. Een offer they cannot refuse.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ook zij zijn op de hoogte dat er iets mis is. ER hebben al genoeg mensen mee gereden die het allemaal hebben toegegeven. van mijn dealer van citroen belux zelf, en de ingenieur van citroen belux.
Maar ze zeggen dat ze het niet kunnen oplossen, en daar krijg ik het van. Als je iets koopt moet het in orde zijn, en er kan iets aan schelen dat is bij elk merk zo maar dan moet men het oplossen.
Ik ga voorstellen dat ze het moeten oplossen dat ze al de tijd van de wereld krijgen en dat ze me in tussentijd een minstens evenwaardige wagen geven. (C4P, C4GP, C5, C6, C8,...)
En dat er anders gerechterlijke stappen zullen volgen (is wel niet waar, want mijn vader heeft al gezegd dat als ze er niets op vinden hij de wagen gaat verkopen en vervangen door een ander merk) maar je kan maar proberen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
dan zou ik dit bericht maar heel snel weghalen, wie weet wie dit ook leest.
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen
Als je zo overtuigd bent van je gelijk (en wie ben ik om daar aan te twijfelen) dan wist ik het wel, dan huurde ik echt een advocaat in en zou ik zeker de publiciteit zoeken, je auto verkopen is niet alleen een hele kostbare zaak maar zou ook tegen mijn principes indruisen. Het is geen lullige uitgaaf die je hebt gedaan om de auto te berijden , maakt niet uit wie hem betaald, het is wel betaald en dat moet goed zijn en als het niet goed is mag je op zijn minst verwachten dat ze er alles aan zullen doen om jouw probleem op te lossen.
Zoals ze in het noorden van Nederland zeggen “kop der veur” met andere woorden, laat ze een poepie ruiken
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
picassoke schreef:Ondertussen gaat het gezever gewoon verder.
Ik ben nog steeds op zoek achter meer kenmerken zodat het makkelijk wordt om de oorzaak op te sporen.
Het geluid is altijd iets te horen, maar het is me opgevallen dat het soms plots zeer duidelijk aanwezig is. DIt is vaak het geval als je eens de motor zwaarder belast (snelle inhaalactie, even goed doorrijden op de snelweg, zelfs gedurende 5 m (echt niet meer) veel gas geven om snel ergens weg te raken (zodat de motor gedurende enkele seconden zwaar belast wordt) is al voldoende soms)
Het is geen kwestie van een bepaald toerentalgebied. Daar ben ik nu achter gekomen. Het is gewoon bij elk toerental dat de motor veel meer lawaai maakt. Dit weekend nog maar eens. Een vrachtwagen inhalen, en nadien zat ik in het lawaai. En bij ieder toerental was er veel meer lawaai hoorbaar. Ook op stationair was er meer lawaai hoorbaar, en een trilling, eerder korte snokjes, die me ook al eerder opgevallen waren. Zeker bij het vertrekken maakt de motor vreselijk lawaai. Lijkt wel een tractor die vertrekt. Dus dat verhaaltje van katalysator of roetfilter die de oorzaak zouden zijn, en die men dealer (volgens hem) niet mocht vervangen van citroen is weeral onwaarschijnlijk aan het worden volgens mij.Ik heb nu niet veel tijd om me er mee bezig te houden. Maar begin februari ga ik eens naar de hoofdzetel persoonlijk gaan. Want al die mailtjes lopen vast. Telefoons worden niet doorverbonden,... Kortom ik krijg ginder niemand te pakken.
Citroen mag dringend iets doen aan hun service, zelfs al ben ik een enig geval, dan nog moet men een product afleveren zoals het moet. Hun instelling is, het is maar 1 iemand die er last van heeft dus wat maakt het uit.
Zo verliezen ze klanten.
Maar begin februari ga ik eens naar de hoofdzetel persoonlijk gaan. Want al die mailtjes lopen vast. Telefoons worden niet doorverbonden,... Kortom ik krijg ginder niemand te pakken.
Citroen mag dringend iets doen aan hun service, zelfs al ben ik een enig geval, dan nog moet men een product afleveren zoals het moet. Hun instelling is, het is maar 1 iemand die er last van heeft dus wat maakt het uit.
Zo verliezen ze klanten.Dit lijkt wel een deja vu!!!!!
Reeds 14 mailtjes verzonden zonder resultaat!
Klopt, in Nederland ook zo, heb nu een (bevriend) advocaat een brief over mijn voorruit laten schrijven (zie andere topics) en zelfs daarop heb ik nog geen antwoord, maar de kerstdagen en sinterklaas zitten er tussen dus kan dat even wat langer duren
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
hbeck schreef:Als je zo overtuigd bent van je gelijk (en wie ben ik om daar aan te twijfelen) dan wist ik het wel, dan huurde ik echt een advocaat in en zou ik zeker de publiciteit zoeken, je auto verkopen is niet alleen een hele kostbare zaak maar zou ook tegen mijn principes indruisen. Het is geen lullige uitgaaf die je hebt gedaan om de auto te berijden , maakt niet uit wie hem betaald, het is wel betaald en dat moet goed zijn en als het niet goed is mag je op zijn minst verwachten dat ze er alles aan zullen doen om jouw probleem op te lossen.
Zoals ze in het noorden van Nederland zeggen “kop der veur” met andere woorden, laat ze een poepie ruiken
Mja ik ben er ook geen voorstander van want je verliest erg veel geld dat is een feit.
Maar men vader heeft geen zin in al dat gezever zegt hij. Een rechtzaak in belgie duurt zo lang dat je auto al vervangen is eer er een uitspraak is. Ik zever echt niet. Mijn nonkel heeft ooit eens een rechtzaak gespannen tegen mercedes voor zijn SL die om de 5 km in panne viel. Er is nu nog geen uitspraak, maar intussen is zijn SL al 8 jaar wel en is de rechtzaak al 10 jaar aan het lopen.
Hoe dan ook hoop ik op een oplossing voor mijn wagen. Want ik rij er wel graag mee.
P.S. die vervanger zou waarschijnlijk de nieuwe toyota prius of avensis worden
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Tja, boosheod die ik soms heb geeft biet altijd de resultaten waar je op hoopt maar ik word er wel een stuk rustiger van.
Ach ja soms is het verstandiger om je hoofd neer te leggen maar ik vond dat wel heeeeel erg moeilijk.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb dezelfde boosheid en koppigheid.
Ik vind dat ze hun product moeten leveren zoals het moet en desnoods herstellen en niet zeggen “het lukt ons toch niet, je moet er leren mee leven”
Dus als er niets uit de bus komt is het bye bye citroen voor mij.
De prius zal mss iets minder zacht rijden, maar men moeder haar dealer is super. Altijd vriendelijk alles er aan doen om iets op te lossen. Zo heeft men iets nog kunnen in garantie nemen terwijl de auto al bijna een jaar uit garantie was. Goede prijzen, goede service,...
Komt er nog eens bij dat de RAV4 van men moeder wrs zal vervangen worden. Ze heeft er het afgelopen jaar nog 3000 km mee gereden en dan is zoiets echt te groot (vooral stad) en te duur. Dus met de inruil van haar wagen en de mijne zal ik wrs op de prijs zitten van een full-option prius. Terwijl er dan enkel een yaris benzine zal bijbetaald worden.
Zelf ben ik citroen niet beu, want de nieuwe C5 is echt een goede auto, de mijne ook. Maar zowel de hulp van citroen belux als de dealers hier in de buurt hebben me diep teleurgesteld.
Maar zo ver is het nog niet dus mss komt er toch nog een oplossing uit de bus.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km